Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Har du klikk-adapter som passer til Avet LX? Sender deg en epost.

Ja, det viser seg at disse passer til Avet LX :) Post besvært.

Jeg er nok en gang gått tom for kryssperler, de er altfor effektive så de blir fort tygd i stykker.

Hvis du har noen liggende vil jeg gjerne ha. Har du noe mer av 8 millimeteren i hvitt ?

Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du ønsker i øyeblikket, men kan ta litt 8mm fra min private "lager" og skal tenke på deg neste gang jeg støper kryssperler til privatbruk. Ja, jeg liker disse også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe deg med det du ønsker i øyeblikket, men kan ta litt 8mm fra min private "lager" og skal tenke på deg neste gang jeg støper kryssperler til privatbruk. Ja, jeg liker disse også :)

OK, si ifra når du har støpt noen.

Jeg får klare meg med det jeg har ut vårsesongen, og om sommeren trenger jeg dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun ett par stykker fra fjorårestproduksjon som jeg hadde tenkt å bruke til meg selv, men ,men, jeg har ikke tid til å fiske allikevel.... Ny serie er i anmarsj og blir klar om en stund men kan legge til side en av de som jeg har behold.

Hva er målene på snella? Avstand fra skrue til skrue,bredde på "festefoten" og radius på snella ?

Trenger adapter til en Jigging Master PE8. Kan du være behjelpelig med dette Martin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da avslutter jeg april mnd med å kaste håndklet og avikler som produsent- dessverre er det blitt tøffere og tøffere å drive produksjons bedrift alene til tross for oppgang år etter år , mange fornøyde kunder., og ikke minst mange produkter som er blitt utviklet og er forsatt på plass. Dessverre er produktene null verd om disse ikke kommer frem til dere, til tross for at jeg har brukt mer ressurser til produktutvikling en de fleste store aktører til sammen. I øyeblikket er motivasjon ikke til stedet og ressurser for å drive slik jeg ønsker og har fightet for i mange år er knappe. Blod er tykkere en vann og min famile og mine sønner betyr alt og disse skal jeg ta vare på.

Kan hende at mange av mine realiserte og urealisert produkter er å se hos andre etter hvert. Hodet er heldigvis fortsatt på plass og mye av min kompetanse tilbys til de som ser poensialet.

Litt av det jeg kan bidra med og kompetanse, samt hva jeg har bidratt til hos eksterne bedrifter kan leses i nedenstående linker :

http://www.lopez.no/subdet13.htm

http://www.lopez.no/subdet9.htm

http://www.lopez.no/subdet19.htm

http://www.lopez.no/subdet15.htm

Klarer og takler forresten 6 språk og tilbyr mine tjenester som "frilans" autodidakt ingeniør innen produksjonsprosesser, støpeteknologi og polymerteknologi til bedrifter i pressede stunder.Hvor som helst i landet.

Fra nå av er jeg arbeidssøkende fra Sørlandet til Østlandet, og kan hende du ser meg i butikk kassa,på en bensinstasjon,en som hjelpe ungdom på rett vei ,som din nye arbeidskolega, kan hende til og med som din leder. Jobb er jobb og "Lykke i liver er ikke kun å gjøre det man liker, lykke i livet er å like det man gjør..."

Så, om noen har en arbeidsplass til meg, tar jeg gjerne i mot tips :)

Heldig dere som er lønnstakere, dere får betalt for å dra på jobben .Jeg har nå i flere år betalt for å ha en jobb å gå til...men slik er livet til mange av oss grundere.

PS: Jeg rak å ordne noen km med Elastotube. Dere faste kunder får mail av meg i en ledig stund. Ta vare på disse meterne :)

Adiós amigos :(

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit, men livet handler om å prioritere riktig. Man er ikke her til evig tid. Håper som så mange andre at motivasjonen din kommer tilbake. Dine geniale tips og selvlysende slanger har beriket mine fiskeopplevelser. Takk Martin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for fine ord og mange støtte mail :) !!

