Gå til innhold
Fiskersiden

Beste tips / erkjennelse fra i fjor??


Bo Eide
 Share

Recommended Posts

Hva er det mest nyttige du lærte / erkjente i fjor, fiskemesig??

Del godene og kom med viktig lærdom her.

Min viktigste erkjennelse: Nå har faktisk jeg nok sluker og saker!

Mangler bare en snelle/stang nå, så er det slutt.

Beste tipset: Har lært meg å bruke opphenger i sjøen. Oftest en stor og svart wb, og det gir fisk.

Bo E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

Alt for lite fiskeutstyr og alt for lite fisketurer. Fant også ut at det kun er Shimano som er brukende når det gjelder sneller.

Vel... og hva som gjorde at du fant ut det? Du har vel prøvd alt annet, ettersom du kan si dette? du har prøvd de råeste haspelsnellene fra daiwa og disse er bare å gi til reven. Penn havfiskesneller er dritt, okuma stinker...? slutt å kom med kommentarer basert på null grunnlag [ :) !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at:

- Det blir aldri nok fisking!

- Det blir aldri nok fiskeutstyr (ihvertfall ikke på mange år)

- Det finnes alltid noe å lære når det gjelder fisking - nye arter, nye metoder...

- Å handle på Cabelas er sterkt vanedannende[:I]

- Daiwa er minst like rå som Shimano (hører du Myklebust!![} :) ]) (Jeg fikk en Daiwa Capricorn i posten i dag[ :) ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erkjennelse - det er mange uprøvde morsomme arter som kan taes på flue.

Lærdom - å legge en plan for fisket fremfor å fiske målløst rundtom er ufattelig mer effektivt. (Lærer vel dette hvert år). Det andre nok kan ta som lærdom er at om man leser litt om et fiskeslag, får svar på noen spørsmål og forsker litt på egenhånd, så vips har man kommet et lang skritt nærmere (nesten uavhengig av hva man søker etter av fiskegleder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

HAHAHAHAHAHAHA! Har testet mange sneller og hittil er det kun Shimano som har hvert brukende.

pass deg litt nå[ :) ] På hjemmesiden din er det kun jalla-sneller som er testa, bortsett fra Shimano-snellene.Test toppmodellene til Daiwa,DAM,Tica,Okuma osv...så kan vi kanskje snakke[8D] Du uttaler deg på LITT tynt grunnlag[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av melf95

Kjøpte hus i mai, skulle ikke ha gjort det, hele sesongen gikk med til oppussing, fikk ikke prøvd den nye fluestanga mi engang. Pusset jeg ikke opp, var jeg sykemeldt ( brista to ribbein, skada menisken, kink i ryggen og nyrestein på toppen av det hele)

får håpe du får et bedre år i år da[ :) ].har også funnet ut at tette vadre er fint og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.