Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Da misforsto jeg. Trodde du var på leting etter evt produsenter, men greit å vite at den lokale produksjonen held fram inntil videre :)

Jeg vet at den funker på kveita. Venter på noen eksemplarer selv, for målrettet satsing etter bl.a. store flate. Det er noen veldig interessante riggemuligheter på den.

Den er produsert - støpt i 2 omganger , og med material som jeg har komponert selv og oppskriften går ikke ut av landet , nei. Her gjør mange norske bedrifter en stor tabbe...Jeg er altfor kontrollfreack til å gjøre slik ;) Alt for mange ting jeg har konstruert og som ikke er blitt produsert rett i ettertid allerede. Til og med i Norge. Så, det er bedre å ikke produsere til salgs en at det ikke produseres etter gitte parameter.

Du har lenge vært høyt opp på lista Pål :)

@ Terje: Jeg setter deg på lista også, men det er mange foran deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Må legge til at jeg er drita lei billig skitt fra lavkostland. Vil mye heller legge mer penger i potten, og få skikkelige saker. Men ting som henger i enden av snøret har jo en tendens til å bli hengende fast før eller siden. Hvis du har et killerprodukt som kan rigges sånn at sjansen for bunnapp minker, blir det jo desto mer interessant selv om prisen er litt høyere. Men tipper du har tenkt nøye gjennom dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

1- Må legge til at jeg er drita lei billig skitt fra lavkostland. Vil mye heller legge mer penger i potten, og få skikkelige saker.2- Men ting som henger i enden av snøret har jo en tendens til å bli hengende fast før eller siden. 3- Hvis du har et killerprodukt som kan rigges sånn at sjansen for bunnapp minker, blir det jo desto mer interessant selv om prisen er litt høyere. Men tipper du har tenkt nøye gjennom dette :)

Her var det 3 ting på en gang :)

1- De fleste av oss blir det , og de fleste av oss vet hva man får når man handler , som du sier "billig dritt". Har nevnt det flere ganger, men gjentar det. Det finnes noe som er ennå verre en "billig dritt" , og det er "Dyrt dritt" ;) Å handle billig varer er allikevel en grei start for nybegynnere, det bør ikke glemmes. Selv om noen av disse varene kan være med på å ødelegge en "fiskerkarriere" . Alt har uansett en grense når det gjelder hvor mye man er villig til å betale for en vare som man lett kan miste. Bunnen ser ikke forskjell på prisen...Ennå verre er når man betaler ganske mye for "dyrt dritt" som må kastes fordi den går lett i stykke etter korttids bruk og ikke kan brukes til formålet .Mange shads er ett godt eksempel.

Vi er villige til å betale litt ekstra for verktøyet som er i den ene enden av snøret og som vi ser, slik som sneller,stenger line osv. Ett godt eksempel er mine varpestikker i kullfiber og ment til konkurransefiskere . Jeg er nødt til å ta betalt for dem for å kunne fortsette å produsere og selv om jeg har holdt prisen så å si uforandret i nesten 10 år er de kostbare som 1. gangs investering , men de fleste har disse som verktøy i mange, mange år og da er disse billige i lengden . I min verden ser jeg forskjell mellom kostbart og dyrt.

Vi er også mindre villige til å betale ekstra for den delen som fisken ser , og det som skal gi oss det vi er på jakt etter. Forståelig ...

2- Det er menningen at det skal sitte noe fast i enden av snøret før eller siden, men helst hva vi er på jakt etter :) Jeg stusser over at det fortsatt produseres så mye redskap påmontert treble, især til havfiske. Det er ikke nødvendig, dog tror jeg at produsentene mister en god del omsettning om alt blir levert med enkel krok , som attpåtil er betydelig billigere en treble. En treble fører til 3 ganger risiko for bunnapp , ikke 3 ganger sjanse for fast fisk :)

3- Ja , det har jeg ;) men skal man ta fisk må man også risikere at den sitter på bunnen, og når det 1. skjer bør vi tenke mer i rettningen hvordan man kan minimere risikoen for bunnapp (bla. bruk av enkle kroker) og hvordan redskapen kan reddes i ettertid om det skjer. Kan hende du husker "Linegripperen" min ? Mange av mine kunder om bord har sett denne i aksjon og det meste er blitt reddet etter bunnapp. Linegriperen er forresten også noe jeg ønsker å bringe frem som produkt. Nå vet jeg og etter mye bruk, hvordan den skal være og prototypen er ferdig :)

