Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst rapporter fra Gutta Boyz.....


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har med friluftsliv å gjøre, såpass får vi tåle.

Skal jegere og fiskere stå på hver sin haug og gjøre det vanskelig for hverandre? Vi har nok med de som ikke driver friluftsliv synes jeg.

Takker... Vet dette er en fiske side, Vet det er mange som dyrker hobbyen jakt sammen med fiske så tenkte det ikke gjorde noe og vise hva vi gutta drev tiden med siden det ikke har dukket opp noe fiske fangst i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Morsom tråd.

Men det forundrer meg at noen fremdeles driver med manuell anvisning.

Manuell anvisning? tenker på skyter prøven?

Driver fortiden og planlegger tur til Finnskogen til Henning for og prøve fiske lykken..

Er ikke lenge føre jeg tar turen ut på isen og prøver fiskelykken på Drammens fjorden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd ja.

Takker Ola... Jess siste jakt dag føre jul smalt gutta til igjen.. Litt vondt i hodet etter ett julebord kvelden føre Ringte Ole Morten og sa jeg måtte komme meg ut av senga.. losen gikk rundt husveggen nesten..

Joda stablet meg på bena og tok hagla på ryggen og fløy til skogs.. Ikke lenge etter smeller det... Ole mortenhar skutt en pen rådyrbukk.. Så plutselig snur losen og kommer rett til meg... Pang... rådyr i bakken og kunn etter 40 min! Etter som dagen gikk hadde vi mange fine loser og formen ble bedre helt på slutten føre vi skulle hjem hoppet ett rådyr foran meg på stien. Så det var bare og få lagt det ned...

3 Rådyr denne dagen og en fantastisk avslutning på årets jakt.

IMG_5598.jpg

IMG_5618.jpg

NB: selv om dette er en fiske tråd legger jeg ut noen bilder kunn som slags pause musikk føre fisket setter i gang igjen på ny året..

-Så dere som har noe i mot det må lukke øynene... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig! Årets første fisketur!!

Etter en sjokkbestemmelse på Lørdagskvelden fant vi ut at vi skulle teste fiske i Drammensfjorden

søndagsmorgen.. Ikke alt for forbredt tok vi med sommer fiske utstyreret, sløvt borr og øks ut i

Grimserudbukta i full snø storm.. Utrolig nok stod det vell nærmere 10 mann på isen da vi kom ut.. Og i den snøstormen trudde jeg bare vi var dumme nok til og gå ut.

Isen var i allefall tykk nok.. rundt 10 cm trur jeg.

IMG_5907.jpg

Ny fiskestang holder... ØKS!

IMG_5909.jpg

Therese og Ole Morten står og drømmer om hvor stor fisk som biter på...

IMG_5911.jpg

Ole morten holder motivasjonen oppe i snø stormen

IMG_5914.jpg

Jeg i ny avslappende fiske-stilling.. Er fredlig på isen når det snør

-Men fisken var ikke særlig villig og bite på denne dagen så vi pakket sammen og dro inn for

hadde bedre ting og foreta meg som:

IMG_5915.jpg

Playtstation 3, potetgull og cola fristet mere..

Vi kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm.

ps3 bilspill,basskasse så en merker når bilene lander etter bakkekulen,drekka og gode kompiser på besøk.

Kort sagt: Nytelse av livet!

Fått noe særlig med sik i drammensfjorden? Fisken trives godt i mølabakkene der hvor det er langrunt.

Jakt er spennende og trivelig. Selv har jeg alderi skutt noe dyr,men har blitt med noen turer.

Er masse vilt langs kysten i Vestfold.

Lite snø å gode beiteforhold gjør at det er mye rådyr som krysser veien.

Eneste bambi jeg ikke rakk å stoppe for i år. :angry:

Dreverene til formannen i viltnevda ble nå glade da.

72916_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmmm.

ps3 bilspill,basskasse så en merker når bilene lander etter bakkekulen,drekka og gode kompiser på besøk.

Kort sagt: Nytelse av livet!

Fått noe særlig med sik i drammensfjorden? Fisken trives godt i mølabakkene der hvor det er langrunt.

Jakt er spennende og trivelig. Selv har jeg alderi skutt noe dyr,men har blitt med noen turer.

Er masse vilt langs kysten i Vestfold.

Lite snø å gode beiteforhold gjør at det er mye rådyr som krysser veien.

Eneste bambi jeg ikke rakk å stoppe for i år. B)

Dreverene til formannen i viltnevda ble nå glade da.

