Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske I Høgsfjorden/lysefjorden


NaSCaT
 Share

Recommended Posts

Var ute på dagtid i dag. 5 SØ og 4 makrell. Fisket fra 1400-1700 aprox. Tok bare en SØ på rundt halvkiloen hjem på hytta for grillings i kveld.

FYSTE gang eg hive ut en kilos SØ på sjøen igjen!!

Tenkte rett etterpå "ka ***** gjorde eg nå". Men når eg tenke på det i ettertid så føles det ganske bra faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Var ute på dagtid i dag. 5 SØ og 4 makrell. Fisket fra 1400-1700 aprox. Tok bare en SØ på rundt halvkiloen hjem på hytta for grillings i kveld.

FYSTE gang eg hive ut en kilos SØ på sjøen igjen!!

Tenkte rett etterpå "ka ***** gjorde eg nå". Men når eg tenke på det i ettertid så føles det ganske bra faktisk :-)

Fikk selv et "crash-cours" i utslipp av stor ørret på ørrettfiske i Montana tidlig på 90- tallet. Føltes rart de første par fiskene, men som du sier var det litt kult også. Så det tok ikke lange tia før det føltes naturlig og var bare morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Fikk selv et "crash-cours" i utslipp av stor ørret på ørrettfiske i Montana tidlig på 90- tallet. Føltes rart de første par fiskene, men som du sier var det litt kult også. Så det tok ikke lange tia før det føltes naturlig og var bare morro...

:-)

Blei noen store krabber i går , men " bare" 18-19 cm på 2 av de over skallet. Venter fremdeles på den neste "store" 22+ cm.

IMAG0270.jpg

Bruker vanlig mannestr. i sko. 43. sånn at det blir satt litt i perspektiv hvor store disse monstene i lysefjorden er. Fulle av mat er de og. Kanskje p.g.a. masse kråkeboller, og små krabber greier ikke knuse de eller noe? hvem vet

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Då var årets fyste langhelg på hytta over. Uten de store fangstene.

Min bror fikk på lørdag fast fisk, med en fin SØ på 754 gram. fra brygga.

2013-05-19084615.jpg

Det ble heller ikke store fangsten i 2 trollgarn vi satte heller. 1 krabbe, 1 trollkrabbe og 3 småtorsk + ei lita skrubbe.

Krabben var det eneste som gikk i gryta.

Tok og et bilde av trollkrabben. Var litt size på den.

2013-05-20090618.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var årets fyste langhelg på hytta over. Uten de store fangstene.

Min bror fikk på lørdag fast fisk, med en fin SØ på 754 gram. fra brygga.

2013-05-19084615.jpg

Det ble heller ikke store fangsten i 2 trollgarn vi satte heller. 1 krabbe, 1 trollkrabbe og 3 småtorsk + ei lita skrubbe.

Krabben var det eneste som gikk i gryta.

Tok og et bilde av trollkrabben. Var litt size på den.

2013-05-20090618.jpg

Trollkrabbe er ganske godt i gryta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei kkje det helt store denna helga heller. 2 småørreter som fikk svømme videre. Hadde en over kiloen helt inne til ripa på båten, før den bestemte seg å ta et siste utras og da glapp den :-( . Men fikk et par store krabber (20.5 cm 0g 19.5 cm over skallet) og en kilos rødspette i krabbegarnet.

IMG_20130527_100154.jpg

IMG_20130527_100227.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fekk ein uvanlig fisk i trollgarnet. Har ikke peiling hva det er, og den hadde en svære pigg på hver side på øvre del av "gjellelokket".

temporary-11.jpg

Fikk og 3 fine SØ i går kveld. 7-800 g str. på alle. (kanskje det beit godt p.g.a. fullmåne?) For det har vært labert SØ fiske til nå i år her ute.

2 beit på "pattegrisen flue" som etterslep på en bombarda. 10-38A877F2-720541-960.jpg

Og den ene fikk eg på møresilda 15 g sølv/blå.

temporary-13.jpg

Har og skaffet meg 3 teiner som den store krabben her ute og kan komme inn i :-)

temporary-14.jpg

Endret av NaSCaT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.