Gå til innhold
Fiskersiden

Laks?


Recommended Posts

Jeg føler at det vi mangler i den tråden her nå, er en bruker med nye arter i form av slimål og niøye. :)

Grattis med ny art, Christer! Jeg skal ikke si noe, hadde nok gjort det samme selv. :)

Hehe, jeg har ikke ført opp noe ennå, og vil heller ikke avsløre om jeg har hatt en plan om det eller ikke. Ville bare lodde stemninga og få litt meninger på hvorfor eller hvorfor ikke den burde føres opp på lista - ettersom det jo er en Salmo salar. Har ikke fått noen gode grunner her inne enn sarkastiske kommentarer for seriøs satsning ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Pmer med uttalelser som "Du bringer skam over artsjegerfamilien"? :)

Som følge av denne tråden så blir sikkert neste laks du får på 5 Kg +, det ville vært så typisk. :)

Enda en smålaks? Det har han jo fra før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er laks, et velkjent uttrykk fra lakseelva hvis man får en 2-kilos i juni :)

Men nå er det forskjell på laksefiskere og artsjegere, så mitt lille innlegg var bare ment humoristisk, så ikke ta det så "tungt" :blush: Om det skal telles på en artsliste får nok ekspertene uttale seg om.

Men du må huske på at det er kvoter i elva nåda. Så du ikke tar for mange yngel på ett fiskedøgn :D

For laks er laks.

Et lite godt matråd til slutt, hvis du ikke slapp de uti igjen.

Kok laksen på tuten på kaffekjelen, det holder i massevis :-)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel verken "artsjegere" eller "laksefiskere" homogene grupper, og tross alt er det mange som er begge deler. Mine kloke ord på MSN til den lange mannen med den lille laksen var ikke noe mer genialt enn at anadrome arter er i en særstilling siden det er så latterlig enkelt å finne og fiske yngel av disse artene i elver og bekker, og ekstremt lite hensiktsmessig å fiske målretta etter yngel, parr eller smolt. Tror nok det blir en del ganger morsommere når det endelig sitter på en laks som har smakt saltvann. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener utvilsomt at denne skal på lista. Har ikke hørt noen argumenter som gjør at jeg mener noe annet her heller. Art er art, og jeg ser ingen grunn til at størrelsen skal spille noen som helst rolle. (Da hadde taggmakrellen min på hele 10,5g i alle fall føket rett ut av lista). Vil tro det er en del temmelig små bekkerøyer på listene rundt om også?? :blush: At det kanskje er ekstremt mye enklere å fiske yngel enn "skikkelig" laks er intet argument i mine øyne. Da skulle i så fall definetivt karpa jeg fikk på artsturen bort fra lista, for den var latterlig mye enklere i vannet vi var i enn i de fleste andre vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.