Gå til innhold
Fiskersiden

Tasmanian Devil


Pipo
 Share

Recommended Posts

Har i sommer dorget en del med en (blå) Tasmanian Devil sluk etter ørrett. Når fisken tok sluken var det ofte at den ikke satt fast, men glapp rett etter hogget. Er det flere som har samme erfaring. Bør man bytte til større krok? Selve sluken er snudd (slik det ble anbefalt i Trollingforbundets video), men det burde vel ikke ha noe å si. Det skal sies at fisken det her er snakk om ikke var av noen særlig størrelse (dessverre). De store ørrettene angriper kanskje bytte på en annen måte enn de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått utrolig bra på blå Tassi de siste ukene. Har satt på 1/0 Owner og en pærle mellom Tassi og krok. På de 4 siste turene har det blitt 13 flotte ørreter fra 1,8 kg - 5,5 kg:-)

Bruker DENNE og sena rett gjennom tassy`n og en perle i mellom. Str 2. Men har ikke snudd tasmaeren da jeg aldri er over 2,5kn og bruker svivel.

Ikke mistet fisk på det enda...

Bruker du ståltråden?

Endret av Roger`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker DENNE og sena rett gjennom tassy`n og en perle i mellom. Str 2. Men har ikke snudd tasmaeren da jeg aldri er over 2,5kn og bruker svivel.

Ikke mistet fisk på det enda...

Bruker du ståltråden?

Takk for tips, ja, jeg bruker ståltråden.

Hvor i verden er det dere fanger alle disse fiskene? Mjøsa? (iallefall ikke Tyrifjorden vil jeg tro :-) )

Fisker dere denne sluken i overflaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, ja, jeg bruker ståltråden.

Hvor i verden er det dere fanger alle disse fiskene? Mjøsa? (iallefall ikke Tyrifjorden vil jeg tro :-) )

Fisker dere denne sluken i overflaten?

Klipp av og kast den stålgreia og bruk sena rett igjennom og bruk en perle i mellom. dette gjør at den kan lett gli oppover sena. Tror fisken sitter bedre da fordi fisken ikke kan "bruke sluken som bend" så kroken river seg løs.

Bruker på mjøsa 0,45mm snøre fra krok gjennom perle tasmaner og som er en snau stanglende lang, som jeg bruker en god svivel mellom den og hovedsnøre..

Kikk på bloggen min så ser du hvor vi fanger fiskene.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.