Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med enda et nytt produkt på markedet Martin....gleder meg til at flere produkter slippes :rolleyes:

Takk så mye Truls. Ja, det er mange produkter i kø og gleder meg til å dele disse med dere !! ( men disse kan vente) Det som slitter meg mest nå er å ha mange kunder i kø....( det gir meg dårlig samvittighet at dere må vente) Jeg gjør alt som str i min makt for å rekke alle men...... Det har tat av !! og er nødt til å konsentrere meg om "standard varer" ( ikke alt annet godteri som jeg ennå ikke tør å legge frem)

Nevner for dere som ikke vet det, at det som vises frem i butikken er kun en brøkdel av det som lages i en liten bakgårdsbedrift i Arendal.....

Takk , takk :blush::P" En ny generasjon norske produkter" blir til takk vare dere!!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hvis du ikke allerede er utsolgt så ønsker jeg å kjøpe en "Klikk"-adapter av deg. Er inne på nett-siden din nå, og vil spørre hvilken av leveringstypene som passer for denne varen:

Post, Smartpost liten , NOK 115.00

Post, Boblebrev- postens satser - , NOK 50.00

Post, Smartpost medium , NOK 135.00

Får dette plass i en konvolutt med bobleplast (50,-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke allerede er utsolgt så ønsker jeg å kjøpe en "Klikk"-adapter av deg. Er inne på nett-siden din nå, og vil spørre hvilken av leveringstypene som passer for denne varen:

Post, Smartpost liten , NOK 115.00

Post, Boblebrev- postens satser - , NOK 50.00

Post, Smartpost medium , NOK 135.00

Får dette plass i en konvolutt med bobleplast (50,-)?

Smartpost lønner det seg som regel kun om det er tunge ting som skal sendes eller om verdien er så pass stor at oppsporing er nødvendig.

Det meste går etter postens sats og bobleplast. Jeg velger som regel det som er rimeligst for dere.

Jeg har fortsatt av denne 1. opplagg , men går de ut i samme takt regner jeg med at disse er utsolgt innen 10 dager. Da tar det en stund til før jeg starter ny opplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Puff !! Inrømmer at jeg har fått juling av dere i de siste mndr. nå ser jeg at jeg kan ta litt "ferie" fra pakking og sending . I år har det tatt av !! Takk , takk , kjære kunder !!:bow: Dere gir grunnlag til " En ny generasjon norske produkter " !! Beklager også så mye for at noen av dere har ventet lengre en det jeg selv ønsked

Nå kan jeg fortsette med å dele ennå flere ting med dere. Alle som kjenner meg vet at jeg misliker å fiske med redskap som "alle andre har" , selv om disse også er kontruert av meg ,og dette fører til at jeg som "konkurranse man" alltid har noen overraskelser som jeg holder for meg selv.

På den andre siden har jeg mottoen om at " En idé eller konsept er null verdt om denne ikke deles med andre" . " El jefe" presser meg nå til å dele ennå flere ting med dere og kommer derfor med flere effektive attraktorer og konsepter. Det er ikke mange flere attraktorer igjen i kartoteket , da jeg ønsker å rasjonalisere for så å gå videre og fortsette med " Deep Sea jerk serien" - "Elasto serien" - "Deep Sea magnet" - " Deep Sea fokus" osv.

Har også bestemt meg for å kutte fargede slanger og satser kun på hvitt selvlysende Elastotube i mange flere dimensjoner og med ennå mer etterlysende pigmenter. Fargede slanger er tilgjengelig kun så lenge det finnes på lageret. Om noen ønsker spesiffike farger , ordner jeg disse med eget utviklet metode der jeg legger farge på den hvitte, dog blir dette "custom bestilling"

Den allsidige og populært " Krysperle" er også nå tilgjengelig så lenge opplaget holder

IMG_5064.JPG

Nå presenterer jeg flere killere der høyverdi råvare alltid er hovedkomponenter. Disse produserer jeg personlig for hånd , med sportsfisker hender og hjerte. For dere.

IMG_5001.JPG

Laget for å bli hørt , med eget utviklet raslekonsept . Laget for å bli sett , og med stor innhold av høyverdi etterlysende pigmenter ( etterlyser i minst 4 timer). Laget for å lokke og bli tatt at rovfisken .Laget for å holde ut fisk etter fisk.Hydrodynamisk og laget for å gi minst mulig strøm motstand . I denne enkel og diskre attraktor inngår det faktisk så mye som 9 deler i konstruksjonen og 14 steg i prosessen før endelig vare. Alt for hånd.

