Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst rapporter fra Gutta Boyz.....


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er fint at de er ute og fiskar, men de bør seriøst vurdere å fiske ein stad med færre små torskar. Kysttorsken er i hardt vêr, og de fiskar tydeligvis på eit oppvekstområde. Sjølv om det er mogleg å ete fangsten, må de vel vera enige i at torsken er betre når den er tre-fire kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ser det er mange som ser litt negativt på dette. Er jo også enig med dere når dere sier det på den måten for tenker akkurat samme måte når det kommer til jakt.. Men på en annen side er dette Torsk, ikke Laks, ørret etc. Eller tømt ett helt fiskevann!

All fisken som ble dratt ombord er fin mat fisk og alt har blitt spist opp der jeg har mange eldre i familien min som bor rundt meg som setter utrolig pris på fersk fisk. Når de selv ikke har mulighet til og dra ut og fiske.

Så alt har gått til en god sak.

Og takk gud jeg er glad for at dere ikke vet at jeg sitter på Rettigheter til laksefiske med Garn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt. Å jobbe målretta for unngå småtorsk i oslo/drammensfjorden er ikke direkte enkelt, og nesten uansett hvor jeg fisker og med hva så kommer det opptil flere småtorsk per tur. En annen sak er at mange av de går tilbake igjen, selv om småtorsk ikke er det enkleste på litt dybde.

Men hva med CR på større torsk? Det er såpass langt mellom 3 + torsken i fjorden nå at begynner å lure på om det er viktigere enn å spare småtorsken.

Ellers liker jeg denne tråden med skrekkblandet fryd med sin blanding av bonderomantikk, matauk, fiskeglede og annen moro.

Grattis med flere fine fisk blandt de mange små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Potemkin denne va jo direkte moro :D

For "Batman" kan jo omgivelsen/virkeligheten være snudd på hode og fremdeles være naturlig.

Men gravitasjon og tid vil nok hjelpe Batman ned på jorda. Så hvis han skrur av jammeren, kan vi oppdatere ILS'en hans til 2009 config. Da først tror jeg han ser vår marker beacon på sin radar.

Men akkurat nå ser dette mest ut som en jobb for Ethan Hunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt. Å jobbe målretta for unngå småtorsk i oslo/drammensfjorden er ikke direkte enkelt, og nesten uansett hvor jeg fisker og med hva så kommer det opptil flere småtorsk per tur. En annen sak er at mange av de går tilbake igjen, selv om småtorsk ikke er det enkleste på litt dybde.

Men hva med CR på større torsk? Det er såpass langt mellom 3 + torsken i fjorden nå at begynner å lure på om det er viktigere enn å spare småtorsken.

Ellers liker jeg denne tråden med skrekkblandet fryd med sin blanding av bonderomantikk, matauk, fiskeglede og annen moro.

tror man unngår litt flere småtorsk hvis man satser på andre arter enn torsk, sei, lyr og makrell(som jeg misstenker at disse gutta gjør) og fisker mer med agn. da vil flere arter konkurrere om å bite på enn bare de tidligere nevnte.

helt enig at c&r på større torsk burde gjøres av flere. har ikke hørt om mange 3+ torsker fra de jeg fisker mest med de siste åra og ikke sett noe til de sjøl(kanskje jeg bare er dårlig til å fiske :) ?). så jeg tror det tynnes kraftig i rekkene i oslofjordens torskebestand fra 3+ og oppover.

men synes ikke det er noen grunn til kverke masse småtorsk. må være noen småtorsk skal man få større individer. tror måtehold er stikkordet i uttaket av oslofjordtorsk.

ser også den blandingen av bonderomantikk og fiskeglede du nevner. og det er fint med fiskeglede, men overdreven kverking av mer og mer sjelden torsk er unødvendig og egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror man unngår litt flere småtorsk hvis man satser på andre arter enn torsk, sei, lyr og makrell(som jeg misstenker at disse gutta gjør) og fisker mer med agn. da vil flere arter konkurrere om å bite på enn bare de tidligere nevnte.

Tror det er litt mye å be om at folk skal slutte å satse etter disse artene. Når det er sagt får jeg mest bittesmåtorsk på meite etter flatfisk, og ofte er de vanskelig å sette ut, siden torsken sluker veldig fort.

Jeg prøver basere min fiskekost fra fjorden mest på flatfisk, knurr og makrell, men da trenger en mange av dem, og det går med endel småtorsk på veien. Desverre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror man unngår litt flere småtorsk hvis man satser på andre arter enn torsk, sei, lyr og makrell(som jeg misstenker at disse gutta gjør) og fisker mer med agn. da vil flere arter konkurrere om å bite på enn bare de tidligere nevnte.

helt enig at c&r på større torsk burde gjøres av flere. har ikke hørt om mange 3+ torsker fra de jeg fisker mest med de siste åra og ikke sett noe til de sjøl(kanskje jeg bare er dårlig til å fiske :) ?). så jeg tror det tynnes kraftig i rekkene i oslofjordens torskebestand fra 3+ og oppover.

men synes ikke det er noen grunn til kverke masse småtorsk. må være noen småtorsk skal man få større individer. tror måtehold er stikkordet i uttaket av oslofjordtorsk.

ser også den blandingen av bonderomantikk og fiskeglede du nevner. og det er fint med fiskeglede, men overdreven kverking av mer og mer sjelden torsk er unødvendig og egoistisk.

Jeg har ikke ment dette noe egoistisk! Siden vi var 4 stk i båten vil dette si ca 17 fisk på hver. Og sikker på mange her inne har dratt opp 17 fisk på en tur. Høres ut som jeg løper rundt på vidda med dynamitt i fjellvann og sprenger.

Begynner og bli litt lei denne diskusjonen på denne tråden her, men mulig jeg bare er egoistisk her.. igjen!

Når noen mener jeg er egoistisk eller lign. kan dere heller sende meg en pers.melding!

Men vennligst diskuter dette ett helt annet sted på forumet.

Men glad jeg klarer og skape litt liv og røre her inne :D

Hele denne tråden er ment for at dere skal synes den er artig og noe og følge med på. Ikke diskutere slikt for da kan jeg like så gjenre slette denne tråden.

Håper dere skjønner dette og takk til Bunker og de andre med alle de glade tilbake meldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er gøy å se at dere setter pris på fisken dere får jeg da, stor som liten. Der har jeg noe å lære.

Det er alltid en glede å dele fangsten med folk som setter pris på en god fiskemiddag med fersk fisk! :)

Fortsett med rapporter, lag litt liv og røre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er gøy å se at dere setter pris på fisken dere får jeg da, stor som liten. Der har jeg noe å lære.

Det er alltid en glede å dele fangsten med folk som setter pris på en god fiskemiddag med fersk fisk! :)

Fortsett med rapporter, lag litt liv og røre!

Takker... Tenkte legge ut noen bilder i fra messa Sjøen for alle som var sist:

Der fant jeg blandt annet disse 2 i en dam...

IMG_5944.jpg

IMG_5942.jpg

Og er det bare meg som ser ironien i denne:

IMG_5936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.