Gå til innhold
Fiskersiden

Meitemark


Annette
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg er så heldig å bo på en plass med nesten ubegrenset tilgang på meitemark. "Vill" meitemark.

Har sett bokser med mark til salgs, og har selv brukt slikt agn selv før...

Med litt varierende kvalitet, og en stiv pris!

Nå lurer jeg på om dere tror at jeg kunne få solgt min meitemark?

Dobbelt kvanta til samme pris som oppdretts-marken selges for...

Og med et minstemål på marken.

Jeg har gravd litt rundt på eiendommen vår, og ser at jeg kan tilby ganske fyldige marker med en lengde på ca 4 cm.

Er det er marked for dette??

Tenker på å sende dem som brev, og pakket slik at de vil tåle en støyt... Med en form for garanti...

Kom med noen innspill og kanskje dere har noen tips;)

Hilsen

Annette Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kvaliteten på "kjøpemark" stort sett er bra, og aner ikke hva som tilsettes. Den siste boksen jeg kjøpte i oktober i fjor har jeg oppbevart kjølig, og marken er i fin form enda.

Når jeg graver i hagen finner jeg mark med bedre kvalitet, men holdbarheten er begrenset.

Noen varme dager på postkontoret, og denne marken kan bli en ubehagelig opplevelse, så det bør man tenke på hvertfall.

Kan du levere fler og billigere så vil det jo være interresant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Johnny Vang har jeg sett:D

Men her snakker man om litt god gammeldags svetting... Altså spa dem opp, pakke dem i fuktet jord og noen hull i lokket. (har laget meg en "lagrings tank", og er på mark-jakt hver kveld...)

Jeg har sendt egg med posten, så det kan da ikke være så mye verre å sende mark;) (Håper jeg:D)

Jeg bor i Østerdalen, like ved Glomma, så direktesalg her oppe håper jeg at jeg skal klare å få til;) Jeg har sett litt rundt hos de som selger mark her, og det er ikke alt som er like levende, nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide!

Sett opp en enkel nettside med blogger eller googlepages hvor du har priser, kvanta og frakt og en mailadresse man kan sende bestillingen til. Så poster du litt aktivt i forum og drysser ut litt retta markedsføring. Koster bare litt tasting og netting + gravingen. Ordner du deg noe maggots så har du noe å gjøre på vinterstid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.