IMG_5006.JPG

Laget for å lokke det meste som lar seg lokke. Laget for å bli sett og for å tirre fisken til hugg. I alt inngår det 32 lange , flerfargede tynne elasto strimler av høykvalitet Håndstøped med kun det beste av det beste råvarer som er tilgjengelig. Oktokapsel er en allsidig våpen til bruk fra overflaten og ned til dypet .

Flere kompiser som fisker etter gjedde og gjørs har hatt vellykede fiske med disse med metode jeg har mekket . Til det har jeg brukt wire, perle, spinnerblad, svivels, ring krok og mulighet til å montere synkende kastedobber eller søkke. Ordner bilde om opplegget snarest

For å lokke dere har jeg montert disse komponenter på takler. Har dere trua?

IMG_5028.JPG

IMG_5025.JPG

IMG_5035.JPG

IMG_5043.JPG

"Lokkeboom plugg" og "Lokkefeeder " ( spennende) er de 2 siste attraktorer jeg presenterer i attraktor serien og inntil videre. I løpet av noen få dager slipper jeg ut og gjør tilgjengelig en av mine babyer og en "artsjeger" som noen få av dere allerede har hatt vellyked kjenskap til:

" Xplorer1 tirrepilk "

IMG_5094.JPG

IMG_5088.JPG

IMG_5071.JPG

Er stolt av å ha utviklet overflatebehandlings prosseser som får det til at overflaten og fargen ikke faller av under bruk!! Made in Norway og i en liten bakgårdsbedrift i Arendal

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok ikke lang tid før 1. opplagg av "Klikk" snelle adapteren forsvant i fra lageret. Den er blitt godt mottat og tilbakemeldinger fra kundene har vært positive. Nå kommer jeg med ennå ny opplag , som er blitt oppdatert på nytt og mer tilpasset flere sneller etter tilbakemeldinger.

Vær rask og bestill nå, da jeg ikke har kapasitet til å sette igang flere opplag i år.

100067.jpg

Avbildet montert på en Avet. Takk for bildene StadJon!!

snelle1.jpg

Om mulig , så hadde jeg montert kontramutter på undersiden av adapteren

avet2.jpg

Klar til kamp med storfisken

avet6.jpg

avet10.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Fisken er sååå lei karikaturer......Jeg må inrømme at det kribler i fingrene og det er like før jeg legger frem bilder av portretene som er skapt i en liten bakgårdsbedrift i Arendal :P . Alt er laget fra A til Å med mine hender, med nyuktviklet ( hos meg) Elastopolymer og en overflate behandling som holder tur etter tur ( er blitt blandt annet kjørt i trommel flere dager med en blanding av sand, stein og ....glassskår med minimale forandringer i overflate). Har også bestemt meg for å organisere en slags returpant av brukte ( tannherjede) produkter fra " Deep Sea jerk " og " Elasto portret" serien etter hvert, og med reduksjon i pris på de som leverer disse og bestiller nye. Ikke noe vits å kaste i noe i naturen, særlig om det er elementer som kan brukes på nytt.

De blir sånn sett slik som denne og kommer til å konsentrere meg om 1 av gangen.Hver modell blir laget som " Deep Sea jerk" " Speed pilk" " Pilk" " Shad" og kastewobler

elaston%E5l1-%20deap%20sea%20jerk-webformat.jpg " Dragon Tail - deep sea jerk "

Og hvem kan jeg takke ? Dere trofaste kunder som bidrar til at jeg virkelig får det til ( selv om jeg fortsatt må betale for å kunne gå på jobben) !! Takk igjen !

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken er sååå lei karikaturer......Jeg må inrømme at det kribler i fingrene og det er like før jeg legger frem bilder av portretene som er skapt i en liten bakgårdsbedrift i Arendal :P . Alt er laget fra A til Å med mine hender, med nyuktviklet ( hos meg) Elastopolymer og en overflate behandling som holder tur etter tur ( er blitt blandt annet kjørt i trommel flere dager med en blanding av sand, stein og ....glassskår med minimale forandringer i overflate). Har også bestemt meg for å organisere en slags returpant av brukte ( tannherjede) produkter fra " Deep Sea jerk " og " Elasto portret" serien etter hvert, og med reduksjon i pris på de som leverer disse og bestiller nye. Ikke noe vits å kaste i noe i naturen, særlig om det er elementer som kan brukes på nytt.

De blir sånn sett slik som denne og kommer til å konsentrere meg om 1 av gangen.Hver modell blir laget som " Deep Sea jerk" " Speed pilk" " Pilk" " Shad" og kastewobler

elaston%E5l1-%20deap%20sea%20jerk-webformat.jpg " Dragon Tail - deep sea jerk "

Og hvem kan jeg takke ? Dere trofaste kunder som bidrar til at jeg virkelig får det til ( selv om jeg fortsatt må betale for å kunne gå på jobben) !! Takk igjen !

