Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art, men hvilken?


 Share

Recommended Posts

Blei ikke mye annet på denne turen nei. Kun småtorsk sypiker grønngylt og bergnebb.

MEN en liten tur i Gandsfjorden i skumringen ga meg enda en ny art. Den tredje denne helgen[ :) ] Fløyfisk, tror eg det var. Svære seil oppå ryggen med mange blå striper[:0]

Haifiske blir til uka. Får den kun om kvelden/natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lysefjorden er et meget bra sted for både liten og flekket fløyfisk. Ville prøvd Dørvika på Forsandsiden av fjorden. Du kjører innover mot Eiane og fisker fra en bitteliten strand rett ved veien. Det kommer ut en liten bekk her og det ligger en eller flere nylig bugde hytter på oppsiden av veien. Den store stranden bitte litt lengre ute i fjorden er også et veldig bra sted. På begge stedene har jeg dessuten sett nordlig knurrulke ( mange ganger ) og langhalet langebarn (en gang). Har også sett liten Fløyfisk ved Lysefjordsenteret.

Ellers så har jeg sett flekket fløyfisk i Sognefjorden (Kaupanger) i Jøsenfjorden og Høgsfjorden. Liten fløyfisk har jeg sett i Åmøyfjorden, men bare et par ganger.

God jakt.

Rudolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har fisket etter disse fiskene, men kun fotografert dem under vann, er jeg ikke så sikker på hva de spiser. Har sett fløyfisk spise børstemark, men små krepsdyr står vel også på menyen.

Hvis knurrulka er like glupsk som sine slektninger, er det vel mer det å finne fisken som er trixet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.