Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst rapporter fra Gutta Boyz.....


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legger inn noen bilder jeg har tatt av Drammensfjorden som man også kan få fine natur opplevelser fra i når man prøver fiske lykken:)

IMG_0193.jpg

IMG_4442.jpg

IMG_4354.jpg

IMG_4444.jpg

Disse bildene har jeg tatt ved Gjerdal.. Og hvis dere lurer og ta turen i helgen sjekk ut www.fjordfestivalen.no

Og link til fiskeplasser:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=36426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte jeg er innom her lenger,men noe info kan jo være greit?

A. Ikke legg ut info om privat dam på nett,da den bør helst ha vært bygd for lenge siden.

Om så ikke er tilfellet,så kan du få purken på besøk.

B. Ikke kødd med naturen,for uvettige utsettinger ødelegger det biologiske mangfoldet i 99%av tilfellene.

C. Ganske mange av forumbrukerene har respekt for levende vesner,deriblandt fisk.

Skal du kakke fisk som ikke er skadet så spis DEN!

D. Det er ganske mange sørgelige eksempler på uvettige utsettinger rundt Drammensfjorden,så ikke gjør saken værre med å fnyse av fks SMS sine meninger.

I dette området fikk jeg min første vakre Abbor på 1486gram. Nå er vannet ødelagt pga noen uskyldige ungers frakting av levende fisk fra sanneelva.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=7&...llX=0&scrollY=0

På 80tallet gravde min far ut en dam i bekken,så satte han ut 25stk kanadisk regnbue ørret.

Fisken var ment som rekreasjon samt mat,men en vårflom gjorde at fisken rømte.

Den dag i dag så finnes avkom i skithegga,gjellumvannet og Åroselva.

Om det er fatter sin feil eller om flere andre i nærheten som det rømte fisk fra sin feil?

Det er jeg faktisk ikke sikker på,men vær så snill å tenk litt lengere enn din egen nese neste gang du frakter levende fisk til ett nytt habitat.

Andre ødeleggende hendelser i ditt fiskeområde.

Røyken jeger&fisk satte ut ørret på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet ørret i Kjekstad marka.

Fettfinne fisk er som erfart meget populæer,men noen bi-effekter har det blitt.

Blandt settefisken var det desverre ørkyte.

Mitt barndomsvann er totalt ødelagt av kyta,samt flere nærliggende vann.

Jeg skal legge inn noen linker,så du kansje forstår hva mennesket har ødelagt.

Her er vannet som jeg husker som ett vann med grov ørret,som nå er infisert av kyten:

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=5&...llX=0&scrollY=0

http://buskerud.miljostatus.no/msf_themepa...px?m=2619#16614

Klippet ut fra link:Ellers er nok spredning knytta til menneskelig aktivitet den vanligste spredningsmåten.

En positiv mulighet til å få oppleve naturen på sitt vakreste må du jo også få muligheten til blandt all sutringen. :)

Jeg bodde tidligere i Svelvik kommune,så de fleste vannene har jeg besøkt.

Blindevannet med sitt klare vann er verdt ett besøk med lettspinn utstyr,samt plassen som jeg satte mest pris på.

Her nattmeitet jeg en ørret på 1280gram. agnet var mark. Fiskemetoden var bunnmeite.Selskapet var bål,kaffikjelen,hunden min og nattens stillhet.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?markl...llX=0&scrollY=0

I dette vannet er det ikke uønskede arter ennå,så nyt muligheten mens du fremdeles har den...

Du er bare en liten fluelort i værdenshistorien,så forsøk å etterlate kloden mest mulig hel når du vandrer hen...

Så til slutt.

Gratulerer med flotte fisker på fisketurene deres samt opplevelsene der fikk mulighetene til å oppleve.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte jeg er innom her lenger,men noe info kan jo være greit?

A. Ikke legg ut info om privat dam på nett,da den bør helst ha vært bygd for lenge siden.

Om så ikke er tilfellet,så kan du få purken på besøk.

