Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Hvor mange av dere og ikke minst hvor mye , hadde dere vært villige til å betale , for 1 type redskap som virkelig tirrer all fisk som jager (med og uten prikker),enten ved kysten , kasting fra båt,på isen,i elva eller ved vannet .Som er så allsidig , effektivt og langkastede at man faktisk ikke går tomhendt hjem om fisken er der ?

Dette høres ut som en reklame fra tvshop. Hiver du med en dvd om hvordan man bruker den og der fisken ALLTID biter på, så kommer nok pengen til å rulle inn. Putt alt i et skrin med teleskopstang med snelde og sene så kommer det til å bli tomt for fisk i havet ;)

Men fra spøk til alvor, så må alt prøves. Min personlige mening er at 200 kr for en "sluk" er dyrt , men gjør den at jeg garantert får fisk så er den verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det kan lages et agn fisken ALLTID vil ta men hvis du har laget en sluk som tirrer meget bra samtidig som den er langtkastende så er jeg villig til å betale et par hundrelapper. Jeg vil forøvrig bestille to med en gang da det hadde vært irriterende å miste det eneste eksemplaret man hadde hvis det er så bra som du sier :D

Dessuten er det viktig å støtte opp om innovasjon og nyskapning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en reklame fra tvshop. Hiver du med en dvd om hvordan man bruker den og der fisken ALLTID biter på, så kommer nok pengen til å rulle inn. Putt alt i et skrin med teleskopstang med snelde og sene så kommer det til å bli tomt for fisk i havet ;)

Men fra spøk til alvor, så må alt prøves. Min personlige mening er at 200 kr for en "sluk" er dyrt , men gjør den at jeg garantert får fisk så er den verdt det :)

Når jeg leser hva jeg skrev igår og med andre briller, så har du jamen rett. Det høres ut som reklame fra tvshop!! Mangler bare å skrive : Bestill 2 , betal for begge :)

Men , neida . Det er ikke ment den veien, da jeg kan godt fortsatt lage disse bare til meg selv. Tanken er om jeg bør eller skal bruke energi og resurser på å bringe denne frem, da det koster ganske mye å utvikle denne frem til ferdigvare, da produskjonsprosessen og verktøy må også utvikles og er ikke noe man henter ferdig fra butikkhyla. Ja, det er utopisk å tro at ett redskap alene kan erstatte alt som finnes, selv om denne er det eneste jeg har i lomma når (trenger ikke boks nå lengre)jeg er på fisketur langs kysten eller ved vannet.

I dette tilfelle snakker jeg om ett konsept som jeg kan tilpasse til det meste av fiske , ved å variere størrelse,vekt og farge. Nei, det er ikke sluk slik vi kjenner til ,wobler eller shad, disse finnes det nok av allerede. Man kan godt kalle det for en attraktor som tirrer fiskens instinkter til å ta , og som er utviklet etter en god del års erfaring som fisker og redskapsutvikler.

Kan røpe at navnet jeg har valgt til denne serie er : "C-duser"

Jeg har selvfølgelig allerede laget meg en liste på dere som blir de 1. til å ha denne i enden av snøret :) Nå må jeg bare å holde ut litt til frem til målet Dere, etter hvert mange kunder , bidrar allerede en god del til at jeg er på vei til få det til ...Det er jeg takknemlig for :)

Tror neppe det kan lages et agn fisken ALLTID vil ta men hvis du har laget en sluk som tirrer meget bra samtidig som den er langtkastende så er jeg villig til å betale et par hundrelapper. Jeg vil forøvrig bestille to med en gang da det hadde vært irriterende å miste det eneste eksemplaret man hadde hvis det er så bra som du sier :D

Dessuten er det viktig å støtte opp om innovasjon og nyskapning.

:) Ja, du har rett. om ingen er nyskapende kan det resultere at all redskap som er å handle blir bare plukket på China Fishing messe og produsert i den kinesiske landsbygda, som de fleste gjør i dag, og som er kopier av kopier. Derfor er originalen gullverdt

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og lese om dine nye produkter.

Dagens max priser på sluk/jigg/wobler er vel omtrent 200kr.

Synest smertegrensa ligger i område 150-200kr for eit fiskeredskap som ein lett kan slite vekk under fisking.

Husker blant annet på sjøørret turene ein fisker langs land, at fisketurene får ein merkbar bismak på dei turene ein sliter vekk eit par dyrere redskap som eks maxrap. Spesielt på dei turene med labert uttelling....

Om det er produksjonsutstyret som er den store kostnaden er det selfølgelig ein vurderingsak om du ønsker og selge få til ein dyr pris eller mange til litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og lese om dine nye produkter.