Det er egentlig litt tragikomisk i et land der industribedrifter legges ned 1 etter 1 hovedsakelig fordi markedet svikter, at jeg må gjøre det samme, dog fordi jeg mangler ressurser og overskudd for å kunne fortsette... Håper det finnes noen i vår land som kan se potensialet i det jeg har skapt hittil.

  • Jeg har en kartotek med over 100 produktnyheter og konsepter (ikke bare fiske)
  • Har skapt en merkevare, med allerede mange etablerte produkter
  • Har kunder som ønsker og etterpør mine produkter-også internasjonalt
  • Har en produksjonsapparat og kompetanse
  • Har utviklet både støpeprosesser og materialler med enorm industri potensial

men, men, ingen maskineri går lenge uten smøring... Så jeg håper at det finnes noen derute som kan ta over og administrere selve produksjonsapparatet, slik at jeg kan bruke min energi for å bringe produktene videre. I rette administrerende hender og nok med resusser kan bedriften utvikles og bety 20-30 arbeidsplasser !!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre. Men du har forhåpentligvis gjort det rette valget. Lykke til videre!

Er også interessert i noen meter Elastotube fra restlageret, om det finnes..

Livet består faktisk av å ta valg. Som resultatet av valget enhver gjør , blir vi enten priset eller vi må betaler en pris... Jeg personlig har både fått en pris og betalt en pris .Så enkelt og...så vanskelig.For ordens skyld, så går ikke bedriften konk,jeg bare avvikler produksjonen da jeg ikke lengre har overskudd til det. Nå er det bare å finne andre måter å få frem ting frem til dere .

Produktene kommer til å leve allikevel, ting skjer ... :) Heldigvis finns det ikke noe som heter restlager hos meg og noen km med Elastotube laget med mine hender er fortsatt på lager, dog mer kostbar en før. Jeg prioriterer dere faste kunder, bare send mail dere som har min adresse og som ønsker å sikre dere noen meter.

PS: Hm .. det var ikke vanskelig å få tilbud om "en ordentlig jobb" og gleder meg til å kunne sette spor i ennå en bransje :) Tjener man virkelig så mye der ute ??!!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant det er kvalmt :P

Neida , det er ikke kvalmt, men det viser seg at jeg har klart å greie meg med lite i mange år !! Nå gleder jeg meg i hvertfall til å sette spor i ennå 2 nye bransjer med mine kreasjoner , konsepter og materialløsninger : Offshore og båtbransjen :)

Er stolt av å ha bidratt i prototypen av de nye Kystverksbåter . Fin og praktisk ble den ..

1286015428.jpg

Fiskeredskap med mitt navn kommer allikevel til å leve og utvikle seg. Det lover jeg :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen :) Midt i mellom alle bataljene har jeg greid å få til ennå ett parti av "Klikk" snelleadapter. Alle som har forhåndsbestillt har allerede fått mail, om noen av dere som allerede er kunder trenger slike er det bare å sende mail til min adresse. Dere andre som fortsatt ikke er kunder og kunne tenke seg å avlaste ryggen litt under kjøring av fisk , er det bare å sende mail via denne linken . Om noen av dere som allerede har disse i bruk ønsker forbedringer, er det alltid hyggelig å få tilbakemeldinger slik at neste versjon blir ennå bedre :) Mye tyder også på at det meste som kommer fra meg blir formidlet via en annet kjent bedrift etter hvert :)

adap.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig trist å lese, Martin. Du har fått virkelig mye spennende frem i lyset, og din egen vri på ting er en inspirasjon for meg ved riggmekkingsbordet. Den selvlysende slangen din er outstanding, og jeg er tom.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig trist å lese, Martin. Du har fått virkelig mye spennende frem i lyset, og din egen vri på ting er en inspirasjon for meg ved riggmekkingsbordet. Den selvlysende slangen din er outstanding, og jeg er tom.... :(

Slap av Lasse :) Jeg kommer fortsatt til å få mye spennende frem i lyset, dog på enn annet måte og mye raskere en tidligere. Jobber med spennende "allianser" nå , målet er å kunne bringe disse 10 talls konsepter frem til alle på en måte som avlaster min hverdag mer en tidligere, og atpåtil "Made in Norway" og "En ny generasjon norske produkter" kan se lyset når alt er i boks

2013 kan bli spennende , ja :)

PS: Jeg har fortsatt noen dimensjoner av attraktorslanger som jeg kan tilby. Men vær rask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dimensjoner har du igjen?

