Gå til innhold
Fiskersiden

Håkjerringsats i Trondheimsfjorden


ChristerGj
 Share

Recommended Posts

Takk til alle for hjelpa med bildene her inne! Spesielt morsomt var det at "journalisten" tok kontakt med meg og ville skrive en sak om dette. Poenget var strengt tatt å gi et signal om at det ikke er greit å knabbe bilder på den måten som akkurat har blitt gjort - noe jeg anser som for veldig vellykket. Kanskje tenker de seg to ganger om neste gang! Forøvrig har ikke Sortlandsavisa ikke tatt kontakt med meg, om noen lurte på det :unsure:

Forøvrig ville ikke en evt. rekord blitt godkjent om fisken ble fiska med rådyr som agn - mener jeg å ha hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Poenget er vel at de krever fisken veid. Er vel kanskje vanskelig å gjøre med en sprell levende fisk på over 800kg!

Sant nok og stilig sarkastisk tone, men jeg innbilte meg at IGFA hadde våknet og godtkjente "tabellveide" fisk av denne typen. Så jeg sjekket og fant ut at det gjorde de ikke :blush:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare litt på disse bildene som ble tjuvkopiert etter det jeg forstår. Bedrøvelig at de faller for fristelsen er det eneste å si. På den annen side - Bildene holder høy oppløsning - nærmere 3 MB - der hvem som helst kan tjuvkopiere de lett over og bruke de med god trykkvalitet på minst 11 x 8 cm etter at jeg tok en test med kopiere over et bilde. Derfor lønner det vel seg å legge ut bildene med langt lavere oppløsning - da er det vel ikke mulig å få noe særlig ut av disse til avisbruk/magasinbruk ihvertfall - hvis jeg ikke har misforstått.

Endret av skjæret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever, gull at man får betalt for bilder som mangfoldiggjøres på den måten. At man legger de ut her er en sak, da dette er en non-profit side av og for likesinnede. Noe annet blir det når dagspressen hiver seg over det. Men helt klart en sak å ha i bakhodet. Når det gjelder pressen kan man nesten sitere Rhino Thune fra "Nissene på låven":

-Du er min fiende inntil det motsatte er bevist, og den bevisbyrden ligger på deg! :)

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.