Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

Fisket kan fortsetta uansett kva du måtte få som første fisk, men får du feks. først ein på 4 og deretter ein på 9 så er det by by til den på 9.

Reglane står på opplagstavler fleire stader i elva. Blei først sagt max 1, men fagrådet endra det kort tid før sesongstart.

Går greitt at barna dine fiskar på ditt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fisket kan fortsetta uansett kva du måtte få som første fisk, men får du feks. først ein på 4 og deretter ein på 9 så er det by by til den på 9.

Reglane står på opplagstavler fleire stader i elva. Blei først sagt max 1, men fagrådet endra det kort tid før sesongstart.

Går greitt at barna dine fiskar på ditt kort.

OK, da er jeg oppdatert. Tusen takk!

Supert at ungene kan være med! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang er sesongen her? Er det bare å fiske ivei utover sommeren? Gitt at man får tak i kort... Noen som har peil på om det er lett å oppdrive kort framleis? Og er det blodpris eller helt greit?

Mulig jeg tar en tur til oselven denne sesongen. er det noen som vil guide? Jeg fisker aller helst med flue, men kan være med på å duppe marken også...

Hehe, om du får tak i noen så slår jeg meg på om det er mulig. Burde jo snart få til en fin felles FS tur eller?

Eg kan jo seie det, sidan Leif ikkje gjorde det - at vel den viktigaste grunnen til at ein kan fortsette å fiske er at det ikkje er kvote på O-laks (og sjøaure).

For en laksen00b som meg (aldri, rett) hvordan skiller man lett mellom laks og oppdrettslaks? Sjøørret TROR jeg at jeg skal klare å skille, men er ikke ekspert på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror du skal fint klare å få tak i sesongkort til "kremretten" nå. Den koster 1000kr.

Funker det med makk eller sluk der, eller er det flue som må til? I så fall må jo jeg bare gå å legge meg... Hvor ligger kremretten i forhold til bensinstasjonen på søfteland (eneste merkepunktet jeg kjenner til.....)? Langt over eller langt under holder lenge som forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makk og sluk funker bra. Mest fisk blir tatt på makk i Oselvo.

Kremretten ligg langt nærmare sjøen enn Søfteland. Startar vel ein kilometer eller så fra elvemunningen og går 2-3 kilometer oppover på begge sider av elva.

reke er eit godt alternativ til dei som ikkje har dugg makk.fekk ein laks på 4,4kg i sone2 i morges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FishingBUDDY, du sa at sesongkort på Kremretten ligger på tusenlappen, er det kun dette det går an å få kjøpt, eller får man kort for en helg også, som kanskje er litt billigere....? 1000 schmackerooes er jo mere en jeg har betalt for stang, snelle og snøre...

EDIT:

Os Kommune sin hjemmeside sier dette:

FISKE I OSELVA

Oselva er ei kjend lakseelv, og ei av to-tre elvar i Hordaland som ikkje er øydelagde på den eine eller andre måten. Den originale laksestamma er aukande, og det same er samla fiskemengd. Dei siste åra har det vore fiska mellom to og tre tonn laks og sjøaure i Oselva.

Sesong: 1. juni-24. september

Sal av fiskekort:

Os Sport, AMFI Os

Tlf. +47 56300902

www.mxsport.no

Sjå og Os Jakt og Fiskelag sine heimesider: www.os-jfl.no

Leiar for fiskeutvalet Einar Sørstrønen, tlf. +47 56 30 81 37/900 79 720

Prisar:

Sone 0 – 5: Frå 50 kroner til 130 kroner

(2-3 stenger pr kort)

”Kremretten”/øvste del: 1 år kr. 1000,- Vekekort kr. 600,-

Fisketrygdavgift

For å få kjøpt fiskekort må ein ha kvittering for betalt fisketrygdavgift, som kostar 180 kroner.

Dette kan kjøpast på Posten eller på www.dirnat.no eller www.inatur.no.

Stemmer på en prikk eller? Jeg må jo nesten dra jeg bare...

Alt dette med kun en stang eller her 2-3 stenger pr kort. Hva vil det si? Kan jeg fiske med en stang, og så ha en annen liggende ved siden av som jeg bytter til? Tenker sluk på en, bytte til flue med den andre. Teller det da som en stang? Og to stenger vil si at jeg kan ha en liggende ute med makk, og fiske aktivt med en annen ved siden av? Selve reglene for hva og hvor stor og hvor mange jeg kan ta, står det spesifisert på kortet eller vedlegg som jeg får når jeg kjøper kort? Er det slik at man skal sende inn noe registrering for hva og hvor stor man har fått?

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FishingBUDDY, du sa at sesongkort på Kremretten ligger på tusenlappen, er det kun dette det går an å få kjøpt, eller får man kort for en helg også, som kanskje er litt billigere....? 1000 schmackerooes er jo mere en jeg har betalt for stang, snelle og snøre...

Man får kun serson kort på kremretten, men regner man mulige fiske timer er dette vel nærmest et røverkjøp :) løp og kjøp mens der fortsatt er ledige kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeravgift for Pris

Enkeltperson, for fiske i vassdrag 210 NOK

Familie (ektepar/samboere med eventuelle barn mellom 16 og 18 år eller enslige med barn i samme aldersgruppe), for fiske i vassdrag 340 NOK

Fiske med faststående redskap i sjøen med sesongstart før 1. juli 530 NOK

Fiske med faststående redskap i sjøen med sesongstart etter 1. juli 320 NOK

Jeg trenger den til 210, right?

EDIT: De bildene var FOR fristende.....jeg skal til OS!

EDIT 2: Hadde jeg lest skikkelig første gangen hadde jeg sett det ja...ser det nå....etter å ha lest nermere 8-9 ganger!

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.