Gå til innhold
Fiskersiden

" En ny generasjon norske produkter"


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Flere av dere lurer på hvordan og med hvilke kroksett Xplorer1 blir levert. Den blir levert på den måte denne har vist seg å være mest effektivt : Med tirrefortom påmontert en av de beste kroktypene som finnes til formålet : Varivas semisirkel.

Flere av dere lesere har erfart hvor bra slik oppsett fisker. Nevner også at Xplorer1 kan også brukes med glideslep( legger frem noen bilder av konseptet etter hvert), og tradisjonell slep. Den er konstruert slik at den egentlig også fungerer som boom og skiver i fra seg slepet ,når den monteres slik jeg leverer den. Ellers bruker jeg den også som wobler og agnfiskbalast når jeg bruker wobler eller agn til formålet.

Beste måte å fiske med Xplorer1 er "motsatt pilking" : Løft opp (svømmer) og slipp rask ( synker vibrerende som en skadet fisk eller en fisk som jager agnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Nå er jeg forresten klar med utviklingen av " Lopez linegriper " , ( presentert som påskenøtt) alle brikkene er så å si på plass og ja , den funker som det skal !! Masse penger spart på line etter bunnapp !! ( Har ikke glemt dere som vant denne i påsken)

Har sendt deg en PM med min nye adresse, i forbindelse med dette. Så du behøver ikke svare på den PM-en, den er kun til info. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde flere positive erfaringer med en "proto" av denne i sommer! Den reddet turen ved flere anledniger på dager når ingenting annet funket.

Det er til slike dager Xplorer1 er laget til og derfor kaller jeg denne type pilker for "tirrepilker". Som du har erfart , er denne ikke den raskeste pilken, men som den lokker og fisker ! Mange av testere nevner at de til tiders tror at pilken er borte fordi det er veldig lite motstand både når man pilker og når den "svever". På grunn av bevegelsen ( nesten som en wobler) er det flere som har hatt bra erfaring med raskdrift - dorging på grunt vann.

På Gran Canaria er denne en av favorittene til overflate troling hos mine brødre og fiskekompisser dernede. Der kan jeg ikke levere med selvlysende i fremtiden, da det jobbes nå med nytt reglemeng presset frem av yrkesfisker organisasjoner som vil forby bruk av selvlysende redskap til sportsfiske. Yrkesfiskere har stor makt dernede !! Håper ikke disse tåpelige regler blir vedtatt.

Merk : Av kapasitetsmessige grunner kan jeg dessverre ikke levere til fiskere fra våre naboland- Det gjelder alle produkter fra butikken også og inntil videre.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Omsides og etter mange timer på "laben" har jeg nå nåd den beste oppskriften for attraktor slanger !! Mange av dere er allerede kjent med disse av tidligere produksjon og flere av dere er kommet med tilbakemeldinger som har bidrat til den nåvarende oppgradering. Takker for det, slik tilbakemelding bidrar til å skape " En ny generasjon norske produkter "

Jeg setter kvalitet høyt .Rett kvalitet er livsnerven i denne lille bakgårdsbedrfit fra Arendal. Som tidligere nevnt , er det kun hvitt fargetone som vil bli produsert som standard i fremtiden og nå kan jeg tilby oppgradert kvalitet , der jeg bennytter meg av det beste som finnes av råvarer til formålet , med følgende fakta :

  • Betydelig bedre motstand mot fiske tenner og rift, UV stråler og saltvann
  • Betydelig mer strekk og holdbarhet
  • Betydelig lengre lysetid etter oppladning : XXXXtra selvlysende !
  • Betydelig mer allsidig

Elastotube vil nå blitt levert i flere dimensjoner en tidligere og tilpasset det meste innen kyst og havfiske. Alle passer med hverandre om man ønsker å kombinere.

  • 10 mm i Ø med 5mm kjernehull

Magnum slange med mange muligheter , blandt annet kan man klippe små biter og trer disse over treble, eller tradisjonell gummimark, for å få til lyspunkter.