Annet

"Oktotube" slangen og "Elastotube" 8 mm som ble produsert til denne sesongen er dessverre allerede utsolgt !! Resten av slangene mynker i stor fart, da flere km. allerede har havnet hos mange av dere (og i Tyskland-Kanariøyene). Om dere ønsker å sikre dere noen meter tidlig i sesongen bør dere bestille i tide, da jeg ikke har kapasitet til å produsere mer på en stund. Nå må jeg bruke tiden for å bringe frem ennå flere av mine babyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, sant nok. Med billig dritt mener jeg den reelle verdien på produktet, ikke hva vi nordmenn kan finne på å betale for det :)

Enig i at slaget ikke er tapt når man evt kroker bunnen. Man kan redde mye ved å ha skikkelige knuter, snøre i god stand, etc. Fra båt er det utrolig hva man kan redde opp ved å endre vinkelen på snøret.

Ved fiske fra land er det imidlertid ikke alltid så enkelt å redde redskapen, særlig hvis man setter seg fast langt fra land. Du har jo nevnt enkeltkrok som en måte å redusere sjansen for bunnfast. Det er jo noen andre muligheter også, såkalt "weedless" (gress-løs? :-) rigging:

DSC_0084.jpg

Ikke alltid praktisk å gjennomføre sånne tiltak, og noen ganger går det jo også på bekostning av gangen til agnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webside www.lopez.no utilgjengelig eller er det bare her?

Det er bare her og inntil videre Martin :) Avventer bare til vurdering - avklaring av ny annonseperiode for 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Alt tyder på at dere sliper å betale så mye for vidunderet da jeg har knekt mange harde produksjonsnøtter . Bra for dere , bra for meg og bra for norsk tradisjon innen fiskeutstyr...og kjempe bra for vår urinstinkt som "jegere" , selv om jeg (igjen) er blitt fattig for å få det til, men , pytt , pytt , jeg er født naken og tåler å dø naken også.

Gjentar en av favoritt sitattene mine og som kommer rett fra hjertet:

" Jeg ble forelsket i Norge, jeg giftet meg med Norge og jeg skal gi i fra meg produktarv til Norge"

Ps: Dette er sannsynligvis min siste post her på tråden og inntil videre, grunnet innstraming av anonnseringsregler. Inviterer dere til å følge Lopez Design på FB

Adiós FS´s amigos :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Dette er sannsynligvis min siste post her på tråden og inntil videre, grunnet innstraming av anonnseringsregler. Inviterer dere til å følge Lopez Design på FB

Adiós FS´s amigos :)

Med fare for å høres litt klagende ut: Da må du få gjort noe med den siden, for den er veldig grå og u-inspirerende når det ikke er bilder, info-tekst osv. Man får inntrykk av at det ikke skjer noe som helst der. Er godt ment altså, jeg bare finner så mange slike sider på FB at jeg blir litt oppgitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres litt klagende ut: Da må du få gjort noe med den siden, for den er veldig grå og u-inspirerende når det ikke er bilder, info-tekst osv. Man får inntrykk av at det ikke skjer noe som helst der. Er godt ment altså, jeg bare finner så mange slike sider på FB at jeg blir litt oppgitt. :)

Vet at det er godt ment JON :) og det kan hende det er bedre å la være å ha en side, en å ha en side der det ikke er aktivitet. Liksom det er irriterende med bedrift sider der det plinger inn med nye oppdateringer med uinteressante ting 3-4 ganger om dagen, og bare for aktivitetens skyld.

Inntil videre blir det slik og frem til det blir bedre kapasitet til å se hva jeg gjør videre med siden, som i 1. omgang er informativ ovenfor mine kunder eller om noen lurer på noe som jeg kan besvare. Bør ikke glemmes heller at jeg er alene på og med alt.

Jeg sluter tros alt ikke som bruker av fs,forumet og her deler jeg fortsatt med glede , men ikke på komando. :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen alle sammen J

De fleste av mine faste kunder har nå sannsynligvis fått info mail - Det viser seg at dere er blitt så mange nå at systemet nekter meg å sende epost til alle- En god del av dere leser fiskersiden og derfor informerer jeg dere her også i tilfelle dere ikke har fått mail fra meg

Lenge siden sist, men sikrer dere om at jeg har stått på, selv om alt det jeg ønsker å få frem ikke kommer så rask som jeg skulle ønske. Jeg tar en ting av gangen J

Vel, året startet for meg med veldig bra mottakelse av alle mine varpestikke modeller, og tiden er så å si kun blitt brukt til å fremstille slike. Er også stolt av å være en norsk produsent som nå også eksporterer isfiske utstyr til Sverige og Finland. Tradisjonell har vi importert så å si alt som har med isfiske å gjøre fra disse land!! Litt komisk, jeg er tross alt opprinnelig fra G. Canaria!! Nå er isfiskesesongen på tampen for meg som produsent og har begynt å tenke havfiske, samt mye annet godteri til bruk i enden av snøret. Også for dere som liker å slenge med ”kastestanga”. Gled dere til C-duser serien J

