Gå til innhold
Fiskersiden

Barnas-fiskedag !


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

For å vekke barnas fiskeintresse !!!!!

Hvordan ser folket på å arrangere en barnas dag på isen i løpet av feb. Hvis været gir oss tykk og fin is.

Der vi kan pilke, grille og kose oss med hele familien.

Vil bli i nærheten av Oslo.

Kom med synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta på 3 år maser høl i hue på fatter`n om det snart kommer is så ho kan fiske abbor!

Sliter nok litt med å dra ho med helt til Oslo men heier på tiltaket! [ B) ]

Problemet med å dra med unger ut er at hele turen må være på deres premisser. Vil ungen hjem så drar man hjem. Blir lettere å få dem med neste gang da. Har flere ganger pakka ut utstyret for så å bare pakke ned igjen når arvingen får for seg at ho skal hjem til mamma. Ser ikke noe poeng i i krøste så de får avsmak på friluftslivet. Blir selvsagt enklere dersom det er flere unger å leke med...

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tipse om at Villmarksbutikken på Jessheim arrangerer pilkekonkurranse med egen barneklasse og premier til alle barn den 5. februar på Nordbytjernet. Jeg har planer om å ta med ungene på 2, 4 & 6 dit - vi kunne kanskje tenkt på å kombinere, hvis ikke folk synes det er for langt unna Oslo?

(Og hvis det blir et eget arrangement i Fiskersidens regi blir jeg seff. gjerne med på det også om jeg får det til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svoger jobber på Frambu, der er det god plass til å parkere, grillplass/m benker og noen lekeapparater.

Fiske forgår i Hannåvannet, Brokkenhustjern og evt. det siste vannet før Sværsvann som jeg ikke husker navnet på i farta.

Sjekker opp om vi får lov til å arrangere barnefiskedag der hvis det er stemning for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ble det noen tur?

Leste at ungdomsgruppa i Ski JFF skulle arr. en overnattingstur (på en nedlagt skole) m/ isfiske i Rausjømarka (Enebakk) forrige lørdag.

En kamerat av meg fortalte at da skoleklassen var på fisketur, var ungen hans den eneste som hadde lært å sløye en fisk. Barn generelt synes å være analfabeter på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.