Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Litt snikbilder fra en av modellene som så lyset i går kan ikke skade. Det er vanskelig å ta bilde grunne refleksonen som den nye overflate konseptet skaper. Det beste er at fargen ikke faller og materialet holder til og med flere døgns tromling ..Brikkene kommer på plass, men det er en lang vei før andre en meg og nære kan nytte disse også!!

IMG_5786.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere døgns tromling!? Bruker du mil-spek materialer? :D

Det så veldig spennende ut det der, håper det blir med noen flunka nye Lopez produkter på neste kveite-ekspedisjon, har noen ideer til hvordan jeg vil rigge DSM'en ;)

Bruker faktisk GLASS og stein !! Du er høyt opp på listen til de 1. og jeg kommer etter hvert med konseptene for å feste selve agnfisket også på selve "DSM'en". Flere av dere skulle har sett hva jeg ser på bordet foran meg ( blandt alle regninger )

En liten trofast gruppe av testere rundt om i landet blir også kontaktet etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin bruker kevlar i jiggene sine=)

Nei, nei, slik går bare til varpestikkene. Materiallet jeg bruker til formålet og selve produksjons prosessen er nok komplisert i seg selv .Den største problemet jeg kommer til å ha med produkter der jeg bruker slik blir å få til rett kost og pris, som igjen betyr rimelig nok til at dere kan handle og dyrt nok slik at jeg kan leve av produktene for å kunne fortsette.....men,men, sterke og holdbare er de.

At jeg tester slik elastomer i tromler fylt med glassskår er ikke noe annet en for å teste holdbarheten. Det blir også noen turer i frysern og i varmeskapet, men slik gjør jeg selvfølgelig ikke med det som selges. Er kun på jakt etter det perfekte til formålet og skal ikke mye til for å boomme om jeg blir for ivrig i blandingen. Alt har en grense og det er den jeg prøver å strekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva vekter leverast den deep sea magneten i?

Pluss>minus 250,350,450,550 gram og kun 1 fargevariant til å begynne med. Jeg annonserer mulighet til forhåndbestilling når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vekter opp til 550gram så virker dette spennende ut.

Kva fordeler meiner du denne dsm jiggen har i forhold til eks ein kulejigg?

Det hadde og vore svært interessant om du kunne filme nokre fimsnutter korleis gangen er på fiskeredskapa du lager om du får filma dei i overflata.

Jeg misliker faktisk å sammenlikne mine produkter med andres produkter. Det er ikke der jeg bruker energi for å si det slik, selv om jeg selvfølgelig forstår tanken. Egenskaper derimot på DSM kan leses mellom linjer i andre poster , men kan godt nevne at noen av delene i DNA profillen er effektivitet, allsidighet og holdbarhet.Jeg prøver også, som sportsfisker, å integrere erfaring i alle produktene.

Det er deretter opp til dere å sammenlikne denne med andre eksisterende produkter.

Kan dessverre ikke vise for mye ennå , ikke minst for å beskytte produktene inntil disse legges frem.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppryddinga i bedriften fortsetter , det gjør det enklere å fokusere på det man skal satse på ! Deilig å se at det er kun maskineri og plass til produksjon av fiske redskap igjen :) ( og færre regninger etter hvert) Det er Helv****************...s tøft å drive produksjons bedrift i vår kjære land!! men.....

"Jeg ble forelsket i Norge som 17 åring under min 1. ferie i Norden , jeg giftet meg med Norge som 21 åring og...skal levere ifra meg produkt arv til Norge....så lenge jeg greier å leve "

Vet at jeg er en original, men best å dø som en original en å leve som en kopi....

Heldigvis går alt rett kurs , selv om fortsatt er en god del skjær i sjøen og gamle dønninger gjør sitt beste for å velte båten av og til. Mye fint som kommer !!

Takk for at dere tror på det som blir født i en liten bakgårdsbedrift i Arendal !!

Vel, nå må jeg fortsette å kvitte meg med ting og tang. Har fortsatt flere kasser med 150 gr. søkke av meget god kvalitett som skal bort. Jeg kunne selvfølgelig har smeltet alt på nytt , men det er unnødvendig bruk av energi og lite miljøvennlig.

Derfor og så lenge jeg har på lageret selges det 15 stk. 150gr til kun kr. 100,00. OBS kun til private- ikke forhandlere.

