Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Jo da , jeg bli sulten når jeg ser alt som jeg har på bordet...dog på å dra ut og fiske (må ikke prøve å bite på disse om man er glad i tenna). Bare synd at det krever så vannvitig mye resurser å få det til fra A til Å og jeg har verken en rik onkel eller dinero. Heldigvis har jeg dere trofaste kunder som hjelper en god del på vei...

Her er det "Rototail Deep Sea Jerk" under tokt ut i felten. Til og med "små" lusuer ( gjennomsnitt 500 gr.) er glad i denne. Ellers ble den døpt under 1. turen med en god del lysing og store hyser

21975_103943332957552_100000256577044_98772_6217092_n.jpg

Jeg har aldri likt faste kroker på fiskeredskap og Rototail er produsert med gjennomgående hul til montering av kroken man selv ønsker.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er avgjørelsen tatt !!

Mange som fortsatt vil ha meg levende ytrer ønsker om at jeg kutter ned arbeidsmengde. Innser etter hvert at familien, venner og god helse er det viktigste jeg ønsker å beholde og har. Etter ett par jobber jeg skal sluttføre, trapper jeg ned alt som har med industri å gjøre i løpet av 2010 og satser min tid på det jeg egentlig ønsked og startet med: ” En ny generasjon norske produkter” til bruk i enden av snøret…..

Industrioppdrag har tatt mer og mer av virksomheten, det har gitt mye glede og lærdom da jeg elsker og er besatt av produktutvikling, material teknologi og produksjonsprosesser. Mange grundere og bedrifter har sett sine ideer og drømmer bli til via min bedrift og det er gledelig å se at mange av disse har lykkes :P Innser allikevel nå, etter å ha solgt alt jeg eide og hadde for å etablere bedriften, at denne satsning har fått meg til å bli en ”ulykkelig ensom fattiglus” som ikke kun har sett dagene gå forbi .Det er livet som går forbi , at jeg bare er ett menneske som ikke kan nå alle drømmer…..og at det er j...g tøft å drive produksjonsbedrift .

Legger til at det ikke har noe med avvikling å gjøre, dog ønsker jeg å satse på å bygge eget varemerke innen fiskeutstyr. Om dette blir for tung for meg alene får tiden vise. Det kan hende at jeg søker meg tilbake til arbeidslivet om noen der ute ytrer ønsker om å adoptere en kreativ spanjol som har vært besatt av produksjonskunnskap og av å skape.( bortsett fra å rane gamle damer og selge glede i pilleform J)

Jeg håper på det beste og stoler på dere trofaste gamle kunder og ønsker resten velkommen også . Spennende å se hva jeg får til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til med de nye prioriteringene Martin. Blir spennende og se hva som kommer ut av dine tanker og eksperiment fremover

Takk for det smile.gif Det er det som er problemet Vilhelm, at det er kommet alt for mange ting av mine tanker og eksperimenter. Hinderet ligger i at dagene ikke rekker til alt som venter på å bli brakt videre til våt tilstand.

Som en kompis av meg sier når han ser alt jeg har kommet frem til ( flere esker med nyheter)" Du sitter jo på en skattekiste!!!!" Greit det , men hinderet er å finne nøkkelenhuh.gif

Jeg vet at jeg har skapt ( etter min menning og etter å ha kontruert flere givende produkter) den perfekte slukkonsept...den perfekte wobleren ...den perfekte pilk konsept ...den perfekte lakkeringsmetoden...den perfekte elasto polymer materialet ...og innovative produskjonsmetoder. Kan hende det er noen år for tidlig å lansere disse...kan også hende det er for sent . Kan også hende at alle som sier at det er utopisk å satse på fortsatt å produsere norske varemerker i Norge har rett ..Ja, det kan hende.

Jeg skal i hvertfall ikke la det stå uprøvd fra min side...koster hva det koster. Jeg er født naken og kan nok tåle å dø naken også. Men midt imellom skal jeg greie å få til ...

" En ny generasjon norske produkter" til bruk i enden av snøretwub.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått varene fra deg, rask og super service.

Men du må huske på at det blir lite penger i kassa når du legger i meir en kva man bestiller uten å legge på prisen. Bare et lite tips :) (frykter egentli at det blir flere handler, så det er vel et salgs triks)

Har to under test lakkering nå, snart kan man ikkje skylde på at det er "feil" farge på utstyret :D

Gler meg til det nye som kommer. Norsk og kvalitet er noko ein betaler ekstra for, spør du meg..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel et salgs triks

Det er meg det, ikke noe salgtriks ( det overlatter jeg til andre) Det gir meg glede å gi glede , da jeg greier å skille mellom verdi og penger..

