Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret! Fine ørretten :)


Fiskef(r)iskus
 Share

Recommended Posts

Noen ganger for året drar jeg og min fiskekompis Sverre til vårt hemmelige fiskevann i Bergen. Det er nærmest bare for en liten pytt å regne, men fisken er stor og feit :rolleyes: Første turen i år lykkes vi grundig, og vi satte personlige rekorder begge to. Må dessverre inrømme at Sverre slo meg med 20 usle gram.

Her er noen Bilder!

58278_s.jpg

Feite og fine ja... Min største kom opp i 1,16kilo.

58279_s.jpg

Sverre sin på 1,18kilo... men jeg fikk flest!!

58280_s.jpg

Vi slapp ut en del, vi prøver å bevare bestanden så godt vi kan.

58281_s.jpg

Men noe skal jo sultne fiskere ha....

58282_s.jpg

Dette var rett og slett en strålende dag for fiske, og flere skal det bli :) Det skal også sies at Sverre fikk en kjempefin fisk som var brun og lekker med vakre prikker (0.92kilo), men bildet var veldig avslørende for hvor dette er, så da tør vi ikke vise det frem... Vannet er rett og slett litt for tilgjengelig, da kan jeg heller si at jeg fikk 16 ørret i krohnegården i fyllingsdalen :) Små men smakfulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine regnbueaurar. :rolleyes: Er det oppdrett i dette vatnet eller er det nokon som har "mista" ein del regnbueyngel ved et uhell ?

Tror nok de er mista.... men det er også vanlig ørret der. Men som sagt... Bildet var litt avslørende :) Regnbueørret altså? Dæsken... blei litt skuffa, men men... Ny art!

58283_s.jpg

Grattis med fine fisker. Du har vel ikke lyst å avsløre stedet (pm)? :)

En dag jeg har opparbeidet meg en solid heroingjeld kan vi kanskje snakkes ;)

Endret av Fiskef(r)iskus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tror nok de er mista.... men det er også vanlig ørret der. Men som sagt... Bildet var litt avslørende :) Regnbueørret altså? Dæsken... blei litt skuffa, men men... Ny art!

58283_s.jpg

En dag jeg har opparbeidet meg en solid heroingjeld kan vi kanskje snakkes ;)

Jeg veit hvor dette er. Kjenner igjen sivet og vekta og capsen der

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine regnbueørreter. Vet hvilken "pytt" dette er. Ikke for å kritisere, men må bare si det; regnbueørreten gyter selvsagt ikke i dette vannet, og hadde vært kult om vi kunne fisket på den i kommende år også... :lol: Tror ikke du gjør veldig lurt i å spise denne fisken uansett.

Endret av Spenolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.