100044.jpg

Bestilles via denne linken- OBS legg merke til minste kjøp . Best å velge smartpost ved bestilling pga vekten.

Det er kun få esker ( 6-7) av den populære VMC Octopus PS 11/0 igjen på lageret. Orienterer at disse ikke finnes i handelen og er perfekte til dypvannsfiske med mye agn på.

OBS!OBS! Har kun hvitt Elastotube igjen og alt som er farget ( ikke Oktotube) utgår !! Som tidligere nevnt skal jeg fokusere kun på hvitt Elastotube , flere dimensjoner, ennå bedre kvalitet og større serier.

Utrolig mange kilometer med hvit Elastotube har havnet hos dere og responsen er unisomt : HVIT er best og mest givende !!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

farsken.får vel hamstre lodd da :)

UPS ! Pakken din ble tung!! Kan hende at posten setter noen begrensninger med smartpost etter sending av lodd i disse dager!! Da flere lurer på pris forskjellen mellom store og små søkke kommer jeg med en produksjonsteknisk forklaring :

Å støpe "små" søkke gir en betydelig kortere gjennomløp i produksjonen . Med former som har 50 kaviteter kan det støpes flere tusen om dagen av de "små", da det går an å jobbe med flere former samtidig og disse kan åpnes relativ rask etter støperunden.

Store søkke med høy vekt tillater færre kaviteter i formene og ventetid - avkjølingstid er betydelig lengre. Tid i en bedrift koster penger , samt at råvaren som tillates å bruke må være kun av ren opphav, giftfri og sertifisert til formålet.

Ser allikevel at dere er fornøyde med det som går ut av en liten bakgårdsbedrfit i Arendal. Takk for det !

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin: har du de åpne dobbeltkrokene tilgjengelig? Evt hvor kan jeg få tak i de?

Om det ikke er mange, kan jeg ordne noen . Ellers tipser jeg at syrefast fjærtråd som anløpes i ovnen gjør samme nytte om den kun skal brukes som fileholder. Klipp tråden slik at du får 2 noenlunde like "ben", bruk en nebbtang og bøy "bena" som en dobbel åpen krok.

IMG_5641.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin: har du de åpne dobbeltkrokene tilgjengelig? Evt hvor kan jeg få tak i de?

Jeg kjøpte en eske, men ikke like hos Nordisk på Lysaker. Rigtig nok for laks. Men de gjør nytten de om du tar den i litt størrelse. Tiemco eller kamasan, Husker ikke helt fabrikatet. Ruste vil de vel, men om en trenger så holder de jo en stund. Tilfeldig at jeg tok en eske i våres. Nye kroker uten sammenlodding i stammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMSIDES !! Ting og tang kommer på plass , og flere av mine veltestede produkter begynner å bli klare til å dele med dere dedikerte havfiskere. Har derfor tatt den avgjørelse av å tilby mulighet med forhåndsbestilling av ......

id2.jpg

som er en nyhet for 2011. Trofaste kunder prioriteres og alle som forhåndsbestiller i løpet av 2010 gis det 25% prisreduksjon.

Kommer til å satse på veltestede fargetoner , samt åpner mulighet til ønsked fargetoner.

Disse blir personlig og nøye produsert av meg selv og blir signert så lenge det er jeg som produserer og håndlage disse. Hva kan jeg fortelle om Xplorer1 for dere som ikke er blitt kjent med denne ?

Den er laget for å lokke til seg fisk i området og for få fisk !! noe som flere konkurranse fiskere med toppplasseringer allerede har bevist . Støpt med spesial legering som ikke er myk slik som ren bly , gjennomgående syrefast fjærtråd og overflatebehandlet med egetutviklet slitesterk selvlysende polymer som etterlyser i mange timer og er ment å holde tur etter tur...

På godt norsk : Endelig en pilk der lakken holder tur etter tur, fisk etter fisk !! Ett produkt der jeg også infører returpant til gjenbruk av deler og komponenter . For naturens skyld.