Kan hende du tør å legge frem det du har lakkert etter hvert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves ryggrad å forlate trygge industrioppdrag, og forfølge det man liker aller best. Ønsker deg lykke til med satsningen, og ser frem til mange spennende nyheter fremover smile.gif

Det vannskeligste er selvfølgelig å holde meg bort ifra spennende oppdrag ( avslutet en for Sintef som var j...g spennende og en global milepæl for å beskytte dyr fra slakt under studie & forskning)da jeg også blir besatt og liker slike jobber.

Det er fatisk vannskelig å gi rette navn til nye produkter , så det kan hende at jeg bruker dere fiskere etter hvert og om jeg stagnerer. Lett å bli firkantet.

Selv om jeg har mange produkter som er liv laget på markedet og hadde vært mulig å selge, må jeg brenne for disse produkter også. Som nevnt i tidligere post i denne tråden, kommer ikke jeg med noen nye - sildesluker-svenske pilk eller ennå en ørret eller sjøørret skjesluk.

Dog kommer jeg med en av mine babyer når jeg ferdig forsker på rette måte å produsere disse til en grei pris som alle kan ha råd til. Jeg kan godt avsløre navnet til denne sluk serien, som har kosten en formue å utvikle og fremstille verktøyet....

"Coast Ekko"- "Trout Ekko" - "River Ekko" - "Lake Ekko" - "Deep Sea Ekko" og "Ice Ekko"

Kan godt si at denne slukserien er "den perfekte sluk konsept"

Made in Norway , selvfølgelig...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har som er unikt (blandt annet), er engasjementet ditt til sluttbrukerne. Jeg synes det er helt topp å kunne få tips om hvordan bruke redskapen optimalt, og det rett fra den som har utviklet det. Derfor håper jeg satsingen lykkes, fordi man får en merverdi ved å handle dine produkter. I tillegg til høy kvalitet. Jeg har ikke tall på hvor mange kunstagn jeg har kjøpt, fordi de så lekre ut i butikken eller var på salg, men så ligger de bare å støver ned. Men når man har kontakt med utvikleren, og får konkrete tips og noen morsomme historier på kjøpet, blir motivasjonen en helt annen. Planer klekkes ut (gjerne om kvelden når jeg egentlig skal sove), og man gleder seg til å omsette det i praksis. Mye av morroa ligger jo i planleggingen også, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har som er unikt (blandt annet), er engasjementet ditt til sluttbrukerne. Jeg synes det er helt topp å kunne få tips om hvordan bruke redskapen optimalt, og det rett fra den som har utviklet det.

Jeg er jo bare en fisker , slik som dere, men gjorde litt mer ut av det. Legger til at etter hvert som jeg får driv i systemet er det kun fagbutikker som drives av engasjerte fiskere som får tilgang til mine varer, dog kun direkte salg og ikke nett salg.

Avslører nå disse etterhvert som ting kommer på plass. Håper dere velger å handle fra de som er engasjerte og ivrige sjeler.

Bergen : Campelen på Bryggen

Larvik : Larvik Fiskesport AS www.trolling.no

Det er mange dyktige fagfolk blandt dere lesere og med hver deres fagfelt .Legger til at seriøse forslag og konstruktiv kritikk i fra dere fiskere og som kan bidra til å styrke bedriften, uansett hva det gjelder , ikke kun produkter , tas med glede-

Send evt. gjerne PM

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEK800LC.jpg?size=medium

Er noen av dere blitt med kjent Tekota LC 700 + 800 ? Om ikke, løp og kjøp , dere kommer ikke til å angre !! og er av det beste verktøyet vi kan nytte ved vannlig norsk havfiske. Når dere har gjort handelen kommer dere til å merke at det mangler noe mange av oss setter pris på : Mulighet til å bruke selefeste- ører.

Mangelen ( takk Shimano) har jeg allerede gjort noe med og kommer med forenklet , oppgradert snelleadapter med klips. Alt i syrefast stål.

Det vil bli produsert kun 1 gangs opplagg , så det lønner seg å være tidlig ute.Alle mine registrerte kunder prioriteres alltid og får melding 1.

