Gå til innhold
Fiskersiden

CongerCongerConger


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ca 1m ned tenker jeg på fjære sjø, det tåler den fint- som du ser av bildet et klokkerent stup med hodet først og finnene langs kroppen :)

Jeg tror også den tåler det HELT fint, men om du ønsker å være veldig forsiktig, så kan du jo legge fisken tilbake i håven, sette hoven ned i vannet igjen og "snu" nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin conger :)

Har endelig funnet fram til en høvende plass her på Storden, og om ikke lenge skal det satses! :)

Det har jo vist seg å være litt tak i deg Joost, så kanskje det blir du som får slutt på det fakta at det i alle år KUN har blitt PRATET om å fiske havål på Stord: bla bla bla havål bla bla 30kg bla bla gutsing bla bla blaaa

:) Go Joost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jøss, grattis med ålreit ål!

Er det noen som har tellingen på hvor mange havål som er tatt ved moloen til nå? Agntjuv?

Takk for det :o

Kjenner til 5 stk. (Meg 3 stk + Ståle + BigFish) :)

Trodde jeg hadde bunnen, la press på for å ryke når den løsnet..

Jeg skal ha tolmod neste gang jeg setter i "bunnen".

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke agntjuv.... er minst 4 økter ved den kaien siden siste fisk, hver økt på noen timer med flere stenger....

Hva har skjedd med SI-enheten stangtimer? Eller kroktimer for den saks skyld om det er snakk om flere kroker på takkelet (ganges med 3 for trebler!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi ble jo stående etterpå og fundere på hvor mange av de utallige bunnappene som kan ha vært havål...for når en fisk på 4.9kg kan holde igjen såpass....

Jeg opplevde at sena mi plutselig ble dratt bakover, ikkeno napp, kun drag.

Hadde 1,5 meter med wire i enden men wieren å litt sene ble dratt under en skarp kant, ca 2 meter ble dratt ut.(med god brems på)

Så ble det helt rolig, prøve forsiktig å dra å kjente tydelig at sena lå over en stein kant eller noe annet.

Ålen dro vel maten min rett inn i hula si.

Fikk ikke rikka den, men måtte jo prøve, først forsiktig så litt hardere, endte selfølgelig med at sena mi ble slitt av på steinkanten.

:o

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.