Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

Fant ingen tråd på Oselven for årets sesong, så da der det på tide å opprette en.

Årets første laks er allerede landet:

http://www.bt.no/lokallokal/osogfusa/article581827.ece

Blir spennende å se hvordan sesongen utarter seg og om det blir forbedring fra i fjoråret som vel ikke var blant de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så dette her. Ble såpass giret at eg fant fram stangen og tar med meg noen wobblere og litt makk og tester ut snart. :angry2:

Synes jeg leste i en annen tråd at du har årskort i elven. Du får sørge for å holde oss oppdatert! Får håpe det blir litt regn fremover slik at vannstanden tar seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart er barneTV over, og guttene i seng, og DA skal jeg i Oselva for første gang på mange år :angry2:

Får jeg fisk skal det høres, får jeg ikke skal vel sutringen høres den også, hehe.....

Litt wobbler og sluk etter laksen, og en rask flueøkt etter ørreten i skyminga skulle vel være på sin plass i kveld

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg her igjen da....

Hjemme fra min første tur i oselva på årevis. Mmmm, det gjorde godt :lol:

Men reise hjemmefra uten jakke trenger jeg ikke gjøre igjen. Det var sol da jeg dro, men det tok ikke lange tiden før jeg sto i regnet i min sexy ullfrottetrøye :) Måtte gjemme meg under et tre, mens jeg ringte og klagde min nød til PerH.

Men jeg ble ikke så våt, så alt i alt hadde jeg det bra med meg selv. Fisket meg gjennom lakseplassen i gamle sone 3 med wobbler og sluk. Uten et napp. Jeg så en fisk øverst i "gaten", men den ville ikke. Tror det var en OK sjøørret. Så ihvertfall slik ut.

Gikk deretter ned i sone 2 hvor jeg møtte FishingBUDDY. Alltid kjekt å møte nye folk i elva. Og til sammen fanget vi....ingenting :)

Vi så noen små antydninger til fisk, men bite ville det ihvertfall ikke, og på toppen av det hele dro jeg hjem akkurat når det fine sjøørretlyset kom :lol:

Men men, dette var ment som en rekognoseringstur, og var således en topp tur. Elva var atskillig større enn jeg trodde, og jeg kan ikke se noe problem i verden for fisk som vil gå.

Fremdeles tror jeg fisken går fort nå, og ser frem til en periode med jevn fin vannstand, så tror jeg hølene våre litt etter litt fylles opp. Satser på at det flott rundt St Hans.

Men, til dere som henger på brua, eller fisker nede i fossen. Går det sjøørret? Hadde trodd jeg skulle sett litt mer til den. Håper den er på vei, og ikke rett og slett har tullet seg bort for godt :)

Jaja, det var det jeg hadde av rapport.

Snart er jeg tilbake, og da er det alvor

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingenting men fisk er det der ihvertfall. Var noe som nappet borti makken min men ellers var det ikke noe å få. Regnet mens eg fisket der og ble litt våt og kald så eg dro tidligere enn forventet. Tar med meg 13foteren imorgen og da skal fiskes "skikkelig" :lol:

Hyggelig å treffe på deg olav moberg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vore ei lita veke i Namsen å fiska og ikkje fått følgt så godt med i det siste, men etter det eg veit er det til no tre laksar på land i elvo. Nils Ekerhovd, som fekk første har i alle fall fått ein til, denne i sone 4, mellom 4 og 5 kilo.

Kjell Olsen fekk ein såvidt over tre kilo.

Det er jo fortsatt alt for lite vatn, men satt ei stund heime og såg utover fjorden i går ettermiddag. Det hoppa nåken vanvittig store beist, så det er bare å gjøra seg klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo

Sitter på jobben nå. Og ja, det regner. Ser at vannmåleren på Røykeneset begynner å bevege seg oppover :blush:

Det vil nok ta litt tid før elva topper seg, men nå går det ihvertfall veien, hehe

Så, hvis jeg bare klarer å lure meg ut for å finne makk, tror jeg jeg kan skimte en fisk i det fjerne :lol:

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Går laksen i fisketrappen nå eller? Har sesongkort på "kremretten", men har aldri fisket der før... var oppe den 10. juni da vannet var på topp.. men så verken fisk eller folk.. så er det fisk på vei oppver eller står den og stanger sev i dette været...

Beklager men har egentlig aldri vært i denne elven før, kjøpte sesongkort mest for og støtte ojf.

Info motaes med STOR takk.... gjerne på pm vist du ikke vil dele det med offentligheten..

Rosenlund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten raport fra Os elva i dag. Jeg stakk fra jobb i 13 tiden, kom til elva, som hadde fått litt farge, men er stadig meget lav. Fisket en stund med spinner - uten det minste resultat. Startet så i fossen med reke, satt der en times tid uten napp, men så noen terter som spretter på ræset, pludselig smeller det til, tror det er en av terterne. Fisken står og stanger i fossen i 7 - 8 minutter, før den er sprengt og følger med ned. Der så jeg fisken for første gang - det var nokk ingen tert det nei, men den største laks jeg til dato har fanget i Oselven. Fisken var ganske så sprengt og kom fint til håven. Jeg fikk ham på land gjettet på ca 10 kg.

Jeg tok feil vekta viste 11,2 kg bløgget og 107cm lang. Vilken fisk.

Nå er det bare å glede sig til helgen, der blir det drømmefiske

58159_s.jpg

58157_s.jpg

58161_s.jpg

58162_s.jpg

58163_s.jpg

Endret av vaskerelva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.