Følg med på denne siden !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopez%20Kvikk-klips%20gripebeslag.JPG

Mange som skal prøve seg på storfisken i år , har jeg forstått. Snelle adapteren er nå utsolgt . Som nevt i tidligere post er ny oppgradert serie i anmarsj og det vil bli produsert kun 1 gangs opplagg.

OBS !: Om det haster kan dere kontakte både Campelen på Bryggen og Larvik Fiskesport www.trolling.no Kan hende de har noen igjen....

Jeg er opptatt av å konstruere mine varer så brukervennlig som mulig og setter stor pris på all tibakemelding , samt ønsker fra mine kunder .Den nye serien er betydelig mer fleksibelt , alt i syrefast , lettere og lett å til passe de fleste sneller som mangler ører , mange handler også til sneller med ører , da det er mer behagelig å kjøre fisk med plasseringen som klipsen gir.

Tar selvfølgelig hensyn til alle som har handlet forrige modell og den nye modellen er konstruert slik at selve gripeplate passer denne også. Tidligere kunder vil få muligheten til kun å handle selve adapteren uten klips.

Både Lyspluggen og Lyskapsel forsvant også tidlig i år, noe som sier til meg at storfisk jegere har planer om å fange så mange som mulig nå i sesong start. Ny og betydelig større opplagg, også med noen spennende fargetoner er i anmarsj.

Av kapasitets grunner kommer jeg til å ekspedere pakker kun 2 dager i uka,mandager og fredager. Igjen og igjen , takker jeg så mye for dere trofaste kunder som stoler på hva jeg har å tilby.

Fortsett å handlethumbsup.gif : Dere er med på å skape "En ny generasjon norske produkter" og ett lite stykke norsk sportsfiske historie....

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tilsvarende som passer avet?

Den nye serien og verktøyet som jeg konstruerer gir mulighet til å tilpasse "Fleksoklips" etter ønske. Jeg trenger spessifisering av feste avstand på underside mellom skruene >diameteren på snella og avstand fra feste skrue til tverbolten der man plasserer tommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye serien og verktøyet som jeg konstruerer gir mulighet til å tilpasse "Fleksoklips" etter ønske. Jeg trenger spessifisering av feste avstand på underside mellom skruene >diameteren på snella og avstand fra feste skrue til tverbolten der man plasserer tommelen.

;) Da får en av oss måle opp Aveten. Jeg kunne tenkt meg en til min også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smile.gif Da får en av oss måle opp Aveten. Jeg kunne tenkt meg en til min også!!

Det er bare å sette i gang- Jeg driver med verktøyet i disse dager og kan levere i takt med bestillinger...særlig for tidligere og faste kunder i 1. omgang. Mål også Ø på festeskruen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sette i gang- Jeg driver med verktøyet i disse dager og kan levere i takt med bestillinger...særlig for tidligere og faste kunder i 1. omgang. Mål også Ø på festeskruen

:) sender deg en mail med målsatte bilder av LX aveten. Den er det jo en del som har i div utgaver. Se om du kan bruke de målene jeg har satt opp, evnt om det er noen andre mål du trenger. Sender mailen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få de selvlysende slangene dine til å bli metalliske(sølv)?

Selvlysende betyr at lagret lys slipes ut igjen. For å få det til bør det ikke være hindrende pigmenter i veien. Sølv er hindrende - hvitt reflekterer best- Dog greier jeg å blande til sølv-perlemorflake ( slipper lyset mellom flakene) eller ekte sølvskjellpigment ( rådyrt) i egne produkter som er ment å etterlyse.

Om menningen er å få til kun sølv-gull-bronse-messing eller andre metaliske pigmenter og ikke selvlysende

, er muligheten til stedet og teoretisk mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er å bruke det som slukerstatter, og jeg tror ikke hele greia trenger å være selvlysende, så sølv-perlemorflak høres bra ut.

Elastotube krepsoransje – 5mm- 3mm kjerne er forøvrig veldig effektiv utfra det jeg har testet. Burde ikke den også kunne kjøpes enkeltvis, ?

Forøvrig legger jeg merke til at ved oppladning med hodelykt holder ikke lyset i dem noe særlig lengre enn andre varianter, mens med soloppladning lyser de til langt på natt. Har dette noe med UV-lys å gjøre? Evt finnes det lykter med lys som er nærmere sollys i oppbyggning?

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.