Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Tanken er å bruke det som slukerstatter, og jeg tror ikke hele greia trenger å være selvlysende, så sølv-perlemorflak høres bra ut.

Elastotube krepsoransje 5mm- 3mm kjerne er forøvrig veldig effektiv utfra det jeg har testet. Burde ikke den også kunne kjøpes enkeltvis, ?

Forøvrig legger jeg merke til at ved oppladning med hodelykt holder ikke lyset i dem noe særlig lengre enn andre varianter, mens med soloppladning lyser de til langt på natt. Har dette noe med UV-lys å gjøre? Evt finnes det lykter med lys som er nærmere sollys i oppbyggning?

Krepsorange er markedstest fase,selv om den er praktisk tested for lengs og er dritt effektivt, derfor satser jeg på å selge ikke innarbeidede farger i blandede pakker. Om ikke jeg gjør slik ( norsk marked og en liten bedrift) kan jeg risikerer å sitte igjen med ganske mye verdi på lager. Det har ikke jeg råd til.

Det som har overrasket meg mest er hvor få som ser verdien i Oktotube. Kan hende det ha å gjøre med at disse må bindes , derfor er det hovedsakelig fluebindere som handler denne serien.

I ettertid viser det seg at mange farger faller i smak og faller på plass som standard vare. Krepsorange i flere dimensjoner og blå er neste som er på lista. Ja der er UV lys som gjør den beste jobben evt. kan man også bruke ekstern blits. eller uv lamper. Hva det finnes på markedet kan ikke jeg utalle meg om da jeg alltid bruker den store lampen der oppe.

Om dere ser behov for andre dimensjoner en det jeg fører er jeg åpen for forslag. Dere bestemmer litt også thumbsup.gif

EDIT: Campelen på Bryggen mottar en god del meter med Oktotube krepsorange i disse dager...så løp og kjøp

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Jeg var en tur på hytta (Tromøya) i påsken for å fiske sjøørret. Prøvde det meste med varierende hell helt til jeg fant igjen en signet Lopez kastewobbler. Det revolusjonerte fisketuren min helt. Kan nevne at jeg fikk 19 fisk på en kveld med en 1,6 kg SØ i topp. Mistet også en voldsom en som knakk stanga mi.

Det er to ting jeg vil si:

1) Tusen hjertlig TAKK for en suveren wobbler!! Har ikke sett maken til denne wobblerens gange noe sted! På grunt vann så jeg hvordan fisken ble trigget til hugg av den "vuggende" synkingen.

2) Lager du fortsatt slike??Evt hvor får man kjøpt dem? :goodjob:

Med vennlig hilsen Tomas Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var en tur på hytta (Tromøya) i påsken for å fiske sjøørret. Prøvde det meste med varierende hell helt til jeg fant igjen en signet Lopez kastewobbler. Det revolusjonerte fisketuren min helt. Kan nevne at jeg fikk 19 fisk på en kveld med en 1,6 kg SØ i topp. Mistet også en voldsom en som knakk stanga mi.

Det er to ting jeg vil si:

1) Tusen hjertlig TAKK for en suveren wobbler!! Har ikke sett maken til denne wobblerens gange noe sted! På grunt vann så jeg hvordan fisken ble trigget til hugg av den "vuggende" synkingen.

2) Lager du fortsatt slike??Evt hvor får man kjøpt dem? biggrin.gif

Med vennlig hilsen Tomas Andersen

Alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger Borre ( det blir som energidrikk for oss som har valgt å skape redskap til fangst og glede) og at du fikk nytte av woblerne mine. Har fått mange positive tilbakemeldinger om disse kastewobler , og etterspørsel om å produsere disse ferdig til bruk er økende etter hvert som nye generasjoner av fiskere oppdager disse.

Det er krevende å etterbehandle wobler og jeg må finne tid til å ta meg av disse på ordentlig og ikke bare for å selge bare for å få inn penger. Før eller senere ser jeg meg pliktet til å høre på dere og prioritere å lage noen serier.

Jeg må allikevel vite hvilke av modellene du etterspør:

IMG_4185.JPG

IMG_2358.JPG

IMG_2391.JPGHunter Jerk 10 gr

Hunter%20Jerk%207%20gr.%20h%C3%B8stfarge-web.JPGMini Hunter 7 gr

Eller er det Spade Head eller Sandsil ? ( Tar bilder av disse en av dagene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får en god del spørsmål om den oppgraderte snelleadapteren og jeg kan dessverre ikke svare til alle. Dagene er blitt for korte og svarer her.

