Gå til innhold
Fiskersiden

Oslomarka 16.01.05 (flere bilde lagt til)


erik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For en fisk! men Oslomarka!!

Skjønner ikke helt hvorfor dette vannet må holdes hemmelig. Du har jo fått fisken. Sjansen for å få en til av samme slaget er jo tilnærmet lik null uansett. Men spekulere må vi jo få lov til. Hvilke Oslomarkvann inneholder abbor, ørret, mort og ikke minst gjedde. Billedbakgrunnen likner mistenkelig på Bogstadvannet og det er det eneste gjeddevannet jeg kan komme på der slik fangst er mulig. Noen motargumenter eller andre forslag?

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mitt utrente, relativt sett i dette selskapet, øye, kan fisken minne om en regnbueørret, synes jeg skimter en rosa stripe langs siden. Men det er brunørret?

Spekulere i hvilket vann det er? Må da finnes flere vann på østlandet med potensial for slik fisk? F.eks. Hagatjern og Stordammen sør for Drammen har store bestander av ørekyte, småabbor og de få ørretene som er der kan bli store (men de vaker ikke akkurat etter fjærmygg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Dr.Fish

For en fisk! men Oslomarka!!

Skjønner ikke helt hvorfor dette vannet må holdes hemmelig. Du har jo fått fisken. Sjansen for å få en til av samme slaget er jo tilnærmet lik null uansett. Men spekulere må vi jo få lov til. Hvilke Oslomarkvann inneholder abbor, ørret, mort og ikke minst gjedde. Billedbakgrunnen likner mistenkelig på Bogstadvannet og det er det eneste gjeddevannet jeg kan komme på der slik fangst er mulig. Noen motargumenter eller andre forslag?

Dr.Fish

Den som tier, samtykker ... [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogstadvannet inneholder abbor og gjedde og har levert noen ørretbeist ,men et annet vann i oslomarka som leverer noen store ørretter og som jeg har min ørretpers fra er nøklevann.Der er det både abbor og gjedde også ellers så er det jo noen megaørreter 5kg++ å få i flere av oslomarkavannene feks bjørnsjøen hakkloa trehjørningen langvann elvann øyungen helgern osv men de har ikke gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi kan slå fast at dette ikke er en bue. Har fått noen av de i marka også, men her er det ikke tvil. Fargen på siden ble bedre når jeg printet ut bildet, enn på skjermen. Har forøvrig fremkalt bilder nå, så de blir sendt inn i løpet av morgendagen.

Når det gjelder hemmelighold er dette et unntak for min del. Jeg pleier å angi sted i fangstrapportene mine. Men i dette tilfellet er jeg redd for at en eller annen luring skal bruke garn, eller noe annet dumt. Har funnet rester etter garnfiske i dette vannet før.

@cral: :Kan ikke du sende meg adressen din en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av erik

Takk, takk. Spørsmålet er vel hva jeg skal begynne med nå. Er neppe noen vits i å satse på å forbedre den der. Takk til cral for hjelp med bilder også. Det som er ekstra morsomt er at denne øretten er i enda bedre kondisjon enn den på 3,1 jeg fikk i våres.

Ingen problem :)

Gleder meg virkelig til å se de andre bildene. (og lover at jeg skal få dem online kjappere enn Espen greide sist ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fangst!

Til de som spekulerer i hvilket vann den er tatt i så er det flere alternativer i Oslos nærhet foruten Nøklevann og Bogstadvannet. Det finnes noen vann ved Dikemark som heller ikke er helt borte når det gjelder storørret... Og som har samme artsammensetning [ :) ] I Elvåga slenger det også noen... Og Maridalsvannet... Men som gode sportsfiskere så fisker vi jo ikke der det ikke er tillatt [ ;) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.