Gå til innhold
Fiskersiden

da var det vel bye,bye Twinpower!?


heitmann
 Share

Recommended Posts

Har hørt at Twinpoweren forsvinner i år og blir erstatta (sikkert bare navnebytte) av et eller annet.Går ut fra at det er denne:

http://www.elbe.no/Containere/container1/5119

ellers så kommer rapala med en ny visstnok genial kastewobbler

http://www.elbe.no/Andre_napp/Aktuelt_na_/5165

Ellers så har jeg maila rundt om katalogene for 2005.Foreløpig har jeg kun fått svar fra Tundra som slipper katalogen i begynnelsen av mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Elbe largo og Milo Seatrout samme stanga ja, han har definitivt ikke sett den ene av dem !

Og det verste var at han var så sinnsykt påståelig! La ut i øst og vest om kasteteknikk (et steg fram[ :P ]), ørreten han fikk på 9 kg og hvor bra shimano var (ALT annet var dritt)...irriterende fyr[} :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra teksten ser det jo ut som om det er noe nytt med denne, visst det er denne som skal overta for TwinPower FA...

Vi får se hva som skjer hos Elbe fremover...

sitat:

Shimano Technium MgS

Magnesiumlegeringen som brukes for å konstruere den nye Technium MgS snellen har en fantastisk korrosjonsbestandighet. Overflaten er i tillegg beskyttet med Shimanos egne korrosjonsbestandige finish, som sikrer snellen fra å korrodere, selv under bruk i salt sjøvann.

I salt sjøvann.

Hva med usalt sjøvann og salt ferskvann da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av pcgutt

Hei Alle sammen!

Shimano Twin power og Shimano Stradic går ikke ut. Ser det disukteres litt om sammenligningen mellom elbe largo og Milo. Er enig i att det ikke kan sammenlignes. Milo stengene kommer med med en ekstra tupp til våren [ :) ]

Hilsen ansatt på Gero Sportsfiske

Ja det var en gladmelding på fredagskvelden [ :D ] Da var elbe-selgeren på bærtur...Det ante meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg snakket med en fra fisketeamet til Elbe og han sier at de kommer til å kjøre på med både Stradic og Twin Power i år også. Men det kommer flere nye modeller og nyere utgaver.

Fikk også ta i en prototype av Rapala X-Rap.

010220052311272b21b8x5GO8l.jpg?6

Gleder meg til å dra ut å teste den. den er beregnet å være i salg i månedsskiftet februar/mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treng ein verkeleg ei så dyr snelle som Twinpower? Har sjølv stradic, og føler meg litt snobbete. Lett å bli bitt av utstyrsbasillen. Er sjølv lett infisert.Likevel meiner eg at det ikkje er så mykje forskjell på ei shimano snelle til 3000 spenn og ei til 1000. Forskjellen vert større når ein går under 1000. Nokon som er skrekkeleg uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at en snelle til 3000 har lengre levetid enn en snelle til 1000 på grunn av bedre tekniske løsninger og bedre materialer. Har vel generelt funnet ut at det er ett fett om du kjøper en snelle til 1000 eller 3000, den til 3000 vil leve like lenge som 3 til 1000 med samme belastning. Fordelen er at du har en bedre snelle hvis du kjøper en dyr, og til hard bruk vil den prestere bedre. Likevel vil det nok ikke lønne seg å kjøpe en luksussnelle som for eksempel Stella framfor Twin Power, da får du nok ikke så mye igjen for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.