  • 8mm i Ø med 3mm kjernehull- Tykkgodset og ypperlig til dybden og skarpe tenner

Denne dimensjonen (8mmØ)erstater så å si "Lyspluggen" som lyskilde. Er også konstruert for å lage såkalte "Krystubes" til bruk i PNtakkel og svivelPN. Av den grunnen forsvinner "Krysperlen" da å lage selv krystubes blir enkelt for dere selv. Denne nye generasjonen gir så pass bra med lys at jeg og når det er tom på lageret, fjerner også "Lyssøkke" , da jeg ikke ser behovet og det er unødvendig med selvlysende søkke om man setter en bitt med slange rett over selve søkke, noe som forresten er med på å beskytte sena fra slitasje.

Jeg vet jeg skytter meg selv i foten ved å lansere denne dimensjon da det går utover flere av mine bestselgere, men "skytt au" . Jeg gjør det for dere...og kommer med hvordan disse lages med enkle verktøy innom kort tid.

  • 5mm i Ø , med 2,5 mm kjernehull. Tykkgodset

Allrounderen som passer til de meste innen havfiske takler

  • 3mm i Ø , med 1 mm kjernehull

Allround dimensjon til lettere takler og tynnere sene, samt å tre på sena foran pilker,shads eller woblere. Perfekt som lyskilde til isfiske redskap.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denne serie med Elastotube vil bli kalt "Elastotube Elite Edition " og vil bli priset litt høyere en tidligere serie, noe jeg ser meg nødt til å gjøre for fortsatt å kunne tilby det beste av det beste.

Kommer etter hvert med spennende kombinasjoner og oppsett med disse slanger, som uten tvil bidrar til å trekke fisken til agnet og gir flere fiskerike dager.

Regner med at linjene med den oppgraderte serien blir å finne i løpet av kvelden. Disse blir lagt ut i pakker med samlede dimensjoner i kortere lengder en jeg ellers pleie å gjøre.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ellers og igjen : Tusen takk til alle dere som setter pris på mine produkter. Det har vært så mye å gjøre at jeg sliter med å levere så rask som jeg hadde ønsked- Beklager for det, men det går i hundre . Håper inderlig at flere av dere er lure og legger evt. bestillinger i god tid før sesongen starter. Slik sikrer dere også at varene er å finne i kassa når den trengs til fisketuren.

Grunnet kapasitet , ser jeg meg også nødt til å konsentrere meg kun om og prioriterer det norske markedet og inntil videre. Derfor tar jeg ikke imot bestillinger fra utlandet _ Beklager_ Det gjelder aller produkter som offentliggjøres i nettbutikken.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er linjen med " Elastotube Elite Edition " lagt frem i nettbutikken !! Kommer etter hver og som nevnt tidligere til å legge frem bilder av forskjellige oppsett og måter man kan bruke disse allsidige attraktor slanger. Her er det noen

Lopez%20takkelarkiv.jpg

Om noen av dere i Bergen området ønsker å bli kjent med den nye serien, er noen 100 meter på vei til våre flinke venner hos Campelen på Bryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG MELDING !! HJELP !!

Sliter med luksus problem og kan hende noen av lesere kan hjelpe . Det viser seg at produktene som er blitt og blir utviklet i en liten bakgårdsbedrift i Arendal er blitt mer ettertraktede en det jeg noen gang hadde drømt om. Så pass at jeg sliter med å dekke etterspørselet , noe som tar livet av meg om jeg ikke tar rett avgjørelse !! Jeg kan rett og slett ikke ta meg av alt og innser at min plass er å utvikle samt å sette igang testserier , kvalitetskontroll og kundekontakt . Det sliter meg å se flere 10 talls lovende produkter som skriker om å bli våte..... Det sliter meg også med flørtende bedrifter som ønsker å "kjøpe meg ut" for å plassere produksjonen utenlands og "mer penger" til alle.

