svenna Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Det var et nydelig beist. Grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 ekstremt fin ørret! Gratulerer til deg! Mort og UL-snelle med 0.18, sa du? Sikkert en kjempefight! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelgeL Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Rå fangst. Gratulerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Fish Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 For en fisk! men Oslomarka!! Skjønner ikke helt hvorfor dette vannet må holdes hemmelig. Du har jo fått fisken. Sjansen for å få en til av samme slaget er jo tilnærmet lik null uansett. Men spekulere må vi jo få lov til. Hvilke Oslomarkvann inneholder abbor, ørret, mort og ikke minst gjedde. Billedbakgrunnen likner mistenkelig på Bogstadvannet og det er det eneste gjeddevannet jeg kan komme på der slik fangst er mulig. Noen motargumenter eller andre forslag? Dr.Fish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heitmann Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 For en fisk! speilblank is og monster-ørret...Årets beste fiske-bilde, til tross for kvaliteten:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskekongen Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 KEMBO fangst. Nydelig fisk, gleder meg til de andre bildene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SMS Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 For mitt utrente, relativt sett i dette selskapet, øye, kan fisken minne om en regnbueørret, synes jeg skimter en rosa stripe langs siden. Men det er brunørret? Spekulere i hvilket vann det er? Må da finnes flere vann på østlandet med potensial for slik fisk? F.eks. Hagatjern og Stordammen sør for Drammen har store bestander av ørekyte, småabbor og de få ørretene som er der kan bli store (men de vaker ikke akkurat etter fjærmygg). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 er det regnbue eller? på bildet ser jeg et rosa felt midt på siden av fisken i tillegg til helt svart rygg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgalt Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 sitat:Opprinnelig postet av Dr.Fish For en fisk! men Oslomarka!! Skjønner ikke helt hvorfor dette vannet må holdes hemmelig. Du har jo fått fisken. Sjansen for å få en til av samme slaget er jo tilnærmet lik null uansett. Men spekulere må vi jo få lov til. Hvilke Oslomarkvann inneholder abbor, ørret, mort og ikke minst gjedde. Billedbakgrunnen likner mistenkelig på Bogstadvannet og det er det eneste gjeddevannet jeg kan komme på der slik fangst er mulig. Noen motargumenter eller andre forslag? Dr.Fish Den som tier, samtykker ... [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf.B Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Bogstadvannet inneholder abbor og gjedde og har levert noen ørretbeist ,men et annet vann i oslomarka som leverer noen store ørretter og som jeg har min ørretpers fra er nøklevann.Der er det både abbor og gjedde også ellers så er det jo noen megaørreter 5kg++ å få i flere av oslomarkavannene feks bjørnsjøen hakkloa trehjørningen langvann elvann øyungen helgern osv men de har ikke gjedde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 17, 2005 Author Report Share Posted January 17, 2005 Tror nok vi kan slå fast at dette ikke er en bue. Har fått noen av de i marka også, men her er det ikke tvil. Fargen på siden ble bedre når jeg printet ut bildet, enn på skjermen. Har forøvrig fremkalt bilder nå, så de blir sendt inn i løpet av morgendagen. Når det gjelder hemmelighold er dette et unntak for min del. Jeg pleier å angi sted i fangstrapportene mine. Men i dette tilfellet er jeg redd for at en eller annen luring skal bruke garn, eller noe annet dumt. Har funnet rester etter garnfiske i dette vannet før. @cral: :Kan ikke du sende meg adressen din en gang til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 sitat:Opprinnelig postet av erik Takk, takk. Spørsmålet er vel hva jeg skal begynne med nå. Er neppe noen vits i å satse på å forbedre den der. Takk til cral for hjelp med bilder også. Det som er ekstra morsomt er at denne øretten er i enda bedre kondisjon enn den på 3,1 jeg fikk i våres. Ingen problem Gleder meg virkelig til å se de andre bildene. (og lover at jeg skal få dem online kjappere enn Espen greide sist ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perca Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Gratulerer med flott fangst! Til de som spekulerer i hvilket vann den er tatt i så er det flere alternativer i Oslos nærhet foruten Nøklevann og Bogstadvannet. Det finnes noen vann ved Dikemark som heller ikke er helt borte når det gjelder storørret... Og som har samme artsammensetning [ ] I Elvåga slenger det også noen... Og Maridalsvannet... Men som gode sportsfiskere så fisker vi jo ikke der det ikke er tillatt [ )] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Må bare slutte meg til de andre og gratulere med utrolig flott fangst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Er vel 3-4 vann på tips listen min også ja Men det er en ting vi kunne ha sjekket som ikke er sjekket enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havengel Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Det var fisken sin det! Heftig å ta den på så lett utstyr! Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poppe Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 For en gris! Tar av meg hatten for den! Har sterke mistanker om hvor den ble tatt, men det får du ha for deg selv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjs Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Gratulerer mye med en helt RÅ fisk! En gang blir det vel min tur også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jones89 Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 skal du melde den inn i ofa konkuransen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myklebust Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Bra størrelse på fisken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 17, 2005 Author Report Share Posted January 17, 2005 Jeg har meldt den inn til Ofa. Er såpass PRkåt at jeg sikkert sender ett bilde til AOF også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomol2 Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Nydelig fisk.Jeg ble bare litt misunnelig [} ][} ] Gratulerer så mye. Mvh tomol2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cral Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 5 kg ørret er jo ikke daglig.. selv om disse trollerene muligens får dem ofte nok... I desember var det 6,** men det er jo alltids en mulighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted January 17, 2005 Report Share Posted January 17, 2005 Utrolig fin fisk....grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts