Gå til innhold
Fiskersiden

Randselva - Sesongens rapporter 2008


Remy
 Share

Recommended Posts

Noen som tør å si hvor de fisker? Eller hvor det er åp? Har flytta på meg nå og bor like ved Hvalsmoen, ca 500 mtr unna elva, men vet ikke hvor det er noen vits i å fiske. Fisker ikke med flue altså... Kun det som gjelder??

devon sluk. fra stasjonen og ned til nedere huk. det er rett ved der du bor.

5 min å gå om du bor ved hvalsmoen. ellers er det strekke du har nedenfor brua når man krysser elva. et godt strekke. send pm om du er int i mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Far til Ola var jo borti et dyr der forleden. Fiska nok for lett (0.30) grunnet ødelagte skuldre, og han hadde fisken inne på grunna og fikk tatt en titt på den før den dro inn i et tre og dermed var løpet kjørt. Desidert største ørreten han noensinne har sett, og han har sett endel diger fisk opp gjennom åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er STORE.

Forrige dagen, der jeg vadet nedover, satte jeg plutselig kneet i et eller annet under vann.

Tittet ned, og der stod det en 15-kilos, helt stille, og kikket opp på meg.

Han nektet å flytte på seg, så jeg måtte gå rundt ham.

I kjakan hans hang det noe på rekke og rad. Ved nærmere undersøkelse viste det seg å være Devon-sluker. Han var samler, sa han.

Det var i området utafor JUGARHUKEN det her.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er STORE.

Forrige dagen, der jeg vadet nedover, satte jeg plutselig kneet i et eller annet under vann.

Tittet ned, og der stod det en 15-kilos, helt stille, og kikket opp på meg.

Han nektet å flytte på seg, så jeg måtte gå rundt ham.

I kjakan hans hang det noe på rekke og rad. Ved nærmere undersøkelse viste det seg å være Devon-sluker. Han var samler, sa han.

Det var i området utafor JUGARHUKEN det her.

Jan.

:blink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i h... lar dere den henge sånn mens den er i live!?!?!? :) Tviler STERKT på at det der er krampetrekninger!

kan ikke annet en å le :) Kramper ja. ingen henger opp fisk levende da, se tykkelsen på stokken. 5 kilo krefter i den levende, ja jøss :) nei er nok kramper det der.stod selv bak kamera og den er nok død ja.

lager snutten av kjøringen og landingen av den nå. kommer siden.

samt en snutt av fisken på 7,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

devon sluk. fra stasjonen og ned til nedere huk. det er rett ved der du bor.

5 min å gå om du bor ved hvalsmoen. ellers er det strekke du har nedenfor brua når man krysser elva. et godt strekke. send pm om du er int i mere.

Takker for info. Har fått ganske grundig forklaring fra en annen her. Men de plassene dere snakker om er akkurat der jeg har vært et par ganger. Har kanskje teft likevel :) Har ikke vært helt nede ved gapahuken da.. men et stykke ble det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er meg og min kollega som feilbedømmer, men syntes den så litt halvdød ut...

Vel, det der er krampetrekninger. Tror du de henger opp fisken levende???

Håper jo ikke det, men ser mye dårlig behandling av fisk som ikke er tatt skikkelig livet av rundt om...

Ikke for å gjøre dette til nok en c & r tråd; men er en så stor ørret noe til matfisk!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er meg og min kollega som feilbedømmer, men syntes den så litt halvdød ut...

filmen er klippet. den har hengt der en stund. før den får kramper.

ny fisk på land bilder kommer.

Randselva leverer fisk om dagen , nok en flott ørret. en av de peneste ørretene jeg har sett.

kort feit fisk. lite hode og en kjempe flott fasong

i49667_KopiavP1010078.JPG

i49668_P1010082.JPG

se på det hode i forhold til den runde kroppen :)

i49669_P1010084.JPG

Fiskens vekt er på 2,750 fisker jon are enderud. grattis jon are endelig satt den

i49670_P1010085.JPG:D

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som er erfarne med randselva som har opplevd forskjell på fisken under de forskjellige månefasene. Jeg har dårlig erfaring med fiske under fullmåne som står for døren, lurte på om dette har noe si på det fiske vi holder på med?

hvor mange ganger har jeg bedt deg om og holde deg unne brunt brennevin på fredager. blir uggen å fantasiene kommer på lørdagen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.