Forhåndsbestilles via denne linken

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBS ! Merknader og spørsmål fra kunder :

Begynner med å takke for tilliten og alle forhåndsbestillinger som er kommet !! Slike forhåndsbestillinger gjør det enklere å planlegge produksjonen. Med tanke på at det blir en god del nye spennende produkter etter hvert , blir det kun produsert 1 årlig serie av denne modellen. og så sant jeg klarer det, kommer jeg til å vise takknemlighet på min måte ( dere som kjenner meg vet hva min måte er)

OBS ! Merk at :

Bindende forhåndsbestilling (ikke forhåndsbetaling) gjelder kun for 2010 : Ved bestilling blir det generert automatisk ordrebekreftelse - reservasjon . Når 1. serien er klar til sending vil alle som har forhåndsbestillt , bli kontaktet og får eget faktura med prisreduksjon , her av 25 % , noen dager i forveien. Dere blir selvfølgelig kontaktet personlig av meg via epost der jeg presenterer fargetoner, evt. kan jeg ordne også spesielle ønsker.

Vekt:

Kun 350 gr. er tilgjengelig med denne modellen. Har prøvd å få til samme egenskaper med samme modellen og høyere vekter...forgjeves. Slik er det noen ganger med spesielle konstruksjoner .Derfor og på tross av tid og resurser brukt til formålet, har ikke jeg hjerte til å la andre vekter ( som jeg vet ikke funker slik den bør) forlatte døra. Ærlighet skylder jeg dere !

Xplorer1 er hovedsakelig en tirre-lokke pilk og er faktisk sen , grunnet dens bevegelse på vei ned til bunnen, og anbefales brukt ned til 50 - 60 meter. En ting kommer dere til å merke rask : Xplorer1 er en artskiller !! Kan og er også brukt med hell som speedpilk, med vannvitig fin svømme gange.

Det kommer nye spennende modeller med høyere og flere vekter : Kan nevne "Terna" som noen av dere allerede har prøvd og har rapportert med flotte tilbakemeldinger

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye å gjøre fremover, ser jeg !! Flott at dere ser verdien og ikke kun henger dere i hva det koster å produsere i vår kjære land !! TAKK !

Da det er vannskelig å se selve formen på bildene ovenfor, legger jeg ved tegningen av modellen, som faktisk stammer fra en av mine tidligere wobler og kystsluker, som også skal deles med dere etter hvert som ting og tang kommer på plass.

Med tanken på at bedriften drives av sportsfiskere ..for sportsfiskere, kan det hende at det åpnes døren til eierskap også til andre sportsfiskere: DERE! Hvorfor ikke?

2010-08-261.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye å gjøre fremover, ser jeg !! Flott at dere ser verdien og ikke kun henger dere i hva det koster å produsere i vår kjære land !! TAKK !

Da det er vannskelig å se selve formen på bildene ovenfor, legger jeg ved tegningen av modellen, som faktisk stammer fra en av mine tidligere wobler og kystsluker, som også skal deles med dere etter hvert som ting og tang kommer på plass.

Med tanken på at bedriften drives av sportsfiskere ..for sportsfiskere, kan det hende at det åpnes døren til eierskap også til andre sportsfiskere: DERE! Hvorfor ikke?

2010-08-261.jpg

:D Bestilt i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk , takk til alle. Dere blir kontaktet etter hvert ( greier ikke å svare all epost- bestillingen nå med det samme) Når endelig kost og beregning av neste på listen "Deep Sea Magnet" er også klar for reservering , er alle dere som har og som forhåndbestiller de 1. som får melding om det. Reservesjoner på de 1. seriene er fra 1 til .....0 , og i takt med når det er bestillt. Vent med å bestille diverse "dims" , det kommer flere i den nærmeste uken også.

Igjen , takk for at dere har tro på " En ny generasjon norske produkter " ( gleder meg til å presentere alt som kommer i fremtiden)

Nå er jeg forresten klar med utviklingen av " Lopez linegriper " , ( presentert som påskenøtt) alle brikkene er så å si på plass og ja , den funker som det skal !! Masse penger spart på line etter bunnapp !! ( Har ikke glemt dere som vant denne i påsken)

Flere som ahr vært om bord har sett hvor viktig denne verktøy er blitt. Den har også vist seg å være viktig i andre ilfeller en bunnapp også. Har en historie om en kunde som knakk stangtuppen under kjøring av pen fisk. Grepp lina hans enkelt og sikker med linegriperen mens fisken var på . I mellomtiden byttet kunden stang, knyttet linen på nytt og berget fisken ( og turen hans)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.