Gå til innhold
Fiskersiden

Morting # 3 og #4


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Blir mye mort her nå, men får vel legge ut en liten rapport.

DAG 1:

Etter min nye mortepers på noe over 500g fra noen dager før kjente jeg behovet for mortefiske komme snikende igjen. Nede ved vannet var allerede Arve (Chironomus) og Vibeke på plass. Som meg var også de på jakt etter stormorten, og mort skulle det da også bli. Det er blitt noen dager siden fiskingen foregikk og ettersom jeg har dårligere kortidshukommelse enn den berømte gullfisken, så husker jeg ærlig talt ikke alt som kom opp og har nesten bare kontroll på mine egne fisker. Begrenset med bilder fra turen har jeg også, så Arve og Vibeke må gjerne fylle på med egne bilder og vekter om dere vil! :)

Vibeke satte vel i gang det hele hvis jeg ikke husker feil og her har jeg faktisk et bilde. Duppen forsvant og tilslaget satt. Opp kom en fin mort på 555g.

img8887tb0.jpg

Litt senere på kvelden gikk duppen til Vibeke under enda en gang. Denne var helt sikkert større enn den forrige, men etter kort tid fikk den desverre lurt seg løs fra kroken. Neste gang blir den med helt opp!

Dette skulle vise seg å bli min store kveld, med to specimenmort på land. Først ute var dagens største. Lengden var 43,5cm og vekta vippet mellom 980 og 990g, så konkluderer med vekt på 980g på denne. Da var jeg fornøyd da! :o

mort980g2gn0.jpg

Håper vi treffes igjen!

releasefz4.jpg

Ikke lenge etter kom denne på nøyaktig 900g opp på avkrokningsmatta.

mot1rp4.jpg

I tillegg til dette fikk Arve også opp mort, men her har jeg hverken bilder eller vekter, så her får du legge til informasjon selv om du vil Arve! ;)

DAG 2:

Måtte nesten ta en tur til dagen etter for å prøve på kilosfisken. Arve var også på plass og den mortefiskende østlendingen Andreas fra Arves rapport holdt oss med selskap også denne dagen. Det ble vel ingen store på han denne gangen, men det gjorde han tydeligvis noe med på neste tur ser jeg! ;) Det ble ingen kilosfisk, men nok et fint eksemplar bestemte seg for å smake på brødkulen min. 850g.

850ghp8.jpg

Arve fikk fisk i dag også, men heller ikke her har jeg bilder eller vekter på fisk(ene).

Etter at de to andre hadde takket for seg avslutta jeg kvelden med en fisk på noe over halvkiloet med en gammel skade i munnen, en fisk som forøvrig har vært oppe av vannet enda en gang siden da.

skadalq1.jpg

Takk til morten:

mort12ry7.jpg

Og takk for hyggelig selskap nede ved vannkanten folkens! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare så ufattelig rått!!!!! Ah...makan. Stort grattis til mortefiskene i Barteland :)

Memo to Audun: Logge av som Nina, logge på som Audun, SÅ skrive innlegg :D

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.