Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

Ser ut for du hadde rett likvel, fishingBUDDY. :)

Ser ut for ta man kan fiske med reke i Oselva likevel. Dette må være noe som har gått meg hus forbi

Er så vant til at det ikke er lov på generellt grunnlag

Olav

Ps Grattis med kanonlaks, "Vaskerelv" !!! :D

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut for du hadde rett likvel, fishingBUDDY. :)

Ser ut for ta man kan fiske med reke i Oselva likevel. Dette må være noe som har gått meg hus forbi

Er så vant til at det ikke er lov på generellt grunnlag

Olav

Ps Grattis med kanonlaks, "Vaskerelv" !!! :)

Man kan fiske med reke, men kun på en enkelt krok - ikke reke tackel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en tur ned og glo i kveld igjen, masse flott pålandsvind - regn, og store fisker er synet som møter en i Osen - dette lover forbasket godt.

Kan tenke meg der blir kanon fiske snart.

Der må også stå en god del fisker på kremretten, for i den perioden hvor der var litt vann gikk der veldig mange fisk på elven, så lykke til :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå har eg mengder med sommerfugler i magen.

Kordan ser det ut i elven? Ser på vannstandmåleren at det er MYE vann der. Tenkte å ta meg en tur ut og fiske der idag.

Skitt fiske!

Ser at vannstanden har steget fra ca 1 til over 18 kubikk de siste to dagene :D

Ønsker deg et kanon fiske og venter i spenning på resultatet.

Er forholdene i nærheten av de samme der jeg skal fiske i helgen kan jeg forhånds melde om fangst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elven stiger bare mer og mer! Kom meg tørrskodd der eg skulle stå men på tilbake veien ble eg kliss våt for da hadde elven gått opp hvertfall 10cm.

Hadde kontakt 1 gang med wobbler og 2 ganger med reke+makk mens svogeren også hadde kontakt 2ganger. Lenger nede sto en fluefisker som kjørte fin laks i noen sekunder før han også mistet den.

Ble ikke vår kveld idag heller..... Håper eg kan ta turen imorgen/idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,60 blei for veikt

Så har eg hatt min første tur i elvo denne, sesongen. Fiska natt til lørdag i sone 5.

Elvo har stege mykje siste dagane, så eg viste det var i grenseland å prøva Klekkerihøen, men syntest eg måtte gjera eit forsøk.

Starta ved midnatt, men det var heilt dødt dei første timane. Først etter at det så vidt hadde bgynt å lysna i halv tre tida begynte det å skje nåke.

Først fekk eg på ein på mellm 2 og 3. Den datt fort av. Det same skjedde ein halvtime seinare. Ny på mellom 2 og 3 forsvann.

Ein ny halvtime gjekk og så skjer det. Ikkje så godt å seia i starten kor stort det er men det fekk eg fort merka. Først bånn spiker oppover, så bråsnu og bånn spiker nedover. Kan uansett ikkje la fisken gå utfor brekket. Det er bare holda det eg maktar. 0.60 tåle jo ein del, men ikkje dette. Pang! :)

Det er bare å innse at Klekkerihølen er for grov no.

Fekk ein "trøstepremie" rett før eg skulle gje meg. Den tok på Lyssandhammeren. Vekt 4 kilo :)

Og det blei tatt godt med fisk i natt. På veg heim hørte eg om 4 store som var komen på land, 6-9 kilo. Mange var møst, og i tillegg blei det tatt ein del fin tert, 2-2,5 kilo.

No er livet vert å leva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra årets første seriøse økt i Oselva. Elva er flott; på kremretten sto vannet godt over samtlige brygger, så går ikke laksen nå, går den aldri ;)

Og været var nydelig i hele morges

Men mye fisk å se var det ikke. Øverst i gamle sone 3 så jeg tre fisk. Dvs, det var gjerne bare to, men sett tilsammen 3 ganger. En laks og en tert.

De fikk makk, sluk, wobbler, og makk igjen...og igjen....... litt mer sluk osv.....

Ikke et kvalifisert napp :)

Jeg var i elva fra 05.15 til litt over 10, og må si jeg hadde store forhåpninger. Men men, neste gang slår det til, det bare må det gjøre :D

En kilosørret ble trøstepremien i dag, og ender som dagens middag, så helt svart var det ihvertfall ikke :)

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare eg som ikke har fått særlig kontakt med laksen tross den fine vannføringen? Har fisket alle disse dager i 5-6timer uten pause og likevel ikke fått noe. Har vært fisk og lugget på makk/reke komboen men mulig det var småørret. Har sett fisken flere ganger men de var ikke interrisert i noke som helst eg hadde å tilby.

På veien hjem fra oselven lørdags natt var det en litt anderledes opplevelse. Da eg kjører forbi ulven leir ser eg at det sakte men sikkert kommer noe røyk fra trærne. I det eg nærmer meg oppdager eg at en bil har kjørt ut av veien og rett i et tre. Hopper av mopeden og løper mot bilen og ser at det sitter en bevistløs ung sjåfør.

Ringte til politiet som etterhvert satte meg over til ambulansepersonell som guidet meg i kordan eg skulle sjekke om personen pustet og hadde puls og dette her. Etterhvert kom politiet som eg hjalp med å knekke opp et tre som var i veien for døren og holdt døren åpen mens de sjekket personen.

Første gang eg havner i en slik situasjon men det som var godt å vite var at eg var rolig og holdt hodet kaldt. Var ikke før situasjonen var under kontroll at eg ble skjelven i bena og måtte sitte meg ned litt.

Link: http://www.ba.no/nyheter/article3624056.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt eller sett noe særlig til fisk i kremretten? Noe på flue? Lurer på om jeg skal ta en tur visst været ikke bedrer seg og jeg får dratt til en "skikkelig" elv... Hadde tenkt å dra avgårde på noen dagers ferie i dag, men nå ble det jo drittvær igjen.

Endret av Spenolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS FishingBUDDY var det deg jeg så på moped kjørende fra oppe med gamlebroen sånn kvart på midnatt på lørdag kvelden?

Var sikkert meg ja. :)

Noen som har tatt eller sett noe særlig til fisk i kremretten? Noe på flue?

Sett en del som fisker med flue der eg har vært men har bare sett en som mistet en fin fisk på flue.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatet fra den siste ukes fiske er nå kommet, der er fanget ca 200 kg laks/tert på kremretten, os jakt og fiske og haugeretterne :D:D:D:D

MEN DER MANGLER EN DEL FISKER, SOM VI VET OM. SOM IKKE ER INN RAPORTERT.

Dette er svært viktig, og vil få konsekvenser for dem det gjeller. :):angry::angry::angry::angry::angry:

Vær snill vi trenger alle de fisk vi kan få for å holde elva åpen..

Endret av vaskerelva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer rett fra elven sone 2, jeg fikk ikke fisk, men Jan Åge på OJF siden fikk en på 10,5 og en på 2,6.

Vannvittig med stor laks i elven i år :lol::lol:

Trodde reglene var en laks om dagen? Eller er det en laks og en tert - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta ein over 3 kilo og ein under 3, så det er vel max-fangst :lol:

Men hvis du tar en laks (dvs. <3 kg) som fisk nr. 1, så må fisket avsluttes?

Mens jeg "har deg her" - ungene mine på 10 og 12 år er fiskegale. Kan en (eller begge?) fiske på mitt kort, så lenge jeg ikke fisker?

Er stort sett pølsekoker når ungene denger sluk og spinner - men regner med at det er egne regler for barna, for rekruttering er viktig. Bare gamle gubber som meg i elva, jo! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.