Om alt går som det skal regner jeg med at disse blir å få innen 2 uker. Jeg har allerede inne en god del forhåndsbestillinger og regner derfor med at 1. opplagg forsvinner fort. Eksisterende og trofaste kunder vil alltid være prioriterte hos meg, disse vil få nyhetsmail av meg med mulighet til å bestille 1.

Prisen ? Gjør alt som står i min makt for å få disse så rimelige som mulig, da det er ett verktøy som jeg unner alle som har behov. Blir ikke dyrere en den forrige, det kan jeg forsikre.

Bilder? Ikke ennå--men den funker veldig bra og er kjempe allsidig. Stol på meg.

Navn på den nye adapteren ? Er ikke sikker og kaster ballen til dere. Hadde tenk " Fleksoklips" eller "fighting grip" men er usikker.

Om noen av dere kommer med en grei navn forslag, får den ett sett av denne. Mer har ikke jeg råd til...ennå.

Hører gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapter ?

Men er det mulig å tilsette lukt til de selvlysende slangene dine.

Helst noe som kun aktiveres i kontakt med vann. Er rett og slett møkka lei av å lukte agn.

Eventuelt, tar de til seg lukt hvis man har dem liggende i agnlake?

smile.gif

Materialet er blandt annet utviklet til det formålet du etterspør. Jeg pleier å ha det jeg skal bruke opp i agnboksen. Det oppløses kun i kontakt med vann, derfor bør du helst vaske eller skylle det du har brukt.

Ett par nye og fine attraktorer kommer i disse dager , spesifikk til steinbitt,stor brosme, lange og kveite. Jan ( Campelen)får tilsendt noen prover i disse dagercool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg lurer på om du kunne tenkt deg å lagd lopez havsøkke 150g i vekter f.eks 100 og 200 g mtp kystmeite/surf.?

strålende førnøyd med alle dine produkter sålangt.

Takker for tilbakemeldinger fra fornøyde kunder. Det er energidrikk som får meg til å fortsette å lage verktøy som gir fiskeglede. Kan ikke prioritere nye type søkke da jeg bruker meste parten av tilgjengelig tid med Elasto serien og "Deep Sea Fokus" " Deep Sea Magnet" og "Spoon Tail Squid". Deilig å kunne jobbe mer og mer med fiskeredskap og mindre med industri.

Mye godt som kommer.

Made in Norway , selvfølgelig

Bestilte varer seint på kvelden, natt til tirsdag. Disse lå i posten i dag onsdag thumbsup.gif

Bare å ta av seg hatten for superrask levering goodjob.gif

Og om ikke det var nok, fulgte det attpåtil med et par vareprøver som skal bli interessante å få testa bow.gif

De får du fisk på der oppe og ikke bare på bunnen. De er laget for å bli hørt, sett og tatt. Supperrask levering kan ikke alltid loves, men forstår alltid presset fra gutta som skal på fisketur. Jeg er tross alt bare en fisker selv ( gjorde litt mer ut av det, eller prøver i hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter spent på hva du har sendt til meg også.... dribble.gif

Ikke for store forventninger ennå , det kan føre til skuffelse. Har bare en industri jobb å avslutte ( håper ikke det kommer flere innen fristen til mine industri kunder går ut) og da kan jeg gi meg hen til å gi liv til " En ny generasjon norske produkter" ment brukt i enden av snøret.

Ser ut som om jeg får det til , sakte men sikker og det takk være : Dere trofaste kunder ( og banken)Dere er med på å skape ett stykke norsk sporstfiske historie. Takk!!

Det er tøft !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere igjen av snelle adapteren som passer Avet?

For å kunne levere greie priser så jeg meg nødt til å sette i gang en større serie en 1. planlagt. Forhåndsbestillinger er også betydelig større en det jeg drømte om.