Det siste jeg ønsker er at produksjonen settes i gang utenfor Norge og da jeg heller ikke kapasitet til å administrere ansatte, vurderer jeg følgende:

  • Salg av produksjonsvirksomheten til rette mennesker som har ønsker om eget arbeidsplass eller produksjonsbedrifter som ønsker å se etter nye muligheter .Virksomheten passer ypperlig i distriktet !! Da blir alle produkter som jeg konstruerer produsert av evt. nye eiere, selvfølgelig om rett kvalitet fremstilles . Jeg har god erfaring med opplæring av prosesser ( en del av min tidligere jobb som utviklingsansvarlig for Sølvkroken) alt fra støping av PUplast ,elastomere, tin , bly , formlagging , tampongtrykking, overflate behandling,lakkering, materialteknologi , mm. , så litt av hodet mitt kan leies ut. Industrikunde kartotek følger med
  • Eller samarbeidspartnere - medeiere som tar seg av å administrere en produksjonsbedrift med plass , maskinpark og oppdrag til flere ansatte
  • Eller kontakt med kvalitetsbeviste norske underleverandører som kan produsere for meg

Greier jeg dette og kan konsentrere meg om å bringe frem produktene som utålmodig venter på å bli en del av dere fiskere, ser jeg på mulighet til å få til raskere " En ny generasjon norske produkter " .

Greier jeg ikke dette, kan det se ut som om det blir for mye for meg....da jeg allerede begynner å få voksesmerter...

Tips mottas med takk

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg kan NULL OG NIKS om det du spør etter her, men hva med å ansette folk fra nærområdet? Om etterspørsel og marked er større en du selv klarer å håndheve kan jo det være en ide, eller så synes jeg du bør å for underleverandører jeg :angel:

Infraekstruktur kravene til en produksjonsbedrift som driver med det jeg driver er tøffe og meget kostbare. Her gjøres det ikke noe forskjell om man har 2 ansatte og driver smått eller om man har 50 og driver stor. Greit med alt relatert til arbeidsmiljø , skulle bare mangle, men med en gang ny ansettelser kommer i bildet...blir rammene uholdbare om jeg satser på ansettelse. Flere mennesker skal også administreres, slik har ikke jeg kapasitet til. Så , alt tyder på at det blir underleverandører ja...mange,mange dyktige i Norge har jeg merket meg. Så får jeg konsentrere meg om det jeg brenner for.

@Thomas : Vet ikke. Alt beror på forholdene. Hadde det vært så enkelt , hadde jeg satset på kun 1 farge. Kommer til å begynne med noe allround 1. og utvider etter hvert som behovet viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ny og større serie av " KLIKK" snelle adapteren er allerede satt i gang og ferdigjøres før jeg tar en fortjent "ferie". Har fått meget bra tilbakemelding av siste modellen og har ikke sett behovet med oppgradering av denne. Om noen har bruk for disse til neste sesong, råder jeg dere å bestille i god tid før sesongen starter. Som kjent produseres disse kun i begrensede årlig opplagg.

adap.jpg

Ellers informerer jeg at ennå en fagbutikk kommer til å føre en god del av mine standard produkter så lenge kapasiteten tillater det.

Torshov Sport i Oslo blir eneste butikk i området. De flinke gutta der er alltid behjelpelig med å finne det man trenger. Kan hende jeg blir med på en takkelkveld til neste år også. Alltid hyggelig å dele erfaring !

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå som fiskesesongen er rett foran oss, får jeg en god del bekymrings epost fra mange av mine trofaste kunder .For å roe ned deres tanker om at jeg har " gitt opp" så er svaret : NEI , tvert imot !! Bruker all energi med ferdiggjøring av en god del produkter til bruk i enden av snøret. Mange av disse blir ikke offentliggjort i 1. omgang, rett og slett for å beskytte min lille bedrift og meg selv. Mine trofaste kunder som har bidratt til at " En ny generasjon norske produkter " kan bygges videre er de jeg prioriterer . Dere som har vært med fra "begynnelsen" kommer alltid til å være i VIP listen, uansett hvilke rettningen bedriften tar . Min ivrighet kan være min verste fiende og det siste jeg ønsker er å havne i samme bås som jeg havnet (og ikke kommet ut av) da jeg kom i "drittleilagewoblerperioden"

