Gå til innhold
Fiskersiden

Har du tatt klimatesten?


Chironomus
 Share

Recommended Posts

Lite miljøvennelig å bruke SÅÅÅÅ mye støm på å vente på resultatet, men jeg venter..................................................å venter......................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle mann i Norge fiser i et kullfilter og bruker feriepengene på å kjøpe klimakvoter er kloden reddet! Yeah right...

Om man skal få til en reduksjon som faktisk monner får man begynne i India og Kina.

Sjøl endte jeg på 10259 pr år. Men transport og reiser står for omtrent 80% av utslippene. Får begynne å ro til USA for å turnere, sykle med trommesettet på henger gjennom Europa samt dorge fra en uthulet trestamme på Mjøsa vel! :-)

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt dette klima hysteriet er bare vås.

Om jeg så hadde sluppet ut 100 millioner ton i året alene, ville jeg ikke hatt det minste snev av dårlig samvittighet.

Tenk på alle de plantene jeg da gir liv till.

Div internasjonale avtaler gjør at meneskeheten vil bruke 100.000.000.000.000 dollar (100 billioner hvis ikke jeg husker feil) på co2 begrensende tiltak fra år 2000 til 2100. Dette skal senke snitt temperaturen i verden med ca 0,2 grader C.

Hvis disse pengene hadde blitt brukt på andre prosjekter, hvor vanvittig mye bedre ville ikke verden blitt?

F.eks få slutt på all sult i verden ville kosten noen få % av disse pengene.

Klimapolitikk er kun noe som er populært omd agen. Jeg gleder meg til at denne illusjonen skal sprekkem og folk skal våkne opp.

Worst case, havet stiger 0,5 meter og isbreene blir borte.

Endret av Lars Holte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

savnet alternativ om å ikke ha hørt om klimaklubben, er det noe jeg har gått glipp av ettersom alle skulle ha hørt om den....?

Vel.. du har jo nettopp vært inne på nettsiden deres og tatt en test så..

8610 kg pr år.

Ingen flyturer i år bidrar nok til resultatet her ja hehe.

Endret av Rein Egil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dine resultater

Du slipper ut 11868 kg CO2 pr år."

Yeah! Kanskje noe overdrevet...

Det begynner å ane meg hvem som kjører når NKML er på tur. :blush:

Til CB. Sorry ass, men sånn er ikke verden. Skal det monne må hvite mann vise vilje til å gjøre noe :lol:. Ellers skulle jeg gjerne sett deg med trommesettet i robøt over dammen. Jeg synes allikevel utslippet ditt var rimelig greit fint i forhold til yrket du bedriver..

Til Lars. :blush: Jeg skulle ønske jeg var så flink til å lyve for min egen samvittighet.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worst case, havet stiger 0,5 meter og isbreene blir borte.

...og med det flere dyrearter som er avhengig av isbreene for å overleve...

Hvis disse pengene hadde blitt brukt på andre prosjekter, hvor vanvittig mye bedre ville ikke verden blitt?

På kort sikt, kanskje en hel del, men det er fullt mulig fremtidige generasjoner vil reagere på slik kortsiktig pengebruk. Dessuten er både korttids- og langtidseffektene av en halv meter høyere vannstand på kloden godt nok dokumenterte til at de lar seg bagatellisere.

Bunker: "Til CB. Sorry ass, men sånn er ikke verden. Skal det monne må hvite mann vise vilje til å gjøre noe"

Jeg gjør hva jeg kan, men visse ting ligger utenfor min rekkevidde. Men uansett hvordan man snur og vender på det vil ikke effektene bli spesielt merkbare før man får med Kina og India på laget. Den industrielle boomen i nevnte land, da særlig Kina er kanskje den største utfordringen mht utslipp av klimagasser. Men alle monner drar selvsagt, og noen må gå foran. Så er da spørsmålet om den jevne kineser også er villige til å gjøre sitt for å senke utslippene. I India skal det nå lanseres en billigbil i stor skala som gjør at et temmelig stort antall indere nå har råd til bil. Med flere hundre millioner nye biler bare i et land kan fort kloden bli taperen i det lange løp. Luftkvaliteten i Kina var jo et tema under OL, og Beijing er neppe den verste byen der. Selv har jeg ikke så stor tro på at utviklingen kommer til å snu globalt før det foreligger fullgode erstatninger til fossilt drivstoff. Det kommer selvsagt til å ramme Norge som oljenasjon økonomisk, men i globalt og langsiktig perspektiv er det underordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.