Dagens max priser på sluk/jigg/wobler er vel omtrent 200kr.

Synest smertegrensa ligger i område 150-200kr for eit fiskeredskap som ein lett kan slite vekk under fisking.

Husker blant annet på sjøørret turene ein fisker langs land, at fisketurene får ein merkbar bismak på dei turene ein sliter vekk eit par dyrere redskap som eks maxrap. Spesielt på dei turene med labert uttelling....

Om det er produksjonsutstyret som er den store kostnaden er det selfølgelig ein vurderingsak om du ønsker og selge få til ein dyr pris eller mange til litt billigere.

Ja, det finnes alltid smertegrenser, og selvfølgelig for meg også. Ingen av dere hadde kjøpt noen av disse som jeg selv lager for hånd og i små kvanta, om jeg setter pris basert på resursbruk og kost . Derfor er det uaktuellt å håndlage til salg. Det er også moro å fiske - få fisk med noe som dere andre (inntil videre) ikke har ;)

Om jeg og etter nøye vurdering finner en optimal måte å bringe disse frem, er jeg opptatt at at disse selges til rett pris. Ja, det er rett pris som opptar meg og rett pris er for meg at jeg også kan leve av det som skapes av mine hender.

Hadde ikke jeg vært så "produktpatriotidealist" og på grense til fanatiker i dette område , så hadde jeg plassert produksjon i Kina, men slik skaper kun penger , ikke verdier og arbeidsplasser i landet vårt.

Skal si du skrur forventningene på max! Store ord, greier du å følge opp dette, blir det braksuksess! Er jo litt som Millionas sier; høres ut som en reklame fra Tvshop, men veit jo at det ikke gavner deg å komme med tomme ord, så dette blir spennende!

Når tenker du at du lanserer vidunderet?

Slike prosjekter er ressurskrevende og må vurderes nøye, da jeg ikke har noe rik onkel eller tante. Jeg har flere andre saker innen havfiske som må ferdigjøres og fortjener å kommet ut, etter å ha brukt store ressurser til utvikling av disse. Disse er kjent for av noen av dere allerede,"Terna" - "Xplorer1"- "Deep Sea Magnet" for å nevne noen , er 1. i køen :)

"C-duser" kan se lyset om jeg og motivasjonen for å fortsette overlever året. For å si det enkelt , så er jeg dritt lei av å jobbe alene med alt , og med knappe ressurser...Så , hvem vet- nok med ingeniør jobber derute :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi snakker om prosjekter.. hvor ble det av bildene av den nye topshot-patenten? :P

Bra om å bli minnet på det, saken kommer før eller senere i havfisketråden . Nå er andre ting som prioriteres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir vekta på denne C-duser? Ser at du nemner at man kan variere vekt,farge og størrelse. Men en ca min til max vekt på "sluken".

Høres avansert ut, med tanke på at man variere alt. Worst case er vel at du skal modifsere den litt og en mister en vital del. Da står du der med en ubrukelig "sluk".

Men dette er vel ting du allerede har tenkt på.

Husk at "Det enkleste er ofte det beste"

Artig ordspill på namnet forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir vekta på denne C-duser? Ser at du nemner at man kan variere vekt,farge og størrelse. Men en ca min til max vekt på "sluken".

Høres avansert ut, med tanke på at man variere alt. Worst case er vel at du skal modifsere den litt og en mister en vital del. Da står du der med en ubrukelig "sluk".

Men dette er vel ting du allerede har tenkt på.

Husk at "Det enkleste er ofte det beste"

Artig ordspill på namnet forresten..

Jeg skrev ikke at "man" kan variere vekt,farge og størrelse. Det er "jeg" som kalibrerer vekten ,fargen, størrelsen og etter formålet, for som du sier, det skal ikke mye til for å sitte igjen med ubrukelig vare. C-duser er ett redskapskonsept med flere vekter og størrelser tilpassede fiskeslaget og fiskemetoder.

Om det blir aktuelt og etter nøye vurdering, ser jeg på "Coast C-duser" med vekt fra 8 -15 gram som den mest aktuelle å begynne med, da denne kan også brukes innenlands og treffer flest fiskere . Etter denne og om alt går etter mine ønsker, er det "Lake C-duser"- "Ice C-duser"- "Sea C-duser" de jeg ønsker å bringe frem

Takk og ja, navnet er treffende på mange måter ;)

Men 1. er det mine babyer "Deep Sea Magnet" - "Deep Sea Focus"- "Xplorer1" og "Terna" som skal frem .For å ikke glemme en av mine favoritter "Dragon Tail" ;)