For meg er det faktisk moro hele veien , fra A til Å, men....Det er tøft !! Jeg er tross alt alene så å si på alt fra prototyping,formlagging,prosessutvikling , ferdigjøring ,salg pakking og sending. At jeg også velger å gå utradisjonelle veier med materiall valg og prosesser utviklet til formålet, gjør det ekstra tøft. Det betaler seg når jeg sitter igjen med blandt annet en type overflatebehandling som virkelig sitter på redskapet,samt elastopolymerer som tåler juling og lever videre tur etter tur. Nye produkter vil også bli produsert i årlige opplag og basert på forhåndsbestillinger + litt til. Når det er tomt så er det tomt...

Jeg åpner mulighet til bestillinger snarest mulig og det meste dere kjenner til av produkter er nå på lageret. Legger til at søkkeproduksjon , blir nedprioritert i 1. omgang. I så fall blir det kun bulk som kan tilbys.

Med ønsker om ett godt fiskeår til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som fiskesesongen er rett foran oss, får jeg en god del bekymrings epost fra mange av mine trofaste kunder .For å roe ned deres tanker om at jeg har " gitt opp" så er svaret : NEI , tvert imot !! Bruker all energi med ferdiggjøring av en god del produkter til bruk i enden av snøret. Mange av disse blir ikke offentliggjort i 1. omgang, rett og slett for å beskytte min lille bedrift og meg selv. Mine trofaste kunder som har bidratt til at " En ny generasjon norske produkter " kan bygges videre er de jeg prioriterer . Dere som har vært med fra "begynnelsen" kommer alltid til å være i VIP listen, uansett hvilke rettningen bedriften tar . Min ivrighet kan være min verste fiende og det siste jeg ønsker er å havne i samme bås som jeg havnet (og ikke kommet ut av) da jeg kom i "drittleilagewoblerperioden"

For meg er det faktisk moro hele veien , fra A til Å, men....Det er tøft !! Jeg er tross alt alene så å si på alt fra prototyping,formlagging,prosessutvikling , ferdigjøring ,salg pakking og sending. At jeg også velger å gå utradisjonelle veier med materiall valg og prosesser utviklet til formålet, gjør det ekstra tøft. Det betaler seg når jeg sitter igjen med blandt annet en type overflatebehandling som virkelig sitter på redskapet,samt elastopolymerer som tåler juling og lever videre tur etter tur. Nye produkter vil også bli produsert i årlige opplag og basert på forhåndsbestillinger + litt til. Når det er tomt så er det tomt...

Jeg åpner mulighet til bestillinger snarest mulig og det meste dere kjenner til av produkter er nå på lageret. Legger til at søkkeproduksjon , blir nedprioritert i 1. omgang. I så fall blir det kun bulk som kan tilbys.

Med ønsker om ett godt fiskeår til alle

Bra det er liv i deg! Og at du også får tid til en tur på havet utover. I år blir det satsing. Så mulig vi sees om du dukker opp på en eller fler av plassene utover vår og sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er liv i deg! Og at du også får tid til en tur på havet utover. I år blir det satsing. Så mulig vi sees om du dukker opp på en eller fler av plassene utover vår og sommer.

Du er alltid velkommen på mine trakter om det så passer en gang. La det gå på huset :) Vi kan teste nye saker og da kan jeg så sende regningen til sjefen .:thumbsup:

Ellers jobber jeg nå også med eget FB side for bedriften og det meste av turrapport , produktpresentasjon,tips, osv. kommer til å foregå på FB sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alltid velkommen på mine trakter om det så passer en gang. La det gå på huset :) Vi kan teste nye saker og da kan jeg så sende regningen til sjefen .:thumbsup:

Ellers jobber jeg nå også med eget FB side for bedriften og det meste av turrapport , produktpresentasjon,tips, osv. kommer til å foregå på FB sidene.

:dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet mange henvendelser og midt i mellom det jeg driver med nå , gir jeg mulighet for de som ønsker , til å bestille Elastotube ( nye kvaliteter og dimensjoner i år)og " Klikk " snelleadapter fra 23 . til 30 mars .