Håper de er klare til levering i løpet av neste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:withstupid: Nå datt det ned i postkassen min i dag ML. Dette så meget spennende ut!!! Den ene skal unektelig få prøvet seg på søndag. Den andre tror jeg skal spare litt til pinsen og annet. Jeg vil kanskej tro at eks steinbiten ville sette stor pris på den. Utrolig flotte med de nye innvevet/innstøpt. Nå regner jeg med at en del har blitt pirret litt. Så får en se om ikke det dukker opp en liten rapp fra noen av oss med noen bilder etter søndagen. Skal i hvertfall ikke stå på det som henger i enden av snøret......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig med slike tilbakemeldinger Borre ( det blir som energidrikk for oss som har valgt å skape redskap til fangst og glede) og at du fikk nytte av woblerne mine. Har fått mange positive tilbakemeldinger om disse kastewobler , og etterspørsel om å produsere disse ferdig til bruk er økende etter hvert som nye generasjoner av fiskere oppdager disse.

Det er krevende å etterbehandle wobler og jeg må finne tid til å ta meg av disse på ordentlig og ikke bare for å selge bare for å få inn penger. Før eller senere ser jeg meg pliktet til å høre på dere og prioritere å lage noen serier.

Jeg må allikevel vite hvilke av modellene du etterspør:

IMG_4185.JPG

IMG_2358.JPG

IMG_2391.JPGHunter Jerk 10 gr

Hunter%20Jerk%207%20gr.%20h%C3%B8stfarge-web.JPGMini Hunter 7 gr

Eller er det Spade Head eller Sandsil ? ( Tar bilder av disse en av dagene)

Der var godsakene ja! Det var den øverste "Coastal Jerken" som fungerte så fantastisk bra for meg! Hunter Jerken ser også farlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombe... smile.gif

Velkommen i klubben for oss som har gode erfaringer med den der.

Uff da! nå begynner det å bli mange ( især yngre generasjoner) som har meldt seg i denne klubben og preset for å lage flere øker. De er ikke verdens peneste , men som de fisker ( de er laget for å fiske og få fisk, ikke til utstilling)

Jeg elsker å jobbe i press, men nå begynner presset å komme fra isfiskere, havfiskere, kveitefiskere ,ørret og sjøørret fiskere, laksefiskere og gjeddefiskere som har fått bli kjent med produktene jeg har fått til gjennom min historie som ivrig "redskapshåndverker" ( liker ikke å kalle meg designer)For å ikke snakke om nesten 100 nye konsepter som står i kø for å bli født......

Alt er så å si "custom made", grunnet små serier for å nå til så mange som mulig, og laget med mine egne hender fra A til Å. Er alene på alt fra ide stadie ,testing ( en trofast gruppe er heldigvis med på dette også) prototyper,former, produksjon, prosses og materiallutvikling,overflatebehandling, kundebehandling,pakking ,sending , fakturering, osv. Og så har vi papirmølla med å drive produksjonsbedrift.

Skulle ønske jeg hadde en rik onkel ( helst tante) for å få bygget bedriften videre. Det begynner å vokse for rask for meg....derfor kunne jeg tenke meg:

Noen som brenner for faget og kunne hjelpe meg med bilder, grafisk design, teksforfatter,markedsføring.....Lønna ? Har ikke til meg selv engangrolleyes.gif , men gode redskap har jeg nok av....

Ja , det er tøffe hverdager, men flotte tilbakemeldinger fra dere gir glede. Takk!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med reviderte og pålagte minstemål for sportsfiskere , har jeg nå satt i gang med produksjon av en serie "målebrett dekaler". For å gjøre disse så rimelige som mulig , kan disse klebbes på planker , båtrypa osv. og etter deres ønsker.

Minstem%C3%A5l_2.jpg

Prisen er kr. 50,00 per stk ved å handle 10 stk. Mine faste kunder som ønsker disse får samme pris ved å handle 1 stk. og ved bestilling av andre varer.

Har fortsatt 50 stk. av originalen i plast. Disse skal bort til kr. 75 ,00 stk. grunnet nye mål. Disse holder til de fleste arter bortsett fra pigghå og kveite. Grei bakgrunn å ta bilde av fisk også.

IMG_3665.JPG

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg at du lagde flere av de "blå" manetene smile.gif Er det flere som også vil ha, så må jo han bare produsere flere cool.gif de funker!!

De "blå manetene" er en liten serie jeg lagde til meg selv ( må alltid fiske med noe som andre ikke har) og andre fiske venner. Som flere av dere vet , er det en god del "godteri"som produseres i en liten bakgårdsbedrift i Arendal, som aldri når til flere en en liten gruppe. Rett og slett fordi jeg ikke har kapasitet til å produsere til offentligheten.

