Gå til innhold
Fiskersiden

Rogalandstreff mai-08


Recommended Posts

Dato: Fredag 30/5 (18.00– 22.00)

Sted: Brusand

Oppmøte sted/tid: Shell(Eide, Egersund) klokka 17.00 eller friluftsparkeringen ved fotballbanen på Brusand kl. 17.30.

Fiskeart: Piggvar

Utstyrstips: Finn fram det kraftige utstyret. For å lage et godt piggvar-tackle trenger du en otersvivel, sene i 0,40-0,60, et så tungt søkke som stanga di kan kaste og en krok i str. (ca.) 3/O. Som agn benyttes lange makrell/sildestrimler.

VIKTIG: ta med en stangholder, for eksempel et pvc-rør som du har spisset i enden. Ikke få sand i snella.

Premie til størst piggvar: snelle + 10 nr. av bladet Alt om fiske.

Om det ikke blir tatt piggvar, går premien til størst fisk.

Som teaser denne gangen burde det vel holde å vise til Helge og Evens tråd.

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrstips: Finn fram det kraftige utstyret. For å lage et godt piggvar-tackle trenger du en otersvivel, sene i 0,40-0,60, et så tungt søkke som stanga di kan kaste og en krok i str. (ca.) 3/O.

Som teaser denne gangen burde det vel holde å vise til Helge og Evens tråd.

0,28-0,35 mono og søkker fra 20-60 gram går også heilt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og shit fishe hilsen han som skal på familiesammenkomst :)

Dette Rogalandstreffet ville jeg absolutt hatt med meg. Har ikke piggvar. Fikk foresten ny art i helgen, og før dere begynner å le - husk jeg er fra Østlandet og har IKKE hatt tilgang til saltvann tidligere - en STOR blåstål på kystmeite!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på plass på Brusand i dag,fiske var ikje det heilt store for min del,men andre visste å stå for underhaldninga i dag med ein Piggvar på 2770g og ein SØ på 1630g.

310520080137IHVSNQOjOkthy1V3OT.JPG?52

310520080139p6PeR8OQbjBvzeGUmL.JPG?44

Det blei i tillegg tatt fleire piggvar og sø ,men av eit mindre "kaliber"

Endret av KAMASAN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter: Ta med deg telt, og overnatt på en av campingplassene. Det er 4 campingplasser som ligger i gåavstand fra ei av piggvarstrendene.

Endelig slo piggvarfisket til på ett av treffene. Det har det vel ikke altid gjordt. Grattis til vinneren med kjempefin piggvar. I dag skal arten testes på grillen her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har invitert venner og kjente på piggvar og SØ i kveld. Blir bra mat det gitt. =)

Noen mobil-bilder:

30052008533.jpg

Piggvar, 1.2kg

30052008541.jpg

Sjøørret, 0.8kg

30052008537.jpg

En noe frustrert seth.

30052008540.jpg

En mann og hans sjøørret (på tide med en tur til frisøren nå ser jeg..).

Ellers så må jeg si at det var en skikkelig fin tur for min del. 2 piggvar (1,2 og 1,0 kg) og en SØ på meg, og det var første gangen jeg prøvde slikt agnfiske på stranden..

Mistenker at det blir et par turer til i sommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En noe frustrert seth.

Mistenker at det blir et par turer til i sommer. :blush:

Øyh! Du rappa all fiskelykka mi! Ikke et napp i dag heller før jeg pakka sammen etter 6 timers fiske!!! (Da var den ene stanga på vei ut i sjøen, i enden SØ på 1,8 :) )

Bare si fra om du vil ut på tur, ække vond å be jeg..

Endret av Seth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dystre meldinger om lite fisk, reiste eg allikevel ut en liten tur på samme stranda som Seth nå i skumringen. Det virker som piggvaren ikke likte den ekstreme varmen i dag, for det var nesten tomt. 3 sjøørreter og 2 små piggvar var beholdningen. Største sø var 1,2. Er piggvarsesongen over for denne gang mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.