OBS ! Legg merke til minstekjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i dag av og frem til den 30. er det mulig å bestille noen av produktene jeg fører. Mange, mange av dere har forhåndsbestill Xplorer1 lokkepilk og nå driver jeg hovedsakelig med finpussing av prosessene til å fremstille denne .(er blitt flott !!) da ingenting går ut fra min lille bedrift før jeg er tilfreds med resultatet ( er pirkete) og alle start serier (gjelder alle nye produkter også)blir laget av meg selv og signert . Deretter ser det ut som om det skjer noe spennende med bedriftens utviklingen og kan selvfølgelig ikke være med på å produsere selv alt som blir født i en liten bakgårdsbedrift fra Arendal. Alle dere som har forhåndsbestillt får mail om når disse er klare til levering.

Forhåndsbestillinger blir måten og produksjons policy i bedriften inntil kapasiteten økes, ikke minst for å få til så mange produkter som mulig og for bedre planlegging av produksjon. Så lenge jeg sitter ved roret blir også alt produsert i Norge ;) men å produsere nye ting til å fylle opp lager, hører ikke nåtidens (eller fremtidens) norsk industri til. Kort tids, samt småserieproduksjon mulligheter er en av de store fordellene vi har i norsk industri , vs lavkostland.

Edit: Holder fortsatt på det med forhåndsbetaling før levering. Erfaring fra forrige sesong og med leveringer før betaling under kampenshete, lærte meg at det er utrolig mange som ikke betaler i ettertid og respekterer at det egentlig er det lønna mi som spares ...;) når pengene uteblir.

Kommer til å åpne nettbutikken på vannlig måte etterhvert, dog blir en god del av produktene som kommer presentert til mine trofaste VIP kunder 1. Mange av dere vet at kun er en liten del av det jeg produserer som legges frem. Har også fått tilbud fra kjente merkevareleverandører om videresalg av redskap. Dette er til vurdering og kan være aktuell på krok,line,sene og sneller.

Om noen av dere kun har behov for få varer kan jeg nevne at både Campelen på Brygen i Bergen og Torshov Sport i Oslo fører bla. slangene. Torshov Sport, samt Parabolflua i Harstad handlet en god del "Klikk " snelle adaptere også for å være forberedt til sesong start.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS !! Det har gått en god del meter ( nesten 1 km) med Elastotube siden jeg åpnet for bestillinger. Har ikke anledning til å produsere noe særlig mer i de nærmeste mndr. ..og lageret krymper....

Om noen av dere lesere ønsker å sikre dere noe av sesongens opplag : Vær rask.

Takker også til alle dere som har bestillt :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 2 dager, den 30.03 ser jeg meg nødt til å stenge mulighet til å bestille Elastotube for å fortsette med resten. Det meste av dere kjenner + litt til kommer til å være tilgjengelig etter hvert.

Som mange av dere vet, er det kun hvitt samt siste kvalitet jeg satser på i fremtiden, dog har jeg noe grønt igjen. Oktotube selvlysende grønn vil fortsatt være tilgjengelig en stund fremover.

Flere spør også om bla. "Lyspluggen" og kapslene . Disse kommer etter hvert under serien "Deep Sea Morild" Oktokapslene samt Ekkopus er jeg mer i tvil grunnet mye arbeid med prosessen(som jeg ellers burde bruke på annet) Alt står om prioritering....

Lopez%20takkelarkiv.jpg

VÆR RASK !! Kun 2 dager igjen med mulighet til å bestille inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alltid velkommen på mine trakter om det så passer en gang. La det gå på huset B) Vi kan teste nye saker og da kan jeg så sende regningen til sjefen .:)

Ellers jobber jeg nå også med eget FB side for bedriften og det meste av turrapport , produktpresentasjon,tips, osv. kommer til å foregå på FB sidene.

