Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskefest for barna i Bergensområdet..!


 Share

Recommended Posts

Førstkommende lørdag arrangerer Bergen Jæger og Fiskerforening en fiskefest for barn. Dette inngår i "Fiskesommer", en landsdekkende serie av arrangementer rettet mot barn sponset av Mustad og Dagbladet. Her er mange smårollinger i sving, fra 2-3 år og oppover - og de stortrives!

Tid og sted: Georgernes Verft, lørdag 28 juni kl. 15-17.

Vi holder pølser, agn, meitestenger og kroker. I hovedsak diverse leppefisk å få, i alle fall under den form for kikkefiske mange av barna praktiserer, men flere andre arter har også kommet på land tidligere år. Voksne som kan knyte knuter og hjelpe til med egning o.l. vil selvsagt være hjertelig til stede.

NB: Hvis poden melder seg inn for et halvt år i NJFF, vil vedkommende motta et komplett fiskesett fra Mustad (Shakespare stang og snelle, snøre ferdig påspolet og sluk) + velkomstpakken fra Fiskeklubben der T-skjorte, slukboks med ok innhold, deres eget tidsskrift osv. inngår! :)

Her et par bilder fra sist gang Fiskesommer gikk av stabelen:

58511_s.jpg

58510_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke noe kommer i veien så stiller jeg som hjelpemann og tar podene med så de får fisket litt også.

Supert Svein!

Du skulle ikke ha noen premier på lur?

Er jo ingen konkurranse, men vi har brukt å hatt noe til største fisk, minste fisk, største samlede fangst samt den som har flest arter. Trenger ikke være ren sponsing fra Campelen, men kan betale noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Svein!

Du skulle ikke ha noen premier på lur?

Er jo ingen konkurranse, men vi har brukt å hatt noe til største fisk, minste fisk, største samlede fangst samt den som har flest arter. Trenger ikke være ren sponsing fra Campelen, men kan betale noe... :)

Stikk innom å ta en prat med Lars Ivar, kanskje han kan ordne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja - tid er mangelvare for oss alle. Synd det der, Svein. Har selv bare to korte økter i lakselva (Bjøra unntatt) selv om forholdene har vært ypperlige her nede i begynnelsen av uka. Familien krever sitt på tross av lærerferie... :)

MEN - de andre ungene som kommer får det sikkert toppers. Skal kjøpe inn en haug med pølser i dag, så går de i alle fall ikke sultne rundt mens de fisker!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og podinnen dukker ihvertfall opp. Bedriver litt jungeltelegraf for å prøve å få med flere og.

Går ut fra at det er påbudt med vest for barna?

Velkommen skal dere være!

Vester er ikke direkte påbudt, siden det forutsettes at foreldrene er med for å passe på. Men vest på er selvsagt en stor fordel hvis det skulle gå gæærn't. Vi har noen få vester til utlån og dessuten båt på vannet til en hver tid for å plukke opp uheldige småfiskere (eller overivrige foreldre... :D ).

Er vi superheldige får Politibåten en rolig periode med kjeltringene i Bergen slik at de også får tid til å stikke innom, hvilket de gjør hvis de har tid, så kanskje får barna hilse på gutta i uniform også? I den aldren synes de jo slikt er ultrakult...

Kjøpte fem kilo reker til agn i dag, ca. 75 pølser med tilbehør, masse saft og selvsagt kaffe til de litt større. Bergen Aktiv var så vennlige å sponse noen ekstra premier for oss til største og minste (!) fisk, størst fangst i kilo og til den son får flest arter i løpet av de to timene kaifisket varer.

Kan forresten ikke få fullrost Bergen Aktivs kundeservice i hverdagen og velvillighet når det gjelder å støtte opp om slike ting. Ikke reklame dette her, kjære moderatorer, men her er fakta-info: Mandag streiket baksperra/enveislageret på min et år gamle Okuma VS 45 under kjøring av laks (...littepitt stressende når hendelen plutselig løper løpsk bakover og en løst kroket wobblerlaks fyker ukontrollert ned mot brekket under laksehåving der jeg står mutters alene i fossehølen - litt irriterende fordi det hele faktisk gjentok seg under landing av neste laks, selv om det hele gikk bra begge gangene - til slutt...), så i dag var jeg med VS'en på butikken i Fana. Da virket selvsagt det forbannede lageret igjen :D , men de bak disken trodde meg på mitt ord og bare satte spolen fra gamlesnella over på et splitter nytt snellehus uten kostnader eller spørsmål - det er service det og en kundebehandling som gjør at jeg garantert kommer tilbake som hekta utstyrs(mis)bruker! :)

MEN UANSETT DIGRESJONER: Alle ungene som kommer får garantert en liten forundringspose med overraskelser uansett, så ingen skal gå tomhendte hjem uten fiskepremie..! ;)

Bedriv jungeltelegraf alt dere orker - vi trenger flere voksne hender som kan hjelpe til. Vi er bare fem stykker som er med på å arrangere hele greia, pluss mannen som er opptatt i båt, så det sier seg selv at vi kommer til å ha nok å henge fingrene våre i med nye knuter og kroker, hjelp til egning og alt som ellers dukker opp. En av oss vil dessuten være opptatt med sekretariats-ting samt betjening av avdelingen som deler ut gratis pølser/kaffe/saft og poser med reker til agn. Så selv om du ikke skulle ha unger er det supert om du likevel er villig til å stille opp sammen med oss og hjelpe til de to timene dette varer.

Dette er tross alt for mange små deres første møte med ren, yr fiskeglede! Alle her på FS vet i sannhet hvor berusende slike oplevelser kan være! For oss som drar i gang slikt er selvsagt den overordnede målsetningen å vise unger og foresatte hvor enkelt og moro fiske kan utøves. Forhåpentligvis kan slike arrangement bidra til å få foreldrene oftere ut med ungene og så spiren hos unger og familier til videre utvikling av det vi alle på FS er så hektet på - nemlig sportsfiske..! :)

EDIT: måtte visst rette opp de verste skriveleifene!

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.