Skal gi sikrere tilbakemelding etter dagens runde med bestillinger og sendinger. Har også støpt en god del av 150 gr. søkke som jeg kun selger i bulk av minst 10 stk. til kr. 200 per bulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dimensjoner har du igjen?

Etter dagens runde der flere klubber og vennegrupper har nesten tømt lageret har jeg igjen bare noen 100 meter av :

  • 5mm Ø-hvitt ES (ekstra selvlysende)
  • 3mm Ø-hvitt ES
  • 3mm Ø-grønn selvlysende

Dere registrerte privatekunder har 1. prior 1 uke fremover eller så lenge jeg har igjen denne omgangen. Dere har min mail adresse om dere ønsker å sikre dere noen meter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen :) Min siste post her og inntil videre

Jeg regner med at de fleste av mine kunder har fått med seg meldingen jeg sendte til alle :)

For dere som ikke har fått med seg pressemeldingen :

"Som mine faste og trofaste kunder gjennom flere år ønsker jeg å meddele at en god del av mine hittil kjente produkter, og som nå er en del av deres verktøy når dere er på fisketur, blir lettere tilgjengelig for alle. I fremtiden kommer jeg til å bruke det meste av min tid og kapasitet til å få frem ennå flere urealiserte produkter og konsepter til bruk i begge ender av snøret. Selvfølgelig utviklet og produsert i Norge av sportsfiskere, for sportsfiskere, så sant det lar seg gjøre til overkommelig kost. Det som er nyheten i forbindelse med fellesmeldingen er at jeg som grunder av Lopez Design har inngått en strategisk samarbeid med en ”guttegjeng” av dedikerte sportsfiskere som også startet bedriften ”fra bunnen av”, og som også setter pris på og ser verdien i norsk utviklet & produsert redskap. Bedriften som fra nå av overtar distribusjon av Lopez´s produkter og konsepter er ikke ukjent for noen av oss som har med fiske å gjøre. Mine produkter blir fra nå av også distribuert av sportsfiskere!!

Målet med samarbeidet er å utvikle begge bedrifter mot en felles mål med stor potensial i Skandinavia: Fortsatt utvikling, produksjon og salg av sportsfiske redskap spesifikk til norsk – nordisk fiske , til alle grener innen sportsfiske og til alle kundegrupper. Fra dere som er sære som meg og er på jakt etter nye trender, produkter og fiskemetoder, til de som tar seg en tur en gang i blant.

Jeg er dere evig takknemlig for deres bidrag med å skape ” En ny generasjon norske produkter” og ett stykke norsk sportsfiske historie. Uten dere som kunder og uten deres hyggelige tilbakemeldinger som har virket som ”energidrikk”, hadde ikke jeg hatt sjanse eller motivasjon til å fortsette med drømmen om fortsatt å bevare tradisjonen med å utvikle og produsere sportsfiskeredskap i Norge. Mange har trodd at tanken med å kunne produsere i Norge er utopisk… Slike tanker skal vi motbevise, ikke minst og også ved hjelp av dere

Jeg slipper derfor ”katta ut av sekken” og ber dere om å ta en titt hos Skitt Fiske AS her: www.skittfiske.no for dere som handler via nett eller ta turen innom butikken deres i Sandefjord. Fra uke 25, rundt 20. juni er en god del av varene dere kjenner til fra min side allerede tilgjengelig til handel. Jo mer som handles fra oss herifra, desto flere muligheter, økonomisk kapasitet og potensial får vi for å skape og få frem ennå flere 10 talls spennende norske produkter og konsepter til bruk i begge ender av snøret, samt og ikke minst, flere norske arbeidsplasser !

Igjen, 1000 takk for at dere har vært der og fortsatt er der, fint om dere får med dere ennå flere frem til oss!! ”Jeg gleder meg til fortsettelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.