Gå til innhold
Fiskersiden

Oselven 2008


Morten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det der så ikke så bra ut :angry2:

Hvor langt opp kan man fiske på sone5?

Er det noen "høler"(med vann...hehe) lengre opp enn disse bildene?

Kan vel bare parkere der bildet er tatt fra og traske over bekken.... :lol:

Noen som vet om det står noe fisk igjen i elva etter forrige oppgang?

Tar turen for turen sin skyld, og for å bli litt kjent i elva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei David L.

Var meg som tok en tur opp i Sone 5. Bestilte kortet når det meldte regn...

Hadde med ungene og samboer.

Kjøpte inn litt proviant og koste oss på tur.

Bar alt og alle over elva fra sone4 :)

Gikk oppover stiene for å sjekke ut hvor lang sone 5 var...

Dumt å ha "Sone5<---" skiltet spikret på "elvesiden" av treet i Klekkerihølen.

Måtte jo ned i fossen for å se skiltet og at grensa gikk der :)

Ser frem til masse nedbør framover nå, og en tur i sone 2 neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker meg utover i kveld/natt. Noen som har siste rapporter ang. vann og fisk? Regner med at det blir litt makk og sluk/spinnere. Ellers noen som har gode tips. Kremretten, som er der jeg har kort, er det et sesongkort som går over mange av de sonene som alle dere andre snakker om eller? Så på noen bilder, og synes at mye av stedene som var navngitt med sone, lignet på steder som også er merket inn på kremrettenkartet mitt. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste av bildene på

http://www.prohd.no/Flash%20bilder/Oselva%...aks%202008.html

er tatt i nederste del av elvo, området der det blir solgt 8-timars kort. Grunnen til det er nok at Ole-Vidar bur i området der, og at det er lettast å halda "kontroll" på det som blir tatt. Dessutan blir det nok og tatt mest fisk her. Noken av bileta mellom anna av Marianne Tveit er tatt på Søfteland, som er mykje lengre oppe i elvo enn Kremretten.

Var oppe og såg ein tur no i kveld. Elvo er no kanon-fin, men ser ikkje ut til at det går noke særlig med fisk enno. Såg i alle fall ikkje at det blei tatt noke. Vatnet er nok fortsatt for varmt, så vi får håpa det blir meir fart i fisket etter kvart.

Endret av LeifJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Har vært 3 uker på ferie(uten nett, stort sett), og har overhode ingen peiling på hva som har skjedd.

Mitt spørsmål er som tidligere, har det dukket opp sjøørret i Oselva? Har forstått at det ikke har vært noe vann, men hvordan er status for sjøørretfangstene så langt i år?

Leif, du er jo kjent for å henge på brua og følge med

:lol:

Hva skjer?

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøørreten er vekke fra Oselvo :D , ikkje er det mykje tert heller. Nei no er det laks det går i, og dei kan vera jæ .... store. Eg har alt slete 0.60 ein gang i år ... så

Ikkje mykje fart i fisket i dag heller. Ein på 4 kilo + eit par tertar er det eg har fått med.

Vi stikke til Stryn i morgon, 2 døgn der + 1 i Loen. Så laksen i Oselvo skal frå fred frå meg fram til søndag, men då ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøørreten er vekke fra Oselvo :) , ikkje er det mykje tert heller. Nei no er det laks det går i, og dei kan vera jæ .... store. Eg har alt slete 0.60 ein gang i år ... så

Ikkje mykje fart i fisket i dag heller. Ein på 4 kilo + eit par tertar er det eg har fått med.

Vi stikke til Stryn i morgon, 2 døgn der + 1 i Loen. Så laksen i Oselvo skal frå fred frå meg fram til søndag, men då ...

Jaja, får prøve å ta meg en tur i Oselva, og se om det står en laks under kanten i gamle sone 3 ;)

God tur til nordfjord, får håpe ørreten endelig dukker opp der oppe!!

Skitt fiske

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! har kort i sone 5 i morgen (lørdag). Er det noen som vet om det er såpass med vann fremdeles at det er verdt å ta turen oppom?

Mvh David

Elva har minket kraftig, men det skulle ennå være muligheter der. Går dessuten alltids litt sø når elva minker, kanskje en og annen tert også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! har kort i sone 5 i morgen (lørdag). Er det noen som vet om det er såpass med vann fremdeles at det er verdt å ta turen oppom?

Mvh David

Fisket i sone 5 torsdag og fredag uten å få noe. Var bare borti et par småfisk. Elva minket tydelig på ett døgn, men det er sikkert muligheter et par dager til. Ville absolutt tatt turen i morgen! Det har blitt tatt et titalls regnbue og noen få laks lenger nede i elva.

mvh

Amund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket i sone 5 torsdag og fredag uten å få noe. Var bare borti et par småfisk. Elva minket tydelig på ett døgn, men det er sikkert muligheter et par dager til. Ville absolutt tatt turen i morgen! Det har blitt tatt et titalls regnbue og noen få laks lenger nede i elva.

mvh

Amund

Noen som vet om Regnbuen har klart og komme segg opp på Kremretten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Regnbuen har klart og komme segg opp på Kremretten?

Det har ikke vært tatt regnbuørret ovenfor fossen i sone 2 enda - ser ut som den har problem med å komme opp fossen. Noen som kan tenke seg til hvilke anlegg denne oppdrettes regnbuørreten kommer fra ?

http://www.prohd.no/Flash%20bilder/Oselva%...aks%202008.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært tatt regnbuørret ovenfor fossen i sone 2 enda - ser ut som den har problem med å komme opp fossen. Noen som kan tenke seg til hvilke anlegg denne oppdrettes regnbuørreten kommer fra ?

http://www.prohd.no/Flash%20bilder/Oselva%...aks%202008.html

I det store og det hele kan jeg ikke huske noe videre regnbue ovenfor fossene noensinne. Tror rett og slett at Kvernhushølen og Klekkerihølen er for store hinder for de fleste regnbuene.

Så jeg ville ikke sitte å vente på det store buefisket der oppe :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.