DragonTail1-web.JPG?gl=NO

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kr for rette våpenet er null problem :D du får sende meg en pm den dagen du har noen skikkelig SØ våpen som fanger fisk etter fisk, jeg bor på en øy og fisker SØ 5-7dager i uka, men jeg har mista trua på absolutt alt i slukskrinet

jeg har ett mål på 100stk SØ, men har hele 89 igjen så jeg trenger noe som er skikkeligt skummelt i enden av sena

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kr for rette våpenet er null problem :D du får sende meg en pm den dagen du har noen skikkelig SØ våpen som fanger fisk etter fisk, jeg bor på en øy og fisker SØ 5-7dager i uka, men jeg har mista trua på absolutt alt i slukskrinet

jeg har ett mål på 100stk SØ, men har hele 89 igjen så jeg trenger noe som er skikkeligt skummelt i enden av sena

Den er grei Eika, men jeg lager bare topp verktøy , ikke håndverkeren...Det er dere som er håndverkeren ;) Jeg hadde også mistet trua på alt med "så lite uttelling" som du har hatt og med så mange fiskedager, men , er det nok med SØ på øya du fisker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk mista såpass trua på slukskrinet atte jeg ikke har fiska med sluk på ett par mnd, så jeg trenger noe som virkelig kicker utenom de selvbindi skumle sakene :P 10-20g er fin vekt

jeg vil da påstå det er godt med ørret på øya, andre folk her inne fisker og fisker etter SØ i nærområdet uten atte de får mer enn 2-3stk iløpet av sesongen, jeg har jo fått 11stk siden 1 januar og nå har jeg ikke fiska etter SØ helt siden fredag :P de 2 største jeg har tatt er 4,2 og 2,7, men jeg vet atte noen andre øyboere jeg kjenner godt fikk 3stk over 5kg i samme garnet iløpet av en natt og de sier det er mer ørret enn torsk rundt øya her nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk mista såpass trua på slukskrinet atte jeg ikke har fiska med sluk på ett par mnd, så jeg trenger noe som virkelig kicker utenom de selvbindi skumle sakene :P 10-20g er fin vekt

jeg vil da påstå det er godt med ørret på øya, andre folk her inne fisker og fisker etter SØ i nærområdet uten atte de får mer enn 2-3stk iløpet av sesongen, jeg har jo fått 11stk siden 1 januar og nå har jeg ikke fiska etter SØ helt siden fredag :P de 2 største jeg har tatt er 4,2 og 2,7, men jeg vet atte noen andre øyboere jeg kjenner godt fikk 3stk over 5kg i samme garnet iløpet av en natt og de sier det er mer ørret enn torsk rundt øya her nå

På denne tiden av året og med så mye pen størrelse som du nevner, hadde jeg prøvd en slik en som avbildet og om du får tak i en

IMG_4185.JPG?gl=NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen av disse, men de er dessverre

Ikke i øyeblikket, dessverre, men kan hende det er noen lesere som har noen til salgs (om de tør)

Jeg har noen av disse, men ikke for salg dessverre ;) Men selger du ikke disse i halvfabrikat, da?

Martin, er det lov å spørre hvordan det går med Deep Sea Magnet og Xplorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen av disse, men de er dessverre

Jeg har noen av disse, men ikke for salg dessverre ;) Men selger du ikke disse i halvfabrikat, da?

Martin, er det lov å spørre hvordan det går med Deep Sea Magnet og Xplorer?

Joda , det gikk noen tusen av alle modeller i 1/2 fabrikat ut av lageret i fjor, men nå begynner lageret å minke så mye at jeg er nødt til å ha noen som jeg ønsker å ferdiggjøre. Sandsil har forsvunnet i store mengder til våre naboer i Danmark og måtte produsere noen 1000 til. Kan hende jeg åpner mulighet til kjøp av halvfabrikat om jeg ser at kapasiteten til å ferdiggjøre disse ikke er nok i år heller

IMG_6329.JPGIMG_6312.JPG

Når det gjelder de "DSM" (avbildet) og "xplorer1" står det meste om ressurser til å bringe disse frem til en grei kost, for meg og for dere :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer å spore opp noen som kan produsere med god kvalitet. Du kan som sagt signe meg opp på en del eksemplarer :)

Nå er ikke jeg med...inntil videre så blir disse produsert med mine hender. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg med...inntil videre så blir disse produsert med mine hender. :)

Da misforsto jeg. Trodde du var på leting etter evt produsenter, men greit å vite at den lokale produksjonen held fram inntil videre :)

Ein sann DSM fikk iallefall ej lyst på.... :whistle:

Kanskje den fungerer bra etter kveiten også?

Jeg vet at den funker på kveita. Venter på noen eksemplarer selv, for målrettet satsing etter bl.a. store flate. Det er noen veldig interessante riggemuligheter på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.