72916_s.jpg

Dårlig med Sik... Mest Abbor rundt de traktene når jeg har fisket.. Kanskje noe mer sik retning mot Lier området..

Skal prøve og komme meg på isen i helgen om tid.. Med nye metoder for og få høl på isen siden Ole Morten knakk øksa mi!

Er det noen som har prøvd Vanna på hurum landet?

Og hvordan bittet er der?

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mye is i hyggen bukta, grimserud bukta, ved Per Hagen båtene og GJerdal.. Selv om mye av isen rundt fjorden er blitt bryti opp.. Spesielt ved Gilhus odden.

Jeg har lagt merke til at det står noen slags bøyer rundt i Drammensfjorden som blinker om natta..

Noen som vet hvorfor disse er kommet opp eller hva de er til :) ?

Vet det står 1 i Grisebukta mellom Hyggen og Gjerdal, 1 mellom Gips fabrikken og svelvik, Og en til ved Lahell holmen.. Sikkert flere, men kunn oppservert disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen som Gud bestemte vi ikke skulle fiske!!

Litt sent ute på søndags morgen skulle jeg, Ole Morten ut og prøve bitte uten for Per Hagen båtene..

Første jeg møter når jeg kommer ut av døra er dette:

IMG_5919.jpg

Så var det frem med motorsaga og skjære seg frem!

Endelig ut av hogstflata og godt på vei.. Ingen Parkeringsplasser var brøytet, men det er jo null problem for meg. På med 4WD og rygge inn på en tømmer lund.

IMG_5920.jpg

Kjørte litt frem og fant ut at under bilen var det ikke bare snø..

Bonden hadde strødd veien!! :o

IMG_5921.jpg

Så da var det bare ringe etter en traktor for og løfte meg frem...

Så det tok litt tid til..

IMG_5922.jpg

Så etter og få løftet bilen min av, hadde vi rett og slett ikke mere tid til fisking denne dagen. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, møtt en slik stein en gang i heftig uvær jeg og, men i en 80kmt. Gikk til helvete og bilen ble vraket i Nz.

Men så da brøytet og fint ut der da, hadde de pakket steinen inn i snø og du trodde det var en snøklump?

Der var det ikke brøytet.. Så ikke steinen...

Utrolig nok gikk alt veldig bra med understellet. Ingenting ødlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akkurat DEN dagen kokte det reint over med sværinger i fjorden også ;)

Håper neste fisketur får et bedre utfall, og det er klart en liten stein ikke klarer å ødelegge amerikansk kvalitet :)

Jo takk det håper jeg oxo.. Stor fisken går ingen vei håper jeg.. Og litt grus hindrer ikke Dodgen i og ta seg frem.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da er årets første fangst rapport på plass!

Jeg og en venn dro ut på Fredag for og se om det var liv i fisken utenfor Svelvik.

Og det var det! i Løpet av 2 timer hadde vi tatt 22 fisk mellom 200-700 gr.

IMG_6017.jpg

Noe sild er det i fjorden:

IMG_6019.jpg

Dagen etter tok jeg med dama oxo ut og fikk like mange fisk! 22 stk.

IMG_6023.jpg

IMG_6021.jpg

Var litt større denne gang med blant annet en Torsk på nærmere 2 kg:

IMG_6022.jpg

Så 44 stk på 2 dager er ingen dårlig start på sessongen. Var kunn Torsk og sei som vi fikk.

Fant mye krabber i torske magene.

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På lørdag ettermiddag tok vi turen ut igjen for og fiske litt i det pene været..

Utenfor Svelvik ved Salt skjær møtte jeg min hyggelige fetter Trond med Runar.

Var lite fisk på ettermiddagen men Trond dro til og få på en 2 kg laks/ørret men mistet ved båt ripa.

IMG_6027.jpg

En liten Knurr lot seg friste.

IMG_6031.jpg

Happy fisher:

IMG_6034.jpg

Henning, Stine og Øyvind er med..

IMG_6036.jpg

Kan tydelig se hva fisken er på jakt etter:

IMG_6038.jpg

Senere på kvelden slo fiske sikkelig til! bare problem at fiske bøtta var for liten!

IMG_6039.jpg

En fornøyd fisker på vei hjem uten noe særlig beinplass!

IMG_6043.jpg

Vi fikk 69 torsk og sei pluss kastet ut mange!! Med den største på 2 kg.. Så vare det bare rensinga igjen uff!

IMG_6045.jpg

Ble ferdig og rense fisk halv 1 om natta.. Kjempe tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.