Anatema Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Trenger 2stk feederstenger. Har tenkt til å bruke de til Suter, Sørv, Brasme++, så jeg vil egentlig ha de så lette som mulig. Har sett på "Ron Thompson c14" stengene, og tenker eventuelt på den letteste "11.1ft Light Feeder". Hvordan er den stanga for fisk såvidt i overkant av 2kg? Sliter også med å finne den hos norske forhandlere... Noen som har noen tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Fr. Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Jeg har den og er godt fornøyd. Min ble kjøpt på Norbysenteret ved Svinesund. Det største jeg har fått på den er ei berggylte på 1770 gr...... Da fikk stanga kjørt seg... sprek fisk... I ferskvann har jeg brukt den til vederbuk og sik med stort hell. Jeg syns det er en ok stang til en fin pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Var på nordbysenteret i går. Der var det 4 modeller av Shimano. alle så veldig fine ut. Fra 849 kr til 1999,-. Angrer som en hund på att jeg ikke tok med meg ett par Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syver Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Light feeder , medium, eller heavy er vel egentlig mer et spørsmål om hvor store feedere du skal kaste og hvor langt. En light feeder har sine klare begrensninger i både lengde og feederstørrelse. Medium feeder stenger på rundt 1-1,5 lb testkurve er vel det nærmeste man kan komme en "all round" stang. Light feeder kan bli litt spett når storsutern skal forhindres i å gå seg inn i liljene. Suter er derfor typisk en av de "mindre" fiskene hvor det lønner seg med litt ryggrad i stengene. For slaskete så kan det bli litt "harry". Kjører selv stor sett 1 og 3/4lb stenger ved bunnmeite etter suter og det er faktisk helt perfekt. Ikke for tungt og tøft nok til å kunne kjøre litt "hit and hold" og det trengs ofte. Light feeder er typisk et verktøy etter sørv, vederbuk, mort, "bekk"ørret, sik, harr etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted May 1, 2008 Report Share Posted May 1, 2008 tror stengene jeg kikket på var MEDIUM. Kjennte på dem, og hadde ikke gått for noe mer slaskete til suteren nei. Hvis ikke du skal ha småfisk da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted May 1, 2008 Author Report Share Posted May 1, 2008 Burde vel heller gå for en medium da, siden jeg tok en suter på 2,2 på det stedet jeg skal fiske i fjor. Den snagga for å si det mildt. Men er det slaskete aksjon i stengene? Helaksjon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatema Posted May 5, 2008 Author Report Share Posted May 5, 2008 Ble 2 sånne på meg: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=43305 :\ Håper ikke kvaliteten er for rævva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
permagnar Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 Ble 2 sånne på meg: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdi...aspx?plid=43305 :\ Håper ikke kvaliteten er for rævva. Jeg har vurdert de samme, er det noen her som har testet dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piltarn Posted May 10, 2008 Report Share Posted May 10, 2008 Jeg har vurdert de samme, er det noen her som har testet dem? det er en bra stang å bra kvalitet kameraten min har en ron thompsen den har han hatt i ti år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts