Gå til innhold
Fiskersiden

Landskamp Norge-Danmark


Atle M
 Share

Recommended Posts

Hvert år når gammeldansken Lars kommer på besøk er det duket for vennskapelig landskamp i sportsfiske.

I går kveld så var planen at han skulle få prøve og slå meg i ålefiske,noe han kan og jeg HATER! de slimete slipsene kan en få billig for min del men når danskene spiser disse må man yte litt u-landshjelp var tanken :);) Lars startet brutalt og nykket opp en ål før mørket hadde senket seg helt og jeg fikk høre hvilken amatør jeg var og hvor enkelt dette skulle bli...rett etter disse vise ord så vandret duppen min avgårde og 1-1 var stillinga..dansken skulle få kamp til døra iallefall :) sånn gikk det jevn og trutt utover kvelden...Lars fikk en og jeg fikk en..kampen var avtalt slutt kl. 00.30 og da var stillinga 3-3. 5 minutt før slutt så begynte duppen min og vandre og jeg lot den få aaaaallllt for liten tid.tilslaget satt og jeg lo for meg selv og tenkte at nå var dagens konkurranse i boks.Men neida,2 meter fra land så datt slimslipset av og det ble uavgjort!

Danskejækelen holdt på og drepe seg av latter og jeg vurderte om krapylet skulle få gå hjem igjen men det endte med at vi lo godt begge 2 :lol:

Måtte dessuten inrømme at det var LITT spennende fiske men sa det selvfølgelig ikke høyt ;)

I dag er det ny konkurransedag og da er det lyrfiske som står på programmet og krigen fortsetter :) Fly only og kun lyr over 1 kg teller.

Vi har hatt uavgjorte landskamper i 4 år nå så dansken skal få konkurranse i år også :) holder gamlegubben hønter oppdatert utover kveldenm via mms/sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle glemte at fortælle at jeg slog han og Hunter i vinter i Gyltefiske. 3 kast og jeg havde 2 store gylte. ei Blåstål og ei berggylte. begge rundt kiloet. ser først nå at blåstålet er potentiel norsk rekord.

de to norske petribrødre fisket videre i ei time, men fik intet.

så danskjæklen ligger altså front.

tillyke med OL-guld i kvindehåndbold i øvrigt :)

bedste hilsner fra danskjæklen Lars Henrik

Endret av Atle M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..vel dansker generelt er supre folk...men IKKE Lars ;):)

62350_s.jpg

men de er ærlige folk. siden det kun er lyr over 1 kilogram som tæller, vinder jeg bare 2-0. den ene vejer dog sikkert over 3,5 kg. tuff fight.

håber i liker bildet.

næsten konkurrence blir sjøørret/laks på flua. eller agnfiske i Bergen. cheerleaders søkes(helst kvinner). Atle sir feminine menn går ann.

P.S takk for støtten Bo. Når Kurt Asfalt Skrabersen kan vinde en etape for CSC i Tour de France. viser det bare at Nordmenn som alle ved fungere bedst under dansk ledelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62350_s.jpg

men de er ærlige folk. siden det kun er lyr over 1 kilogram som tæller, vinder jeg bare 2-0. den ene vejer dog sikkert over 3,5 kg. tuff fight.

håber i liker bildet.

næsten konkurrence blir sjøørret/laks på flua. eller agnfiske i Bergen. cheerleaders søkes(helst kvinner). Atle sir feminine menn går ann.

P.S takk for støtten Bo. Når Kurt Asfalt Skrabersen kan vinde en etape for CSC i Tour de France. viser det bare at Nordmenn som alle ved fungere bedst under dansk ledelse :)

Det var så litt med støtten...

Og har flere erfaringer med at Nordmenn klarer seg best under Dansk ledelse....

Håber at det etter neste del av konkuransen står 2½ - ½ til DK

Endret av Bo B.Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps, doping, det er den eneste forklaringen.

Ser også at avbildet fisk mangler fettfinne, og er dermed automatisk diskvalifisert fra enhver seriøs konkuranse.... :unsure:

Olav

Hej Olav. det er ikke jeg som har bestemt at disciplinen skulle hedde Lyrfiske på flue. er sjølv fedtfinnefanatiker. men Trønderlændingen klarer ikke og fange skabninger med større intellekt end ham sjølv(det er bevist ved at han er veldig dårlig til at grave mark).

der for har vi inkludert andre arter end Laks og Sjøørret i konkurrencen.

jeg har selvfølgelig tilbudt Atle slet ikke at fiske. da har han igen sjansen for at få uafgjort <_<

Endret av Lars Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Olav. det er ikke jeg som har bestemt at disciplinen skulle hedde Lyrfiske på flue. er sjølv fedtfinnefanatiker. men Trønderlændingen klarer ikke og fange skabninger med større intellekt end ham sjølv(det er bevist ved at han er veldig dårlig til at grave mark).

der for har vi inkludert andre arter end Laks og Sjøørret i konkurrencen.

jeg har selvfølgelig tilbudt Atle slet ikke at fiske. da har han igen sjansen for at få uafgjort <_<

Kommer man fra DK er man jo nesten nødt for at være fedtfunnefanatiker... det er jo det fiske som kan dyrkes så at sige overalt i dk... man har jo maks 1 times kørsel til nærmeste sjøørretplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man fra DK er man jo nesten nødt for at være fedtfunnefanatiker... det er jo det fiske som kan dyrkes så at sige overalt i dk... man har jo maks 1 times kørsel til nærmeste sjøørretplass

Det er ett fantastisk land <_< har selv hatt gleden og fiske med Lars i Dk og skal definitivt gjøre det igjen!

