Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Langesund


Gjest Thomas94
 Share

Recommended Posts

Forige tur blei ikke det helt store men, hvor er det egentlig best å stå på moloen?

Ute på tuppen og en 20m ut ca så fisker du langs skrenten som følger moloen fra topp til bunn.

Det er tildels utfordrende å fiske her pga store steiner, og mange muligheter for å få bunnfast. :P

Får du snøret 30-40m ut så fisker du ute i det jeg antar er ei mudder/sand renne som huser ganske mye rart, men litt flaks er selvsagt greit å ha. Har fått vanlige ting som sei, torsk, sild, makrell og lyr her, og en lange og sjøørret for lenge siden. Men en kompis har også fått skrubbe, sandflyndre og ulke (ulken riktignok litt grunnere opp på Langøya-sida.) Med reke på kroken tar det sjelden lang tid før det lugger i stanga :D

62047_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/24482/62047.jpg

Hvordan forholdene er lenger inne på siden av moloen vet jeg ikke, har aldri prøvd.

PS, det er ofte litt strøm forbi moloen, noe som bare er en fordel med tanke på fisken, men det kan lønne seg å hive på litt ekstra vekt på takkelet for å få fisket der du vil.

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas 14

Hei!

Mer fisk nå men ikke det jeg jaktet på. De samme østeuropeerne var der i går også, kom ikke til enden, de står jo der til 21.30 eller litt lenger. Men i begynnelsen av denne tråden spurte jeg om glide bom hvor kjøper dere glidebom henn?

Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidebommer får du kjøpt for eksempel her (32 kr for 10):

http://www.breakaway-tackle.com/product_in...products_id=635

eller her (37 kr for 10):

https://www.veals.co.uk/acatalog/Booms.html

eller her (29 kr for 2):

http://baardsen.no/storefront.php?pid=186

Edit: billigst blir det selvfølgelig på Ebay, søk etter "zip slider" eller "slider boom".

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Thomas 14

Hei!

Tenkte å dra til Langesund å fiske til fredagen, det jeg har lyst til å ha på kroken er Hvitting, Hyse, Knurr, evt. små langer :D, Torsk, og selvsagt de flate.

Gode plsser til disse, trenger ikke plasser til de flate såklart, tackler krok str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte å dra til Langesund å fiske til fredagen, det jeg har lyst til å ha på kroken er Hvitting, Hyse, Knurr, evt. små langer :D, Torsk, og selvsagt de flate.

Gode plsser til disse, trenger ikke plasser til de flate såklart, tackler krok str.

Ytrebekk. Nustad bak skolen. Masse hvitting (stort sett små, men med noen ok i blant), til tider mye knurr (mulighet for brukbar fisk), hyse og lange en gang i blant. I tillegg dugelig med flatfisk, selv om de stort sett er små. Du kan jo prøve deg etter lomra, men jeg har ikke fiska etter den siden festivalen, så jeg vet ikke hvordan den er å få nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra moloen har jeg forøvrig fått sandflyndre på litt over 8 hekto så det går nok noen fine flatfisk der. Stod da ytterst og kastet litt ut mot høyre i sundet. Den tok på kokt blåskjell, som var det eneste agnet jeg hadde for hånden den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas 14

Ytrebekk. Nustad bak skolen. Masse hvitting (stort sett små, men med noen ok i blant), til tider mye knurr (mulighet for brukbar fisk), hyse og lange en gang i blant. I tillegg dugelig med flatfisk, selv om de stort sett er små. Du kan jo prøve deg etter lomra, men jeg har ikke fiska etter den siden festivalen, så jeg vet ikke hvordan den er å få nå.

Litt dumt spårsmål men, hvordan farge/Attraktorer til Lomra. Fikk du foresten noen på festivalen :o

Jeg har hvert i Sandvika 2 ganger menn tror ikke jeg har hvert ved Ytrebekk kan du vise på et kart hvor langt ut det er?

Endret av Thomas 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt spårsmål men, hvordan farge/Attraktorer til Lomra. Fikk du foresten noen på festivalen :o

Jeg har hvert i Sandvika 2 ganger menn tror ikke jeg har hvert ved Ytrebekk kan du vise på et kart hvor langt ut det er?

Hvite eller perlemorsfargede er gode til lomrene. Fikk ei på festivalen, men ikke der. fiska ikke noe særlig etter den der på festivalen. Litt vrient fra båt. Gå fra bak skolen, følg stien nedover og du kommer til Ytrebekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas 14

Hvite eller perlemorsfargede er gode til lomrene. Fikk ei på festivalen, men ikke der. fiska ikke noe særlig etter den der på festivalen. Litt vrient fra båt. Gå fra bak skolen, følg stien nedover og du kommer til Ytrebekk.

Hva skal jeg bruke Sirkel eller J-krok (i så fall kort eller langskaftt) Kork str. ved Ytrebekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.