Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfisket i Bjøra 2008 - et forsøk på en slags fiskedagbok...


PerH
 Share

Recommended Posts

Er det mulig at den var krøket? Ligner litt på oppførselen...

Skjønner spørsmålet, det var det første vi tenkte da vi kom opp også, men nei. Den var ikke det.

Men den var slem. Den raste ikke ut, den rett og slett gav *****, og tauet Oteren etter seg, fast men bestemt.

Det er disse fiskene vi reiser hit etter, og vi vet at de er her.

Vi vet at vi kan gå uken uten fisk her i mai, men muligheten for at det nettopp slike svin er gunnen :)

Men, vi har tiden frem til i morgen, så det kan ennå skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel også på tide å bytte ut det der kontantkort-tullet ditt med et abonnement så du får tak i folk? Dette gjelder jo i særlig grad for deg som gjerne bruker timesvis alene med makken på vanskelig fiskede plasser og helst er i elva både noen timer før og etter alle de andre...

Ble det griserumpe, kutt - eller var det de der uhyggelig store markanglene som gav seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble griserumpe etter laksen sleit, så anbefaler jeg at du bestiller time til psykolog med en gang du kommer hjem. Når ting får satt seg og den store grublingen begynner, og du begynner å tenke over at det var knuten som har skylda, kommer du til å gå inn i en dyp og bitter depresjon.

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne turen over og vi er alle hjemme igjen, unntatt Gammel-Erik som skal ro på ubestemt tid der oppe :P

Vi gikk høyt ut, men må vel sies å ha landet sånn ca midt på kulen fangstmessig. Men som de gamblerne vi er, var det vel alltid en kalkulert risiko. Bjøra i mai er sjelden mange lakser, men gud hjelpe meg for noen lakser vi KAN få der oppe.

Storlaksen til Oteren har satt dype spor i følsomme fiskersinn, og det må nok en del mental bearbeiding til før vi er over dette.

Men neste år, skal dere se, jo da reiser vi vel ***** meg opp igjen, fulle av guddomelig overmot, overbvist om at i år kan det ikke slå feil. Nye sluker, wobblere og fluer fisken aldri har sett......

Kan det gå galt?

Aldri i livet :D

Men det er neste år.

Nå har jeg "fiskefri" hele juni, før det blir Utla og Flåm utover i Juli og augusttur til Loen.

Jeg har hatt min uke med tidlig fiske, og koste meg som en unge. Jeg spiste godt, drakk bedre og har innhalert noen kubikkmeter god sigarrøyk. Rodde til og med på en laks, så så aller verst var det ikke.

Og sist men ikke minst: Plutselig virket kameraet mitt igjen ;)

O fryd, O glede...

Så da vil jeg på vegne av laget takke for oss; regner med at denne "før-sesong"tråden fra nå av drukner i Junilaksene;.

Skitt fiske til dere alle sammen.

Måtte dere alle får en laks som er så stor at dere aldri trenger å lyge på vekta!!!

Olav

PS nettopp som jeg skriver dett, tikker det inn en MMS. Svenna i mål!! 6,3 kilo, Flekkeelva

WOOOHOOO!!

kEEP IT COMING!!!!!

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.