:P Gi ett lite signal på når du er lev klar med eks Deepsea jerk, speed pilken mm. Martin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Gi ett lite signal på når du er lev klar med eks Deepsea jerk, speed pilken mm. Martin.

Selvfølgelig skal jeg gjøre det . Jeg kommer til å varsle alle trofaste kunder i eget mail slik at dere får 1. prior til å handle - forhåndsbestille de 1. seriene og handler til neste sesong. " Deep Sea magnet " er nå rundt hjørne også.

Legger til at det begynner å minke på det meste av Elastotube serien med farger. Skal ikke fremstille flere med farge, kommer til å satse kun på hvitt i ennå flere dimensjoner og ennå mer inhold av pigmenter.

Nå er jeg nødt til å konsentrere meg om den spennende serien jeg jobber med !!

Campelen på Bryggen får i disse dager ganske mange meter av bla. krepsorange ( 5 + 3 mm Ø)og 3 mm. hvit , samt den nye serien av "Ekkopus" og "Oktokapsel" .

Ellers er Parabolflua AS i Harstad også en av fagbutikkene som fører varer fra meg. Det er kun nevnt butikk som fører mine varer i området.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100067.jpg

UTSOLGT ...igjen.!! Hyggelig at denne modellen er blitt så godt mottat og at tilbakemeldinger er bare positive. Jeg setter i gang årets siste serie og om det er noen av dere som ønsker forbedring , bare si i fra.

Starter serien til uka.

Nå er jeg opptatt med siste finpussing av produksjonen til " Deep Sea Magnet" ( havfiskerens potet) og gleder meg til å komme meg på jobben for å fortsette med resultatet. Etter mye praktisk testing med prototypene er nå 2 modeller klare til dere. Mine trofaste VIP kunder ( som det begynner å bli en god del av)kan vente seg en nyhets mail en av dagene, med mulighet til å sikre seg de som blir produsert i de 1. rundene.

Som jeg nevner i starten av tråden : Det er her og 1. på FS sider dere kan se hva som kommer fra en liten bakgårdsbedrift i Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange arbeidsdager med utvikling av redskap som er ment å gi glede til flere er bare moro. Nå er de fleste produksjonsbrikker på plass og etter mye mas fikk jeg lov av "El jefe" (sjefen) til å legge frem litt av min neste baby:

"Deep Sea Magnet" Havfiskerens potet

2010-08-26.jpg

Laget for å bli hørt...luktet ...sett .. tatt!! Laget med sportsfisker hender og hjerte for å holde ut tur etter tur , tur etter tur og ennå ett medlem av " En ny generasjon norske produkter "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venta på den der! Tror forøvrig jeg har en tilgode, da jeg vant den ene quiz'en din i våres (isfiske-klepp).... :)

Ellers må jeg si at den ut fra sniktitt-bildet kanskje ligner mer på en vannmelon enn en potet ;)

Det stemmer og skal ikke glemmes ;) Pål. Måtte ta meg en pause fra verkstedet nå ( fort gjort å glemme å spise også) Jeg legger vannvittig mye jobb og resurser i denne modellen og pratiske tester viser at det som er gjort med modellen og etter mine ( og flere som tester) teorier så stemme det meste. Ønsker å poengtere at denne er hovedsakelig beregnet på oss alle som syns meite i dybden er gøy og er ment brukt på utallige måter ( derfor : havfiskerens potet)

Har også tatt den avgjørelse av å inføre returpant at i stykke bitet produkter slik at man unngår å kaste disse i naturen og gjenbruke - resirkulere alt som kan. Med avslag i prisen selvfølgelig for de som bestiller nye og returnere det som er brukt.

Så vidt jeg vet , er jeg 1. produsent som innfører slik returpant. Håper flere kommer etter....for vår jords skyld.

Blir spennende og se Martin :)

Det blir spennende å fiske med , Vilhelm! og ikke minst å se hvordan dere tar denne i mot....dere er tros alt med på å avgjøre hva som skal leve videre. Flere elementer legges etter hvert til modellen slik at den blir så allsidig som overhode mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tatt den avgjørelse av å inføre returpant at i stykke bitet produkter slik at man unngår å kaste disse i naturen og gjenbruke - resirkulere alt som kan. Med avslag i prisen selvfølgelig for de som bestiller nye og returnere det som er brukt.

Så vidt jeg vet , er jeg 1. produsent som innfører slik returpant. Håper flere kommer etter....for vår jords skyld.

Dette er kjempesmart på flere måter. Ikke bare gir det en god miljø-profil, men du får jo full innsikt i hvordan produktene funker i felten. Borger for en omtanke også for kunder og kvaliteten. Er noen utstyrs-produsenter som har litt å hente der, ja.