Neste tur til Dk blir elvefiske :unsure:

Endret av Atle M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa. da blir det min tur til at bøje mig i støvet.

:(

Atle havde bestemt at vi skulle fiske etter noe som heter rømt opdrettsfisk. jeg var så naiv at tro at det var fisk vi talte om. men når det drejer sig om skabninger uden finner de driver planløst med strømmen, er der i min verden nærmere tale om goppler. Men man kan vel heller ikke forlange at Trønderapen med 7 års skolegang vet alt.

Well. vi kjørte til en plass der heter Lonevåg og fisketmed Reke. igen går det op for mig at det er en umulig ekspedition jeg er ude på, dette er jo ikke fluefiske.

efter at ha inspisert forholdene bslutter vi os for at hente vore stænger. da vi går tilbake til plassen kommer en gammel bil og kjører ind foran os. ei gammel mand stiger ud, flytter avspærringen til havnekajen og kjører rett ud til kajkanten hvor vi stod og skulle fiske. han kommer rett hen til oss. forklarer at han er gammel frihedskjæmper og at han har okkupert hele den del av havnekajen da han mener der kun er plass til en og at han kom først. undgik at fortælle ham at den form for okkupation ligner den tyskerne brugte tidligere. man er vel gjæst. njaa vi er jo ikje så seriøse i denne landsmatch så vi skrattede en del av hendelsen. :D

derefter inspicert han vort fiskeudstyr for at se om det var rett udstyr. efter ei stund ble det godkjendt :)

nu gik fisket i gang. Atle pegede fler gange i vannet og sa at der så han ei stor og der var en till. jeg så bare brennmanet og troede det var dem han mente. som sagt skabninger der driver planlset rundt uden finner må være gopler. jeg fandt dog snart ud af at der finnes to slags her i Lonevåg. den anden hedder regnbueørret. Atle fik hurtigt 4 stykker før jeg fik den første. der desuden også viste sig at bli dagens mindste. senere fik Atle en mer. vi havde begge fler napp, men klarte ikke at få dem op.

senere på dagen kom en anden mann til. han fiskede med hele reke ubelastet. i løbet a ganske få kast havde han fået 3 laks og mistet en. den største vejede vel 4-5 kg. godt jeg ikke fiskede mot ham ;)

62460_s.jpg

nå etter et par timer stoppet vi konkurrencen.

på vejen hjem får Atle et perverst udtryk i øynene. og kigger ud af sidevinduet. her skal du se ekte norske blondiner sir han. Norge har de flotteste Blonde Jenter i hele verden. jeg blev naturligvis interessert(man er jo mann) :o skulle dette gudsforladte og grå land ha noe at tilby ei stolt dane. men der blev jeg skuffet.

sjokert måtte jeg se til at Atle løb etter 4 stykker såkaldte norske blondinder med bukserne nede om hælene sine :o . beklager Atle men så foretrækker jeg ei Dansk brunette.

62461_s.jpg

Men ei er dog blit overbevist om at der var tale om norske blondiner da jeg kunne høre at Bergensisk og blondinesproget var det samme - MÆÆÆÆÆHH!!!!.

I morgen er Hunter stand in i Pigghå match. må den bedste mann vinde(ja det kan jo kun bli mei. da jeg blir den eneste mann tilstede.

;)

Endret av Lars Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vant dagens match og fikk se noen pene blondiner på veien hjem...dagen var PEEEEEEERFEKT!!!

AH....jeg glemte og si at når danskejækelen innså tapets bitre smak så satt han seg ned og prøvde og meite etter knurr....han fikk ikke noe der heller ...mooooooohahahahahahaha!!!....kremt

Endret av Atle M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos Atles protest under gårdsdagens lyrfiske. har jeg også ingit protest i dag idet jeg mistænker Atle at ha praktisert bloddoping med fiskesløyet fra de lyr jeg fanget i går for at skjule lugten af Trønderfaen.

mener at kunne bevise dette da der ble fundet brugte kanyler og drops i slobøtten. desuden var sløyet der sto ved siden af dørens hans borte.

det faktum at Atle lugter av gammel fisk, tager jeg dog ikje som bevis, da det er noe han altid har gjort. :(

Endret av Lars Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nettopp mitt trønderblod som gjør blondinene i bergen så inetresserte i meg.se bare på de lengselsfulle blikkene de gir meg på bildet du la ut :lol:

i dag havde Atle første dag i barnehagen med sin lille datter.

jeg sjølv benyttede lejligheden til å studere Atles hemmelige fotoalbum for at se om det viorkelig var sandt at han havde så stor succes med de norske blondiner.

jeg må sige at han havde rett.

første bilde viser Atle som yngre i gang med å foreta intim barbering af ei blondine han erobret i Trondheim.

62617_s.jpg

neste bilde er fra en Trøndersk stripclub med bare glattbarberte norske blondiner.

62618_s.jpg

jeg har bare et spørgsmål Atle. siden Får i Kål er Trøndersk nationalrett, betyr det så at Trønderjækler er kannibaler. eller er i bare så mannschauvanistiske at i ikje anser kvinnor for at være mennesker. :o

Endret av Lars Henrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.