Gå til innhold
Fiskersiden

RIGOR MORTIS TOK MONSTERLYR!!!!!!!!!!!


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis igjen !!

Etter et utall av bomturer etter disse "lure-lyrene" husket jeg plutselig :)

- Jeg har jo en svoger som "har" et slikt lyr-tak..

Etter å ha blitt rimelig tungpust etter Rigors lyr, velter inspirasjonen inn over meg og avtaler om store fangster av lyr er nå gjort.

Ps.. Rigor har du prøvd gummimark, shads eller lignende etter lyr, eller går det bare i møresild?..

Hadde vært fint om du også kunne øse av din kompetanse mht. fisketeknikk tips ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.. Rigor har du prøvd gummimark, shads eller lignende etter lyr, eller går det bare i møresild?..

Hadde vært fint om du også kunne øse av din kompetanse mht. fisketeknikk tips ol.

Ikkeno hokus pokus. Har ikke prøvd annet enn Møresilda 32 gram.

Men en ting: Unngå rykkvis inndraging. Pilking er tabu. Lyren hugger voldsomt, men kan være slurvete. Pilking bare øker sjansen for bomhugg eller feilkroking. Ikke tilslag hvis du fisker med multifilament. Har opplevd å rive sluken ut av kjeften på storlyr flere ganger når jeg var "amatør" :) .

Tunge dyr kroker seg selv... Fisk som hovedregel langs bunn, med ikke altfor hurtig innsveiving. Varier dyp innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno hokus pokus. Har ikke prøvd annet enn Møresilda 32 gram.

Men en ting: Unngå rykkvis inndraging. Pilking er tabu. Lyren hugger voldsomt, men kan være slurvete. Pilking bare øker sjansen for bomhugg eller feilkroking. Ikke tilslag hvis du fisker med multifilament. Har opplevd å rive sluken ut av kjeften på storlyr flere ganger når jeg var "amatør" :) .

Tunge dyr kroker seg selv... Fisk som hovedregel langs bunn, med ikke altfor hurtig innsveiving. Varier dyp innimellom.

Takk for rådene, de vil bli brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en monster fisk!!!!!!!!!!!!!

2008 ligger nok godt an til å bli storfiskåret ditt Rigor!

Det er dessverre kke suksees-garanti i elva fordi man har flaks og får en stor sjøfisk... :o

Siden du skrev om gamle fisker,fant du ut hvor gammel fisken var?

Nei, det orker jeg ikke å bryte meg på. Men stor lyr oppnår jo en alder på 15+ år sier litteraturen, så vi er vel på barne-/ungdomskolealder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grattis med diger lyr må ha vært svinfeit for jeg fikk en lyr på fornebu som var 95cm lang og veide 6,1kg

Det kan du stole på....jeg tipper du fikk en hannfisk?

Hannfisken har slankere og er mer langstrakt kroppsformenn hunnfisken, spesielt fra gattfinnen og til sporden.

Jeg har jublet flere ganger over "NY PERS!" på hannfisker som har lengder på godt over 90 cm, bare for å konstatere at jeg var langt unna etter å ha veid den.

Alltid et spenningsmoment om fisken er en hunn eller hann under lyrfiske...

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.