B. Ikke kødd med naturen,for uvettige utsettinger ødelegger det biologiske mangfoldet i 99%av tilfellene.

C. Ganske mange av forumbrukerene har respekt for levende vesner,deriblandt fisk.

Skal du kakke fisk som ikke er skadet så spis DEN!

D. Det er ganske mange sørgelige eksempler på uvettige utsettinger rundt Drammensfjorden,så ikke gjør saken værre med å fnyse av fks SMS sine meninger.

I dette området fikk jeg min første vakre Abbor på 1486gram. Nå er vannet ødelagt pga noen uskyldige ungers frakting av levende fisk fra sanneelva.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=7&...llX=0&scrollY=0

På 80tallet gravde min far ut en dam i bekken,så satte han ut 25stk kanadisk regnbue ørret.

Fisken var ment som rekreasjon samt mat,men en vårflom gjorde at fisken rømte.

Den dag i dag så finnes avkom i skithegga,gjellumvannet og Åroselva.

Om det er fatter sin feil eller om flere andre i nærheten som det rømte fisk fra sin feil?

Det er jeg faktisk ikke sikker på,men vær så snill å tenk litt lengere enn din egen nese neste gang du frakter levende fisk til ett nytt habitat.

Andre ødeleggende hendelser i ditt fiskeområde.

Røyken jeger&fisk satte ut ørret på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet ørret i Kjekstad marka.

Fettfinne fisk er som erfart meget populæer,men noen bi-effekter har det blitt.

Blandt settefisken var det desverre ørkyte.

Mitt barndomsvann er totalt ødelagt av kyta,samt flere nærliggende vann.

Jeg skal legge inn noen linker,så du kansje forstår hva mennesket har ødelagt.

Her er vannet som jeg husker som ett vann med grov ørret,som nå er infisert av kyten:

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=5&...llX=0&scrollY=0

http://buskerud.miljostatus.no/msf_themepa...px?m=2619#16614

Klippet ut fra link:Ellers er nok spredning knytta til menneskelig aktivitet den vanligste spredningsmåten.

En positiv mulighet til å få oppleve naturen på sitt vakreste må du jo også få muligheten til blandt all sutringen. :D

Jeg bodde tidligere i Svelvik kommune,så de fleste vannene har jeg besøkt.

Blindevannet med sitt klare vann er verdt ett besøk med lettspinn utstyr,samt plassen som jeg satte mest pris på.

Her nattmeitet jeg en ørret på 1280gram. agnet var mark. Fiskemetoden var bunnmeite.Selskapet var bål,kaffikjelen,hunden min og nattens stillhet.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?markl...llX=0&scrollY=0

I dette vannet er det ikke uønskede arter ennå,så nyt muligheten mens du fremdeles har den...

Du er bare en liten fluelort i værdenshistorien,så forsøk å etterlate kloden mest mulig hel når du vandrer hen...

Så til slutt.

Gratulerer med flotte fisker på fisketurene deres samt opplevelsene der fikk mulighetene til å oppleve.

:)

Godt skrevet, Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fisketur i går. Prøvde lykken i de gamle isdammene rundt i Røyken med mark og dupp... Første dammen vi prøvde fikk vi anbelfalt av noen på forumet... Første kast.... Snøret tukler seg.. Duppen lander med ett digert plask 2 meter fra meg.. PANGSTART! tenker jeg ironisk så jaggu der begynner duppen og danse foran meg..

Bilde0011.jpg

Så Ole mortens tur....

Bilde0021.jpg

Ny art på Ole Morten: SolAbbor.. LITT AV ETT BEIST!

Resten av turen gikk i masse små napp og eneste sikkelige bite noen fikk var Myggen som ble fryktelig glad i oss:)

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte jeg er innom her lenger,men noe info kan jo være greit?

A. Ikke legg ut info om privat dam på nett,da den bør helst ha vært bygd for lenge siden.

Om så ikke er tilfellet,så kan du få purken på besøk.

B. Ikke kødd med naturen,for uvettige utsettinger ødelegger det biologiske mangfoldet i 99%av tilfellene.

C. Ganske mange av forumbrukerene har respekt for levende vesner,deriblandt fisk.

Skal du kakke fisk som ikke er skadet så spis DEN!

