Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst rapporter fra Gutta Boyz.....


Lynvingen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fjerne en 0 på den prisen så kunne man kanskje blitt enig, men det er så sin sak. Ellers bare fortsett med postene dine lynvingen. Godt og se at ikke alle er på artskjøret og synes det er gøy så lenge det er fisk.

Heisann takker for det.. vell blir nok dårlig med fiske i helga da dum dum boys er i Drammen.

Men vet aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som dorger eller med båt i Drammensfjorden anbefaler jeg dere og prøve ut denne grunna:

Bilde2-1.png

Den heter pampus og på lav-vann er denne kunn 0,5 m dyp!! Midt i Drammensfjorden rett på yttersiden av Grimserudbukta.

Er kunn sand, leire og tang men kan ta mange fine SØ der på dorge og rundt i ytter kant står det "større Torsk" og vet oxo at det er en som setter ål ruser der i blant så det må være noe ål der også.

Skal forsøke og komme meg ut dit innen en kort tid og komme med rapport..

Ett veldig spennende sted å fiske på sene sommer kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha en liten intern fiske konkurransse hjemme. I fra land rundt Hernestangen. med "flotte premier" for den med størst fisk og den med flest. Artig og se om det blir noe i det hele tatt.. Resultat kommer i morgen!

Bilde7.png

Regner med abbor, mort og SØ er det som biter på her i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin plass det,med Wc,scene,førstehjelp,teltplass,buss\taxi,og ikke minst servering :(

Dårlig med fjordfestivalen i går.. (Er ikke føre 8 aug)

Ute og prøvde fiske stanga fra land i går.. Første kast bet det på en liten Torsk:

IMG_6105.jpg

-Som fikk svømme videre

Etter en stund med null fisk flyttet vi oss bort i båt havna:

Nok en liten Torske krabat.

IMG_6106.jpg

Så en "litt" bedre størrelse:

IMG_6108.jpg

Var i allefall en flott kveld med ok resultat. Og jeg er godt fornøyd med og vinne matchen og håve inn den flotte premien av en tyggis pakke!

IMG_6112.jpg

I helga er det ut på Rødtanger og prøve fiske lykka, og utelivet i holmsbu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da kommer en liten "Live" rapport i fra Rødtangen.

Vært ute siden kl 6 i dag morges prøvd på møren grunna ved den Grønne bøya og litt langs land mot rødtangen igjen Fikk kunn små torsk som slapp med skrekken.

3 Torsk har måtte bøte med livet:

Ole Morten litt trøtt på morgenen.

Fisk2001.jpg

Prøvde oss litt dypere på ca 80 m dyp og fikk på en torsk på 3-4 kg men mistet desverre på vei opp så den svømmer lykkelig rundt ved Berger, til min store irritasjon!

Vi har gått steget videre i gjengen:

Gått i innkjøp av fiske T-skjorter med Etternavn på brystet og fiske logo på ryggen!

Mr. Grande poserer litt for kamera:

Fisk2002.jpg

Fisk2003.jpg

Mere fiske utover dagen og i morgen!

Fortsatt en hyggelig helg hilsen Gutta

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisker!

Takker.

Hva syns dere om de flotte t-skjortene våres?

Har oxo blitt en "heldig" eier av en Triofoil 18" som skal lappes og pusses opp.

I går var jeg og prøvde fiske lykken i svelvikstrømmen.

Det blåste og tidevannet var på full fart inn i fjorden.

Var veldig dødt og det så det ut som for de andre som stod der oxo.

Det possitive med hele turen var jo at vi hadde live musikk.

Wamp holdt konsert rett ved siden av.

Vi får komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro ut i fra Hyggen kl 17.00 og dorget oss ut til Per Hagen båtene stod.. Fikk ett par napp men det var det oxo.

Ute på Per Hagen var satt en liten Torske pinne..

På ørret sluken

fisk001.jpg

fisk002.jpg

Så dorget vi oss ut gjennom Svelviksundet uten noe hell..

Først ute ved Saltskjær beit det men ble med Torsk, Sei og Makrell. Min første Makrell i år:

fisk003.jpg

fisk004-1.jpg

Kan fort bli trangt i svelvik sundet når du møter slike båter:

Og denne er liten i forskjell til bilfergene som går der

fisk007.jpg

Takker min "gale" fetter som en flott tur. Heldige var vi da det Sprut regnet i Drammen og i Holmestrand og vi lå midt i mellom og fisket..

fisk006.jpg

fisk005.jpg

Lite med SØ og Laks på turen:(

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye fin fisk derre får ja. har derre båten stående på fjorden eller på henger. hvis på henger hvor setter derre ut båten når derre er ute?

Har tilgang til 3 båter som ligger på vannet, men denne gang brukte vi min fetter sin som står på henger..

Denne la vi ut på hyggenstrande rett nedenfor bussholdeplassen. Men vær forsiktig hvis du ikke har 4hjulstrekk. Pga fort sette deg fast i sanda. Trur Gundhus setter ut her om jeg har rett?

Og skal vi lengere ut er det kjempeplass og sette ut på Rødtangen ved Gamle rødtangen bad..

Bare og spørre hvis det er flere eller litt bedre veibeskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering:

Tok en tur på Hurum landet på søndag:

Vi havnet ved Rødby vann mellom klokkerstua og Filtvedt.

Tok med flue stanga, mark og dupp..

Hadde helt glemt hvor deilig det er ved tjern om sommeren og hvor spennende det er når små ørreten hopper.

Tok ikke lange tiden føre små abboren bet:

IMG_6161.jpg

Ole Morten in action:

IMG_6163.jpg

Vak rett ved duppen: Spennende!

IMG_6165.jpg

Den ultimate fisketur bilen til Ole Morten:

99 % strøken!

IMG_6170.jpg

IMG_6169.jpg

Ble ingen fisk men flott tur og funnet ut at det er over 12 år siden jeg kastet med flue sist så må legge meg i hard trening!!!

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til 3 båter som ligger på vannet, men denne gang brukte vi min fetter sin som står på henger..

Denne la vi ut på hyggenstrande rett nedenfor bussholdeplassen. Men vær forsiktig hvis du ikke har 4hjulstrekk. Pga fort sette deg fast i sanda. Trur Gundhus setter ut her om jeg har rett?

Og skal vi lengere ut er det kjempeplass og sette ut på Rødtangen ved Gamle rødtangen bad..

Bare og spørre hvis det er flere eller litt bedre veibeskrivelse.

prøvde den på rødtangen men var ganske grunt der.

vet du om det er en i selve holmsbu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde den på rødtangen men var ganske grunt der.

vet du om det er en i selve holmsbu?

Litt usikker men trur det var en inne i havna der før men usikker om den er blitt tatt bort etter de bygget den nye marinaen.. Men det kan jeg finne ut for deg neste gang;)

:) Topp rapporter, og eit pluss for bileta av den staselege fiskebilen, den var knall.

Takker neste gang skal jeg ta med min oxo :)

Audi062.jpg

Audi064.jpg

Endret av Lynvingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Uff lenge siden noen oppdateringer her inne.... Ikke mye som har skjedd på fiske fronten men kjøpt meg en liten båt som skal bli pusset opp i løpet av våren så blir nok flere rapporter etter hvert..

Men i hele høst har det vært mye jakt og tydeligvis blir det veldig mye mere jakt fremover..

Er dere nyskjerrige ta en titt på linken til kammeret.no

Link:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=31612&st=0&sk=t&sd=a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.