Navnet på den du liker så godt er Oktokapselen, men blå manet var ett fint navn.Menningen er å produsere denne i flere størrelser. Jeg lager en linje i nettbutikken der denne kan forhåndsbestilles og om jeg ser at forhåndsbestillinger forsvarer en liten " Spesiall edisjon" , setter jeg igang en serie.

Ser du har noen halvfabrikat av kastewobblerene på hjemmesidene dine.

Hvordan må disse behandles for å få et holdbart resultat?

Har skrevet litt om det her :

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=39194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er det lenge til elastotuben kommer i selvlysende blått?

Den er allerede i mine planer og har fisket med den en stund. For å være helt ærlig, så er det ingen av fargene jeg produserer mer givende en den hvite selvlysende grøntone. Hvitt selvlysende med blå tone har begynt å overraske meg til visse fiskeslag og i vise dybder.

Hvitt er havfiskefarge nr 1 , særlig på bunnen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hvitt selvlysende med blåtone jeg mente. Får jeg kjøpt et par meter snart, eller kan du f.eks sende en prøve via Campelen?

Har testet de forskjellige fargene, og sitter med oppfattningen at et stykke ned i vannet er hvitt med lys klart best, mens høyere i vannlagene er krepsoransje en killer.( Den grønne ser det ut som skremmer fisken. Dog er det da snakk om testing fra bru i skarpt sollys slik at jeg kan se hvordan fisken reagerer.)

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Innlegget som jeg prøver å rekonstruere forsvant den dagen alle vet... Slik skjer. Prøver derfor på nytt. Det kom en god del spørsmål om produktet den dagen. Om dere kommer med disse på nytt , skal jeg svare så godt det lar seg gjøre.

ENDELIG :thumbsup:...tør jeg å legge frem den modifiserte og oppgraderte snelleadapteren beregnet til de fleste sneller av merkevare som finnes på markedet. Navnet eller valg av navn har vært en kapittel for seg, og etter mye om og men har navnet havnet på : " Klikk - snelleadapter"

Produktutvikling består faktisk av mange parameter . I kulissene av enkle ting og "endelige"løsninger ligger det mange timer og runder med brukere, verktøy, forslag, materiall og produksjon for å oppnå den optimale redskap. Jeg er opptatt av at dere får valuta for pengene, jeg er opptatt av tilbakemeldinger fra dere og jeg er opptatt av å få til " En ny generasjon norske produkter" som dere kan sette pris på.

Jeg føler at jeg nå har truffet spikeren i hodet med denne modellen. Kan hende jeg tar feil ( har gjort det før og mange ganger) , produktutvikling består faktisk av det også. Bare man lærer og tar til seg tilbakemeldinger. Det sier i seg selv at det er umulig å gjøre alle tilfreds med ett produkt. Her har jeg gjort mitt beste for å få det til, om ikke , ikke nøl med å komme med konstruktiv kritikk. Dere kunder er en del av min bedrift og dere bidrar til å skape " En ny generasjon norske produkter" og ett stykke norsk sportsfiske historie.

Blir aldri lei av å takke dere !! Takk vare dere ser det ut som om jeg får det til !! Flere og flere produkter begynner å se lyset....

Jeg strever...jeg jobber ræva av meg, jeg prøver å overleve av mine ideer, produkter og konsepter. Det er min jobb !! Så , igjen .......:

"Kjære kollegaer i bransjen som ser nytte ved å "plukke" mine konsepter kommersielt, ber jeg som opphavsmann: Det er lov og best for alle å spørrecool.gif Jeg er bare en fisker som er blitt en av dere, så please, vær kollegiall :blush:

NYHET 2010 !!

KLIKK- SNELLEADAPTER

Som er fremstillt i vår kjære Norge av sportsfiskerhender og med sportsfiske hjerte for dere sportsfiskere. KLIKK - snelleadapter er fremstill i sin helhet i syrefast stål og av ypperlig kvalitet til formålet. Passer til de fleste kjente sneller og er lett å tilpasse de fleste med enkle inngrepp.

-Den er blitt nettere , lettere , sterkere , allsidigere og ......30 % rimeligere!! og alle mine private kunder som handlet 1. versjon får 25% prisreduksjon for den 1. som bestilles og om de ønsker å prøve 2. versjon

100067.jpg

adap.jpg

Som alltid, er det mine trofaste kunder og forhåndsbestillinger prioriterte til 1. opplaget. Er du ny kunde ( vellkommen) , vær rask og bestill her. Disse er ikke lenge på lageret og etter min erfaring.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.