Gå til innhold
Fiskersiden

Den store akvariumtråden


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 658
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Men ligg langt, langt unna juvelciklidene..

Det du skal ha av ciklider i ett så lite kar er dvergciklider caddis, ta og hør på Ståle nå, og dropp alle utenomsportslige ideer som juvelciklider, oscar og brasilianske jordgravere :-)

Apistogramma er det du skal ha!!

Alt Ståle sier høre jeg på , men jeg må kune spørre hvis der er ting jeg lurer på, spesilet når man har så flinke folk som Ståle[ :D ].

For min del er det viktig å stille spørsmål for å ikke gjøre feil[ :D ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Hvis du anbefaler Sjakkbrettciklider må du jo også fortelle om vannkvaliteten de krever.

Det er en fisk jeg ikke har fått til så lenge jeg har hatt akvarium.

Har prøvd to-tre ganger

Ola, da! Altumskalare får du til, men ikke sjakkbrett? Høres ut som om noen har solgt deg dårlig fisk[ :D ]

Caddis:

Juvelciklider er pene men SINTE!

Men Apist. agasizzi er et annet eksempel på fin fisk, ja.

Dessuten har du noen av norges beste akvariesjapper rundt deg. Feks: Strømmen Zoo på strømmen storsenter,

Jan Holt Akvarium på Bislett, Lillestrøm akvarium (har de skiftet navn?) og Bjølsen Akv. på Bjølsen (har han flyttet?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

sitat:Opprinnelig postet av StåleG

Caddis:

navn?) og Bjølsen Akv. på Bjølsen (har han flyttet?).

Bjølsen akvarium tror jeg nå ligger vis-a-vis OBS på Løren.

Det stemmer. Var der på fredag og kjøpte alt av planter, steiner, fisker ++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Noen av disse fiskene var med når jeg kjøpte det så derfor en slik blanding. Noen skal vi fiske opp med stang etterhvert. De gule skal vekk. Kommer på artslista mi den[ :D ]. Kommer til å skrive en artikkel om akvariefiske, kan ikke huske å ha lest om slik før[ :D ][ :D ] Regner med at det kommer på hovedsiden.[ :D ]

Det er allerede påtenkt MP[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Julvelciklider ber du om bråk i et så lite akvarium.

De er kranglevorne og hissige.

En av mine favoritter er Ildbuk(sentral-amerikansk).

De kan være litt kranglete, men jeg har ikke hatt det problemet.

Meget fin fisk.

SommerfuglCiklider er en meget pen og rolig fisk, men problemet med de et at de lett får prikksyke.

Ikke farlig det, men du må skifte vann etter hver medisinering.

Skriver ikke dette for å kritisere eller få deg til å kjøpe andre fisk, bare for fortelle litt om fordeler og bakdeler.

En gang til; hold deg unna Juvelciklider[ :D !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende med bra info Gismervik.

Ser allerede nå et jeg trenger en oppryddning når det gjelder valg av fisker. Gullsømen og hann palettcichliden gjør ikke noe annet en å krange.Og da er det ikke små krangling. De er sinte veldig sinte[} :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt ildbuk og blå akkara og de ynglet ganske lett og var skikkelig gode foreldre som passet på ungene sine og stakkers de fiskene som forsøkte seg på å spise ungene demmes[ :D ]

Går med planer om å sette opp et kar med Sommerfuglsiklider og en del neonteraer.Noen som vet hvordan de går sammen? er det noen som har fått sommerfuglsiklider til å yngle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå veldig hart for seg når to Ciklider(hanner) braker sammen.

Ofte blir den tapende så underkuet at den legger "på lokket" etter lengre tid, men ikke uvanlig at taperen får en seig død heller.

Her snakker vi om naturen, og den kan være tøff.

Sommerfugciklider og neontetra gå fint sammen.

Begge artene er jo "guds fred på jord" så der er ingenting som lager kvalm.

Har ikke Neontetra selv, men jeg går for Kardinal og det er jo nesten samme fisken, bare litt finere i fargene synes jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du holdt deg unna dette Hunter, for å ikke komme ut i akvarieh******[ :D ] Ikke mange dager før du har et kar hjemme nå[ :D ], og det skal bli morro. Kan jo utveksle erfaringer. Blir spennede å se akvarie ditt.[ :D ]

Dette er morro å holde på med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Trodde du holdt deg unna dette Hunter, for å ikke komme ut i akvarieh******[ :D ] Ikke mange dager før du har et kar hjemme nå[ :D ], og det skal bli morro. Kan jo utveksle erfaringer. Blir spennede å se akvarie ditt.[ :D ]

Dette er morro å holde på med !

Tankene glir tilbake til den tiden jeg satt med trynet inn i akvariet store deler av dagen ja.

Du skal ikke se bort fra at jeg en dag sitter her med et nytt kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardinal er nok ikke enkel å få til å yngle nei, men den er en nydelig stimfisk(minimum 15stk).

elPerro: Tanganyika ciklider finns der mange fine varianter av.

Har hatt diverse opp igjennom tidene.

Eneste er vel at de ikke har den fargeprakten som Malawi ciklidene har å vise frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.