D. Det er ganske mange sørgelige eksempler på uvettige utsettinger rundt Drammensfjorden,så ikke gjør saken værre med å fnyse av fks SMS sine meninger.

I dette området fikk jeg min første vakre Abbor på 1486gram. Nå er vannet ødelagt pga noen uskyldige ungers frakting av levende fisk fra sanneelva.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=7&...llX=0&scrollY=0

På 80tallet gravde min far ut en dam i bekken,så satte han ut 25stk kanadisk regnbue ørret.

Fisken var ment som rekreasjon samt mat,men en vårflom gjorde at fisken rømte.

Den dag i dag så finnes avkom i skithegga,gjellumvannet og Åroselva.

Om det er fatter sin feil eller om flere andre i nærheten som det rømte fisk fra sin feil?

Det er jeg faktisk ikke sikker på,men vær så snill å tenk litt lengere enn din egen nese neste gang du frakter levende fisk til ett nytt habitat.

Andre ødeleggende hendelser i ditt fiskeområde.

Røyken jeger&fisk satte ut ørret på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet ørret i Kjekstad marka.

Fettfinne fisk er som erfart meget populæer,men noen bi-effekter har det blitt.

Blandt settefisken var det desverre ørkyte.

Mitt barndomsvann er totalt ødelagt av kyta,samt flere nærliggende vann.

Jeg skal legge inn noen linker,så du kansje forstår hva mennesket har ødelagt.

Her er vannet som jeg husker som ett vann med grov ørret,som nå er infisert av kyten:

http://www.gulesider.no/kart/index.c?ps=5&...llX=0&scrollY=0

http://buskerud.miljostatus.no/msf_themepa...px?m=2619#16614

Klippet ut fra link:Ellers er nok spredning knytta til menneskelig aktivitet den vanligste spredningsmåten.

En positiv mulighet til å få oppleve naturen på sitt vakreste må du jo også få muligheten til blandt all sutringen. :lol:

Jeg bodde tidligere i Svelvik kommune,så de fleste vannene har jeg besøkt.

Blindevannet med sitt klare vann er verdt ett besøk med lettspinn utstyr,samt plassen som jeg satte mest pris på.

Her nattmeitet jeg en ørret på 1280gram. agnet var mark. Fiskemetoden var bunnmeite.Selskapet var bål,kaffikjelen,hunden min og nattens stillhet.

http://www.gulesider.no/kart/index.c?markl...llX=0&scrollY=0

I dette vannet er det ikke uønskede arter ennå,så nyt muligheten mens du fremdeles har den...

Du er bare en liten fluelort i værdenshistorien,så forsøk å etterlate kloden mest mulig hel når du vandrer hen...

Så til slutt.

Gratulerer med flotte fisker på fisketurene deres samt opplevelsene der fikk mulighetene til å oppleve.

Takker for ett seriøst og sikkelig bra svar:) Ble jeg imponert.

Jeg har fullt respekt for deres meninger og skal ta det i betrakning..

Nilsius- Har ikke vært på stordammen i Røyken enda... Hvis det er den ved Golfbanen du tenker på.... Har jobbet der i 5 år og husker ofte og ha sett mange vak der på morgen kvisten da jeg klipte greenene.... Dette er ett vann dem kalker godt i hvert år..

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ett seriøst og sikkelig bra svar:) Ble jeg imponert.

Jeg har fullt respekt for deres meninger og skal ta det i betrakning..

Nilsius- Har ikke vært på stordammen i Røyken enda... Hvis det er den ved Golfbanen du tenker på.... Har jobbet der i 5 år og husker ofte og ha sett mange vak der på morgen kvisten da jeg klipte greenene.... Dette er ett vann dem kalker godt i hvert år..

Takker for det. :angry2:

Stordammen har vært tappet noen ganger etter fadesen til settefisk anlegget.

Mener det ble satt ut 5000fisk der for 7år siden,så er det vel 500 pr år etter det.