Ser frem til å sende inn en ny bestilling hos en lokal kvalitetsleverandør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å teste en slik Martin.

Genial ide med pant :)

Alt som er stor har vært liten en gang....og om det ikke blåser så mye at man blir knekt ( lover at det har blåst en del og det er ikke enkel å holde ut) så ser det meste lyst ut. Vannvittig mye flot som begynner å ta form ...takk være dere trofaste kunder som tror på meg og er med på å bygge " En ny generasjon norske produkter ".

Kommer etter hvert med litt utradisjonell takknemlighet mot dere som har vært med fra starten . Håper jeg får det til !! Jeg ser på dere faktisk som medeiere .

@ Truls : Du bør også glede deg til " Elastosil" - portrett av sil- tobis ( avslører litt bilder etter hvert) som er konstruert - utviklet som "Deep Sea Jerk" - "Speed pilk"-" Pilk" - "Shad" og må ta en avgjørelse om hvilke av modellene jeg lanserer og konsentrerer meg om 1. Kan hende jeg spør dere og for å nå så mange som mulig med 1. modell konsept som lanseres.

I elasto-portrett serien har jeg lagt stor vekt på at både materiall og overflate skal holde ut ...fisk etter fisk. Det er altfor mange tonn med billig miljøfiendtlig shadgummi som havner i vannet !! I denne serien inkluderer jeg også ett meget spennende krok - feste konsept.

Alt Made in Norway - selvfølgelig

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart med panteordning. Du får feedback, og havet får mindre søppel, men var ikke produktene dine egentlig såpass miljøvennlige at det egentlig ikke gjør noe om de blir liggende på bunn etter bruk?

Har du sendt noe av de hvite produktene med blått lys til Campelen? Skulle gjerne hatt noe til uttesting under fiskefestivalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart med panteordning. Du får feedback, og havet får mindre søppel, men var ikke produktene dine egentlig såpass miljøvennlige at det egentlig ikke gjør noe om de blir liggende på bunn etter bruk?

Har du sendt noe av de hvite produktene med blått lys til Campelen? Skulle gjerne hatt noe til uttesting under fiskefestivalen?

Det stemmer , men søppel er søppel, og om man kan unngå det, samt at mulighet til resirkulering av andre komponenter ( bly-tråder osv) kommer alle til gode. Returpant gjelder selvfølgelig kun der flere komponenter inngår i produktet. Ordner i disse dager eget stempel som blir plassert i produktene der returpant gjelder. Håper ordningen ikke blir misbrukt.

Campelen på Bryggen har fåt en god del attraktorer med blå selvlysende pigmenter , samt slanger og perler i flere dimensjoner. Er man på jakt etter lysing : Få tak i "Ekkopus" ! Sliter med kapasitet til å produsere til alle som bestiller etter å ha prøvd....

IMG_5043.JPG

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål?

Vet du når stikkeproduksjonen kommer i gang og første serie blir levert?

Har saken til vurdering. Rett materiall er blitt j*****g dyrt og minstekjøp høyt. Frykter at det ikke blir noe produksjon i denne sesongen.....Men som sagt , vurderes i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå blir det mer liv og røre på agnfisktakkelet til kveite her - håpet er at litt pynt fra Arendal skal sette fart i de større kveitene - jeg vet de bor her!!!!

https://www.fiskersiden.no/index.php/mms-blog/584-pynt-ala-lopez-pa-kveiterigg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mer liv og røre på agnfisktakkelet til kveite her - håpet er at litt pynt fra Arendal skal sette fart i de større kveitene - jeg vet de bor her!!!!

http://www.fiskersid...z-pa-kveiterigg

Det var en fin og praktisk bruk av tips Espen, det blir ekstra liv og lokking. Har også sans for å bruke ring-svivels-ring krok slik du gjør, og istedenfor sene eller wire. Det blir lettere å lage like lange rig.

Glemte forresten å nevne at flere og flere brikker kommer på plass med flere produkter. Den 1. som lanseres blir " Deep Sea Magnet" i 4 vekter og en god del "tillegs deler" slik som krepseklør & ben, blekkspruttarmer, flattfisk kropper, svømmehaler osv. ser lyset også. Setter igang med mulighet til forhåndbestilling om ikke så lenge også. Forhåndsbestilling gjør det greiere for meg å plannlegge produksjonnen ( arvet fra min tid som utviklings ansvarlig for Sølvkroken) og frister dere FS lesere samt mine trofaste VIP kunder ( de fleste) med å gi 25 % pris reduksjon for alle som forhåndsbestiller. Slik kommer begge parter til gode.

IMG_5539.JPG

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.