Elastotube slanger

Jeg fremstilte en meget stor batch med den nå for dere kjente ”Elastotube” selvlysende slange, mer en dobbelt så mye som jeg produserte i fjor og brukte alt som jeg hadde av råvarer til formålet. Jeg ble selv overrasket over hvor fort det meste forsvant!! Flere av dere har til og med handlet i 100 meters bestilling. Hyggelig, hyggelig J og bekreftelse om at denne slange serie er godt mottatt blant dere. Takk - takk.

Ved planlegging av innkjøp til nye råvarer får jeg dessverre melding om betydelig økning i pris på viktige elementer som jeg bruker for å komponere kvaliteten i slangene. Jeg har flere valg

  • Redusere blant annet mengde pigmenter og styrke i blandingen, noe som påvirke den siste kvaliteten som dere er kjent med
  • Slutte å fremstille disse
  • Øke prisen
  • Redusere antall meter per pose (som er det samme som å øke prisen)

Jeg velger heller å slutte å produsere en å forringe kvaliteten på produktet - tvert imot jobber jeg for å gjøre denne ennå bedre. Derfor har jeg valgt å bestille råvarer til formålet og planlegger ny produksjon rundt mai mnd. Det fører til at jeg velger å ha færre meter i posen av alle kvaliteter. Satser kun på 5mm og 3mm Ø slanger, dog kan det hende at jeg lager en liten batch med BLÅ tone. Dere får 1. melding om jeg gjør det J

Jeg ønsker å varsle dere om at det ikke er mange 100 meters igjen av slangene til tidligere kost. Dere får derfor sjansen til å sikre dere noen meter til nåværende kost. OBS !! Faste kunder prioriteres.

Frem til 1. kommende mandag holder jeg åpen mulighet til å bestille ”Elastotube” til dagens kost og så lenge jeg har på lageret. Om noen av dere kommer som ”siste mann til mølla” kan jeg ikke noe annet en å beklage om alt er utsolgt. Da blir dere evet. prioritert til neste batch.

Vær tidlig ute og regn med litt lengre leveringstid en vannlig i sesongen eller ved mye pågang.

Om noen av dere lurer på andre produkter jeg har ført, ikke nøl med si i fra, da jeg planlegger det meste av produksjonen i disse dager.

Avslutter med å takke for tilliten dere har til mine produkter og takker dere for å bidra til å skape " En ny generasjon norske produkter" Made in Norway :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder muligheten til å bestille "Elastotube" slange og til dagens pris noen dager til, så lenge det finnes på lageret frem til 1. kommende fredag, da flere av dere har reagert på at jeg ga så kort varsel. Må regnes med litt ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Har lenge fulgt med på denne tråden Xplorer1 :) Og er et par ting jeg lurer på, selv om det kanskje ikke passer helt inn her ;)

har du alltid vært såpass kreativ og nevenyttig? skjønner ikke at det går ann å fremstille så flotte produkter på egenhånd..

Og det aner meg at siden du får så innmari mye positiv respons, må du være en meget habil sportsfisker også, siden du vet meget godt hva fisken vil ha. Så derfor er jeg litt nysgjerrig på fiskerekordene dine :)

Om de er hemmelige er det greit, men ellers hadde det vært morro å høre rekordene dine på f. eks torsk, sei og lange :)

Lykke til videre med fremstillingen av gode fiskeprodukter,

Sportsfiske-Norge trenger flere som deg!

PS: legger merke til at jeg har flere av dine sluker i slukboksen, den eneste jeg ikke har fått fisk på er Vikingsilda ;)

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge fulgt med på denne tråden Xplorer1 :) Og er et par ting jeg lurer på, selv om det kanskje ikke passer helt inn her ;)

har du alltid vært såpass kreativ og nevenyttig? skjønner ikke at det går ann å fremstille så flotte produkter på egenhånd..

Og det aner meg at siden du får så innmari mye positiv respons, må du være en meget habil sportsfisker også, siden du vet meget godt hva fisken vil ha. Så derfor er jeg litt nysgjerrig på fiskerekordene dine :)

Om de er hemmelige er det greit, men ellers hadde det vært morro å høre rekordene dine på f. eks torsk, sei og lange :)

Lykke til videre med fremstillingen av gode fiskeprodukter,

Sportsfiske-Norge trenger flere som deg!

