Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en tur innom idag i noen timer men igjen så var det ikke noe å få. Var en gang da noe lugget borti makk/reke cocktailen eg hadde uti men ellers nada. Var grei vannføring på det strekket eg var. Var på nytt sted denne gangen men vet ikke ka sone det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde eit nytt forsøk i dag tidlig, men ingenting å kjenna. Såg heller ikkje noke, men elvo er for å sei det på godt norsk "bærre lekker" så det er bare å stå på.

Var blod på hellene i Kvernhushølen når eg gjekk heim, så noken har nok fått fisk idag og.

Prøve igjen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde eit nytt forsøk i dag tidlig, men ingenting å kjenna. Såg heller ikkje noke, men elvo er for å sei det på godt norsk "bærre lekker" så det er bare å stå på.

Var blod på hellene i Kvernhushølen når eg gjekk heim, så noken har nok fått fisk idag og.

Prøve igjen på søndag.

eg fekk 2stk terter,mistet ein .satt ut den eine,ca 1,5kg.tok ein på 1,7kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten ørret som svelgte agnet mitt idag. Ellers hadde eg flere hugg men som ikke satt. Tror eg begynner å få dreisen på dette makkfisket i elv nå tror eg. ^_^

Edit: Steike i helsiken kor mye flaggermus det er i området da. På det området eg var så eg minst 20stk som fløy fram og tilbake og tok insekter bare cm fra trynet mitt og har ikke tall på kor mange ganger de dunket borti gøttet mitt. :)

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neat!!

Endte opp med å dra til Fanaelven i går. Dro litt småmakrell. Pir rett og slett. Skikkelig kos. Brukte en ny sluk, som jeg aldri har brukt før, en Tasmanian Devil tror jeg den heter. Jobbet noe helt voldsomt i vannet og utkonkurrerte Skjærgårdssilda som min onkel brukte med 4-1!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ganske mye makrell i det området. Fikk en del med flue sist eg var der. Så dere noe i elven? Utrolig lite laks der i år. Er vel egentlig bare bra at det er lite fjøslaks i sjøen. :)

Hadde tenkt meg en tur i oselvo idag også men eksospotten på scooteren løsnet på veien hjem igår og bråker som et h*****! Har ikke verktøy til å fikse det heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ganske mye makrell i det området. Fikk en del med flue sist eg var der. Så dere noe i elven? Utrolig lite laks der i år. Er vel egentlig bare bra at det er lite fjøslaks i sjøen. :)

Hadde tenkt meg en tur i oselvo idag også men eksospotten på scooteren løsnet på veien hjem igår og bråker som et h*****! Har ikke verktøy til å fikse det heller. :)

Nei, så ingenting i elven. Prøvde meg et stykke bortover der, men der var ikke noe. Stor mulighet for at jeg drar der i morgen igjen. Tenkte prøve meg med litt paternoster, siden du sa det var mulighet for flatfisk og slikt også? Noe spes jeg bør huske/tenke på? Makrellstrimler og sytråd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved strømmen i utløpet av elven er det hvertfall ganske enkelt å få flatfisk og leppefisk. Har da brukt reke eller makk men makrellstrimmel fungerer sikkert bra det også. MEd dupp og makrellstrimmel fikk eg en del knurr og makrell.

Dette blir vel for offtopic.

Utrolig kjipt at eksosrøret på scooteren min har knekt tvers av så blir ikke tur på meg i oselvo på noen uker. :)

Akkurat nå som eg hadde funnet et fint sted å fiske fra. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde eit nytt forsøk i kveld. Sone 5 i kveld og. Ingen napp å kjenna, men såg det blei tatt to laksar (3-4 kilo) på østsida.

Elvo synke no, men er fortsatt fint fiskbar. 3-4 dagar til går vel greitt, men så må det nytt regn til. yr.no spår sol og varme neste veke, så det er vel fare for at det blir ein fiskepause etter kvart.

Gjør eit nytt forsøk på tirsdag.

Endret av LeifJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regn i dag og regn i morgen....

Ser ut til at det kan bli fint etter tirsdag, med tanke på regn og vann vel? Tenker jeg må få tatt meg et par turer til uken nå. Har ikke prøvd med noe særlig med flue her, fordi jeg vet at dersom det skulle bite (mot all logikk!!) så vil fortommen min ryke med EN gang. Fins der fortommer som virkelig tåler en trøkk? Ferdig taperte, knuteløse helst med løkke? Taper jeg noe på å sette på en tjukk fortom på et 5-6 snøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn er regn......vel? :)

OK, så er jeg kanskje litt optimistisk før tur, men så pleier jeg være maks pessimist ETTER tur da det tilhører sjeldenhetene at jeg i det hele tatt er i NÆRHETEN av fisk. Ihvertfall når det gjelder anadrom fisk. MEN, så synes jeg nå virkelig at himmelens sluser åpnet seg for fullt i dag, men kanskje holdt det ikke lenge nok? Får roe meg litt da, og prøve mot helgen kanskje?

EDIT:

http://www.yr.no/sted/Norge/Hordaland/Os/O...tidsvarsel.html

Til HELGEN ser det nå ut til å bli bra vel?

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her og i Oselva.

Men kjøpt kort til lørdagen i sone 5.

Hadde jo håpet det skulle regne litt fremover, men ser jo dårlig ut :)

Noen tips om sone 5?

Hvor parkerer man?

Sluk/mark/flue-sone?

Evt hvor er det best å bruke hva :)

Er det noen "leir-plasser" her?

Har planlagt en tur til senere i august, men i sone 2.

Trenger tips her også

;)

Endret av MasterK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......da det tilhører sjeldenhetene at jeg i det hele tatt er i NÆRHETEN av fisk.

Å, du er i nærheten av fisk det garanterer jeg deg. Det er helt sikkert mer enn en sølvblank torpedo som har vært å snust på "skrammelet" du har pælma uti. Bare et tidsspørsmål før du møter en i bitemodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så da så absolutt virkelig slik ut!! Liten sak med mørke striper ovenfra og ned. Eller, mørke felt. Det står jo også på sånne plakater rundt omkring at det er abbor der.... Eller er jeg HELT på bærtur? Jeg som skulle på fisketur.... :D

Sikkert meg som tar feil ,jeg trodde ikke det var abbor der jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.