Innløps bekken har de fylt på med gytegrus uten resultat pga ofte den er tørr om sommerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I går var jeg, dama, Henning og svigers ute en tur i drammensfjoden på Båttur..

Ingen tru på og få fisk men der tok vi feil... I løptet av kort tid Rett utenfor Lahell Holmen hadde det biti på 6 fisk.... 3 torsk på rundt kiloen en hvitting og 2 små hvittinger.. Fin dag på fjorden..

Bilde kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg, dama, Henning og svigers ute en tur i drammensfjoden på Båttur..

Ingen tru på og få fisk men der tok vi feil... I løptet av kort tid Rett utenfor Lahell Holmen hadde det biti på 6 fisk.... 3 torsk på rundt kiloen en hvitting og 2 små hvittinger.. Fin dag på fjorden..

Bilde kommer.

Bilde0611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg snart 2000 visninger her så kanskje fortelle om hvem vi i gutta boyz er:

Anders(Lynvingen):

IMG_4579.jpg

Bonde fra Gjerdal på 26 år. Hobby Jakt,fiske og bil. Jobber med bil.

Henning:

Bilde075.jpg

Er en Harding fra Røyken bor i Drammen fortiden. Hobby Fiske,Bil og Data.

Jobber med bil

Ole Morten:

IMG_3794.jpg

Rambo på 25 år i fra Røyken. Hobby Jakt fiske og bil

Jobber som snekker.

- I sammen ett uslåelig team med mye humor og rare ideer.. Så fort vi har litt tid og tillatelse fra damene tar vi fiskestanga eller børsa fatt og setter kursen ut i friluft.

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg.

Skjønner mye du....

Skjønner hva?

Ellers så da dette ut som litt av en gjeng. Jeg er alltid litt redd for folk som er opptatt av bil og gevær, selv om de viser seg å være hyggelige i de fleste tilfeller. ;)

He he joda bra kombinasjon dette... "Treffer" stadig nye folk.. Vært morro og truffet deg under en fiske tur en gang... - Uten børse da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gikk turen på skytterbanen for og ta storvilt prøven... Så slik ble da "fangsten" i går...

Bilde0022.jpg

(1 sleiv skudd)

Bilde000.jpg

Storvilt prøve bestått...

- I helga skal vi ut og prøve fiske lykka igjen.... I båt da vell og merke...

Får håpe det er noe makrell i fjorden.... Rapport på mandag.. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra siste helgen i august:

På lørdags vkeld dro jeg, dama og Henning ut en sen tur for og prøve bittet ute ved saltskjær...

Etter ca 1,5 times fisken ble det mørkt så måtte trekke oss til land da båten ikke hadde lanterner.

Her er fangsten:

Bilde005.jpg

Henning fikk en fin makrell på 45 cm:Bilde006.jpg

Klokka 0800 på søndagen dro jeg, Dama og bestefaren(81) til dama ut for og ta makrellen..

Og at fisken biter bedre om morgen enn kveld må stemme!

Bilde009.jpg

Så fikk jeg ett "lite" problem da det slang seg på 3 makrell samtidig på Hecklet jeg hadde på stanga..

Ble ett virrevar uten like så bare kleppe opp hele greia!Bilde0071.jpg

I løpet av morgenkvisten ble det tatt 34 fisk hvor kunn 3 av dem var Torsk.... Fortsatt mye sild og fisk i fjorden. Spesielt morsomt og se Torsken som lå stille i vannskorpa midt i sildestimen og åpnet bare kjeften og slukte det i seg!

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vell en stund siden jeg har oppdatert her.... Så er vell på tide og vise hva vi Gutta har holdt på med i det siste...

Nå om dagen så fort vi får tillatelse av damene har turen gått rett til skogs for og jakte... Sist helg i jakta:

Første fall for Mia (Hunden til Olemorten)

Bilde0042.jpg

Bilde0031.jpg

Ole morten stolt eier av Dachsen Mia.....

Bilde0101.jpg

Mitt første fall for hunden min Kompis i år:

Bilde0111.jpg

Hittil har jeg klart og legge ned 2 rådyr og 1 stor Elgku..

I helga går jakta videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.