PS: legger merke til at jeg har flere av dine sluker i slukboksen, den eneste jeg ikke har fått fisk på er Vikingsilda ;)

Vel, ja, mye av det du spør passer ikke inn her, unge mann , men kan godt svare deg for det :)

Ja, jeg har alltid vært slik ( ifølge min familie og gamle lærere)og det viser seg at jeg er født med en hjernefeil der ideene plopper liker ofte ut av min hode som når det vaker om sommeren under de største klekninger. Heldigvis er det en grei kontakt mellom min medfødt hjernefeil og mine hender, noe som fører til en god del realiserte produkter.Men, men, det med å skape produkter er også mitt yrke :)

Når det gjelder det med fiskerekordene , så har jeg aldri vært veldig opptatt av det. Er mest opptatt av antall arter , selv om det er alltid moro å få de virkelig store. Vel, sei og torsk er 2 siffret , mens lange kan du gjette selv :)

15331_103825919635960_100000256577044_96004_3016060_n.jpg

Editt: Bli kjent med gangen i Vikingsilda- spinner den> da sveiver du for fort ;)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Vel, ja, mye av det du spør passer ikke inn her, unge mann , men kan godt svare deg for det :)

hehe, takk for svar uansett :) Jeg har null peiling på lange, bare veit at den blir skikkelig stor, så gjettinga her blir skudd i mørket ;)

Men den ser jo grisesvær ut, så jeg gjetter 40 kg :) skal ikke komme med flere spørsmål

som ikke passer inn her..

Lykke til videre med fremstillig og utvikling av flotte produkter som kommer sportsfiskere til gode,

skitt fiske

Fisker'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ja, mye av det du spør passer ikke inn her, unge mann , men kan godt svare deg for det :)

Jeg har null peiling på lange, bare veit at den blir skikkelig stor, så gjettinga her blir skudd i mørket ;)

Men den ser jo grisesvær ut, så jeg gjetter 40 kg :)

Da er du flink til å skyte i mørket- Du traff ikke langt i fra tallet om du trekker ifra størrelsen på en spesimen blåkjeft :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Da er du flink til å skyte i mørket- Du traff ikke langt i fra tallet om du trekker ifra størrelsen på en spesimen blåkjeft :)

haha :D aner ikke hvor stor en specimen blåkjeft er :P men regner med at den var tett oppi 40 kg, i hvertfall 35 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mange , mange av dere etterspør "Klikk" snelle adapteren og nå midt i mellom alle bataljene har jeg satt i gang produksjon av denne. Det meste blir dyrere og dyrere , jeg kan allikevel komme med den gledelig nyhet om at større produksjoner og smartere verktøy til formålet, får det til at jeg kan tilby denne anvendelige verktøy fortsatt til en grei kost til tros for at den produseres med best syrefaststål og i Norge !! Kun kr. 300 per sett :) Jeg setter igang kun en større serie i år , så vær rask og forhåndbestill NÅ , om du ønsker å sikre deg noe som beviselig får det til at færre fisk løsner fra kroken og ikke minst gjør kjøring av fisk til (nesten) en lek. Åpner derfor for forhåndsbestillinger allerede nå og regner med å kunne levere innen 3 uker.

Takk for gode tilbakemeldinger fra alle dere som anvender denne :)

adap.jpg_3GU0UMVP1.JPG

Registrerte kunder kan forhåndsbestilles via info-salg "at" lopez.no . Nye kunder ønskes også velkommen og kan bestille via denne linken

Åpner også mulighet til å bestille "Elastotube" om ikke så lenge :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg trenger Elastotube! De lyste lo mye lenger en slangene til elbe! Legger inn en bestilling når det kommer!

Vi trenger flere sånne som deg! Full av gode ideer!

Da er det bare å henge seg på . Ny og begrenset batch er klar til levering fra helgen av. Sender 1. mail til faste kunder da tilgang til råvarer og kapasitet er begrenset og det er dere faste kunder jeg prioriterer 1.

Om jeg har glemt noen av dere, bare sendt mail til salg-info "at" lopez.no

Det er kun 2 dimensjøner som blir tilgjengelig

Hvitt 5mm + 3mm Ø - + fluorgrønn 3mm Ø.

Setter også i gang ny produksjon av søkke med vekter 575 + 750 + 150 gram om ikke så lenge. Det er bare å melde interesse om dere trenger slike vekter. Dessverre er også bly som råvare blitt betydelig dyrere en tidligere, dog kan jeg fortsatt tilby betydelig bedre priser og billigere en det som er å få tak i handelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.