Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger den til 210, right?

EDIT: De bildene var FOR fristende.....jeg skal til OS!

EDIT 2: Hadde jeg lest skikkelig første gangen hadde jeg sett det ja...ser det nå....etter å ha lest nermere 8-9 ganger!

Helt rett, pluss postens avgifter strander du på 280 - snakk om timelønn- Hjertelig velkommen til OS.

Lige et stall tips, prøv med en terminator blå, hvit og orange wobler på kremretten det virker.

Skulle alt slå feil, så stikk inn til Jan Frode på MX og kjøp et par gulinger - lykke til

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Postens avgifter? Brukte den der internettsaken jeg...hvor jeg betaler over nett. Får kvittering som jeg kan skrive ut selv. Genialt i grunnen, ettersom at den kvitteringen sikkert blit bra slitt etter å bli tatt med hele tiden. Kan legge sånn plast på den da, det var lurt. Husker ikke hva det heter. Men ihvertfall, på den siden kom der 20 kr i tillegg for tenesten, totalt 230nok. Kjører til Os på lørdag sikkert, kanskje med telt og full pakke. Terminator blå og hvit...får vel kjøpe en slik en da...eller funker det meste blått og hvitt? Hva med sølvkroken blå og hvit med hvit/sølv fluedusk på? Sjøørret favorittpakken...

Selger Jan Frode gulinger? Har han lov til det han? :)

Takker for tipset, Jan Frode here I come!

EDIT: Wolber ja, er det saken i elv det? Har jo ikke det jeg. Har jeg hørt noe om at det ikke er lov med tro kroker på wobler, stemmer det eller er det helt feil?

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postens avgifter? Brukte den der internettsaken jeg...hvor jeg betaler over nett. Får kvittering som jeg kan skrive ut selv. Genialt i grunnen, ettersom at den kvitteringen sikkert blit bra slitt etter å bli tatt med hele tiden. Kan legge sånn plast på den da, det var lurt. Husker ikke hva det heter. Men ihvertfall, på den siden kom der 20 kr i tillegg for tenesten, totalt 230nok. Kjører til Os på lørdag sikkert, kanskje med telt og full pakke. Terminator blå og hvit...får vel kjøpe en slik en da...eller funker det meste blått og hvitt? Hva med sølvkroken blå og hvit med hvit/sølv fluedusk på? Sjøørret favorittpakken...

Selger Jan Frode gulinger? Har han lov til det han? :)

Takker for tipset, Jan Frode here I come!

EDIT: Wolber ja, er det saken i elv det? Har jo ikke det jeg. Har jeg hørt noe om at det ikke er lov med tro kroker på wobler, stemmer det eller er det helt feil?

Klart det er lov å selge gulinger, du ser jo omsetningen av S........r i samtlige av norges byer ;)

Faktisk er jeg ikke sikker om det kun er lov med en krok på wobleren, mener det forbudet forsvandt for et par år siden.

Både wobler og spinner fisker jeg rett oppstrøms, og minimalt raskere enn strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett oppstrøms vil si at du kaster oppover? Eller nedover... Ser logikken i begge deler...

Hva med regler på hvor mye jeg kan ta da?

Helt rett jeg kaster oppover, og sveiver så sakte jeg kan for strømmen.

Jeg tror der er ganske så fint fiske, hvis du går ned ved hytten til Herman Lund og fisker i de dype patier i elven. Kevin tokk masse fisk mens han lufta hunden der i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg med...

Tenker bruke dette settet:

Shakespeare Excursion + Shimano 10 000 + Noe heftig monosnøre som jeg ikke klarer å ryke....nesten.

Er det litt overkill, eller er det helt greit?

Alternativet er:

Shakespeare Catera + Shimano 2500 + 0,20 mono.

Det tror jeg blir litt veikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg med...

Tenker bruke dette settet:

Shakespeare Excursion + Shimano 10 000 + Noe heftig monosnøre som jeg ikke klarer å ryke....nesten.

Er det litt overkill, eller er det helt greit?

Alternativet er:

Shakespeare Catera + Shimano 2500 + 0,20 mono.

Det tror jeg blir litt veikt....

0,20 er absolut ikke å anbefale i elva. Jeg bruker Simano beastmaster/abu silver haug og shimano stella/abu cardinal 4000 med maksima 0,35/stren 0,37 dette gjør susen selv på store fisk - og husk gulingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang. Kort er kjøpt, guling er kjøpt, samt en del andre sluker og spinnere og makk. Har satt opp telt ved en liten hyttesak og skal sove der i natt og fiske videre i morgen. Har til nå ikke fått noe. Litt skuff. Om noen tenker seg en tur nedover i kveld eller i morgen, så send meg gjerne en melding dersom du har lyst til å gi meg noen gode råd på veien og møtes opp langs elven et sted. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få. Ser ut som at det er syyyykt lite vann i elven, så regner med at laksen står i det store åpne strøket rett etter broen. Tenker prøve meg på det område av det store området som tilhører Kremretten.

EDIT: Da var turen over, med null fisk som resultat.

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge yr.no http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Os/O...tidsvarsel.html er det godt med vatn på veg i neste veke, så då er det bare å gjøra seg klar. Reis ikkje vekk i ferien :D

Hoppa forresten bra med fisk på sjøen i gårkveld

Takk for påminnelsen. Jeg drar til Hardangervidden med frue og barn på mandag samtidig som jeg er sikker på at det blir kanonfiske i elvene i Bergensområdet.

Stakkars meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moppe ja! Trimmet eller? Jeg får scooteren tilbake i morgen håper jeg! Må tre noe multi på minisnellen min, slik at det ikke ryker, så futter jeg meg nedover senere i uken jeg også!

Hehe. Ja mopeden er trimmet. ER litt tung så den må ha litt futt for å få meg i hastighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein bamse-mums!

Endelig er elvo fiskbar igjen! Var i sone 5 og fiska no i kveld, ikkje mykje fisk å sjå og ikkje mange napp å kjenna, men eit napp er nok når det er den rette som nappar!

8,7 blanke kilo. Ole-Vidar var å fotograferte langs elov også idag, så reknar med at det kjem bliete etter kvart. Her: http://www.prohd.no/Flash%20bilder/Oselva%...aks%202008.html

Blei observert ein del fisk lengre nede i elvo i kveld på full fart oppover. Elva steig ganske bra på dei timane eg fiska, så det kan bli noken fine dagar framover no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.