Håper du gir en lyd når du har installert deg på FB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sakte men sikker går ting og tang sakte fremover og flere produkter smiler til meg nå :P Skulle ønske at det var bare å trykke på en knapp for å få alt frem, men slik er det ikke i den virkelig hverdagen til en liten produksjonsbedrift. Midt i mellom er man også nødt til å takke ja til industrioppdrag som bringer nødvendig intekt inni bedriften for det koster virkelig med utvikling og jeg har ingen rik onkel (eller tante). Dessverre lider jeg at den såkalte DaVinci syndromet : Elsker å utvikle og knekke nøtter for så å parkere til side. Det må jeg slutte med, for det blir ikke peng av slik :)

Vel, mange,mange av dere forhåndsbestillte til 1. batch av Xplorer1 pilk. og dere står nå på listen. I samme slengen åpner jeg muligheten til å forhåndsbestille (ikke forhåndsbetaling)for neste og 2. batch av serien, som vil bli levert etter at 1. bestillinger er realiserte (leveres i takt med dato-ordre).Fargetoner som leveres kommer jeg med etter hvert , da jeg med flere har eksperimentert med nye teorier som viser seg å være meget givende.

id2.jpg

2. batch kan forhåndsbestilles via denne linken og leveres i PAR

Å være med på forhånsbestillings får det til at dere er med på forhåndsbestillingslisten. Da sender jeg mail når nye ting er åpen for forhåndsbestilling og neste på listen er :

2010-08-26.jpg

Etter DSM er det "Terna" pilk sin tur.(Gled dere til denne også)

Editt: Får en god del spørsmål - henvisninger- relatert til Octopus jigg- slik besvarer jeg ikke. Jeg er konstruktøren bak modellen , ja, men jeg produserer kun mine egne originaler og det som er på markedet produseres ikke hos meg. Octopus jigg eies av Nordic Outdoors (under merkevare Sølvkroken) og de er ansvarlig for både produksjon,kvalitet og levering. Setter pris på at spørsmål relatert til denne rettes ditt (de har eget FB side)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da åpner jeg på nytt muligheten til å bestille noen få varer og inntil videre.Rå søkker selges inntil det ikke er mer igjen- deretter og ved senere produksjon blir disse (råsøkke -ubehandlet) solgt kun i bulk(inntil videre) disse blir solgt ved senere anledninger kun overflatebehandlede og selvlysende. Ellers har jeg også konstruert glidekuller (selvlysende) i flere vekter med innenbygget bomrør som stikker litt ut fra kroppen (slepavvisser) og varsles når de er klare. Praktiske til det meste og perfekt til havfiske med wobler bla.

Har kun noen få igjen av "Lyssøkke" 750 gr.

100056.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fisker selv anbefaler jeg den siste versjonen av " Elastotube" på det sterkeste !. Har tatt meg råd til å bruke det beste av råvarer og lagt på så mye pigmenter som materiallet tåler . Har ikke annledningen til å produsere noe særlig mer på en stund (må videre med andre produkter)og når den tømmes må det regnes med ventetid til neste opplagg.

Løfter opp posten for å varsle at det kan bli manko på Elastotube 8mm. m/ 5mm Ø kjerne Elastotube om ikke så lenge . Det har forsvunnet noen 100 meter siden igår. Dessverre bommet jeg på mengden jeg fikk igang denne gangen. På denne dimensjonen er det greit å tre på det meste av tykke sene, store gummimarkkroker osv. Ypperlig også til å tre på Oktotube og lage selv blekksprutter som holder (se bilde øverst til venstre)eller for å lage selvlysende elastoblader til dypmeite og som jeg viser frem i denne tråden

Lopez%20takkelarkiv.jpgIMG_5103.JPG

OBS ! Satt i gang ny produksjon av den populære 150 gr. søkke og har en god del råstøp på lageret inntil videre.Kommer til å behandle disse med selvlysende overflate også etter hvert og vil bli å finne som standard i sortimengen. Selv om jeg personlig mener det holder med en bitt Elastotube montert ovenfor selve søkke (billigere også, samt unngå napp på selve søkke ) Menningen var å fjerne denne vekten fra sortimengen, men nye opdaterte regler under havfiskekonkurranser (NHF) tillater nå bruk av vekter under 200 gr. Nedre grensa er nå 100 gr. Det er også mange av dere som setter pris på denne vekt-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.