Gå til innhold
Fiskersiden

Gjørsen i Visterflo


Flemms
 Share

Recommended Posts

Har aldrig prøvd målrettet fiske etter gjørs før i går. Bunnmeitet med murt og fikk tre stk. på en times tid, største på 2kg. Virket som det var en intens liten bett periode mellom kl. 22.30 og 23.30. Vet det går større gjørs i vister, men vet ikke helt hvor. Jeg fisket ved Nylende. Har inntrykk av at man skal fiske i de dypeste rennene når man fisker gjørs, eller? Noen som har ærfaringer å dele her??

Flemms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer fort fra vann til vann, men bånnmeite i de dypere delene er aldri feil. Men du kan også få gjørs på dorging kveld og natt. Bruk da vobblere med skranglekuler, lav fart (rundt to knop) sylkvasse kroker og i visse vann funker ganske korte snører. Flere svensker sverger til bare rundt ti meter snøre ute. Kasing med jig kan også gi noe fisk på dagtid. Etter de store holder jeg uansett en knapp på meite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep meite er det jeg har best erfaring med når det gjelder Gjørs hvor dypere det er jo bedre er det men erfaringen min tilsier at også stor Gjørsen går på grundt vann om natten etter stimer med små mort osv så meite med agn som Makrell, Sørv, Mort, Brasme osv er meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg så dere fra stuevinduet! Frua var på vift og jeg satt fast hjemme med ungene[ :) ]. Sendte noen lengselsfulle blikk ned mot en båt som lå skrått ut for Nylendebanen. Dersom det var deg var du definitivt på rette plassen for både gjørs og stor gjedde. Vet det har blitt tatt en del gjørs i skråningen som går fra det store flate partiet med 3-4 meters dyp og ut mot 8-10 meter.

Problemet med gjørsen i Visterflo er at den sansynligvis vandrer mellom Visterfo og Skinnerflo.

Observerte mye aktivitet inne på svært dypt vann inn mot bondegården på sarpesida for et par uker siden. Dette er et av de få stedene i Visterflo med stenbunn så her er det vel sansynlig at gjørsen gyter.

Har også selv planer om å prøve målrettet etter gjørsen. Har trua på duppmeite med død laue. Mange anbefaler wobbler men utallige dorgetimer etter gjedde har for min del aldri gitt bifangst i form av gjørs.

Rekorden på Vistergjørs er forøvrig 11,4 kilo så her bør det være muligheter![ :D ][ :D ][ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Håvard, det var nok meg du så skrått ut for banen. Lå der å meitet i går kveld i min "lille gule"[ :) ]. Fin plass der ute, men har hørt rykter om gode plasser på begge sider av Visterflo ned mot greåkerbrua. Utenfor tømmer stokkene ved "Fly Hangarn" og på andre siden, men hva med midt ute i dyp renna? Har ikke fått skaffet meg ekkolodd enda, så jeg slitet litt med å finne dypene. Ellers virker Skinneflo som en spennende plass for Gjørs, har fått gjørs der på jigg under abborfiske før.

Flemms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker sjelden så langt ned som Moa men ifølge Frisch er det en god abborplass utenfor hangar`n.

Skal du på dypere vann enn i går drar du skrått mot storsivet vest for der du lå i går (utenfor odden ved småbruket). Runder du sivet går det ganske bratt fra 3-4 meter og ned til 12-13. Ellers er det jo også dypere vann hvis du drar rett over elva og følger langs der fjellet stuper bratt ned i vannet.

Har ikke fisket noe særlig i Skinnerflo siden 80-tallet. Har for stor båt til å dra gjennom smalelvea Med skallet ditt eller en kano skulle det ikke være noe problem! Tok turen i fjor fra Solli via Skinnerflo og ned til Ørebekk. Flott tur med bever og masse hegre.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.