Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Roar Larsen

Kjærra 19 juli,ettermiddagskort,3laks 10.2-4.9-1.2kg,koker av laks i kjærra nå for tiden,blir tatt bra med laks hver dag der nå,at elva steg i helgen gjorde bra for oppgangen,bør være masse laks i teina til torsdagen,måtte desverre gi meg med fisket etter den tredje laksen ved 19 tiden da det er innført en idiotisk regel etter min mening dette året på en kvote på 3 laks pr mann,skulle garantert tatt fler hvis jeg hadde fisket til 23 den dagen......men men, er strålende fornøyd likevel,en kjempemorro dag i kjærra

Jeg syns dette virket som en fin regel jeg. Trenger du mer en 3 lakser pr dag så kjøp de på Rema :(

Hva med C&R? Slipp de ut igjen da vel, så kan du vel fiske hele døgnet unasett antall :(

elperro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest caddis

Nå må bli slutt på og være så moraliserende oven for folk som får og dreper fisk. Klart magemål skal alle ha, men det bruks utrolig mye tid og penger på laksefiske/fiske. Det kan være sesonger man ikke får noe og andre sesonger kan man få en del og da er det bare rett og rimelig at man får høste av overskuddet. Klart man skal forholde seg til baglimiten ( og i mine øyne er det en bra sak). Og så er det viktig at fisken blir brukt til mat og ikke blir liggende i fryseren til den må kastes.

Dere som er så misfornøyde med at det drepes fisk bruk heller tiden på kampen mot alt av redskap som brukes i havet etter laksen, det vil faktisk gjøre noe med laksebestanden i elvene. Eller surnedbør eller kraftutbygging, det er mye dere kan gjøre i steden for å kritisere en mann som har fått fisk og drept den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående vannføring..

Konsesjonen sier jevn nedtrapping fra 50-40 m3 i løpet av aug. dvs at midt i aug må det gå 45 m3.. Bare til orientering.

kan jo komme regn, da stiger elva fort.. skal i kjerra 14 aug så vi får håpe på regn... kan bli ett Helv**.... å fiske årets konsert på andre sida av elva.. blir vel en haug med dritings lardalsfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jostein

Uten nedbår nå faller elva til 45-48 m3 i løpet av 2 dager... Tilsiget som kom fra kongsberg/fønnebuområdet falt like fort som det kom.. Skal i kjerra på lørdag og håper på litt regn før da, men meldinga ser ikke lovende ut..

Ideelt for meite etter sik. Slipper all den slitsomme løpinga ned til Evja[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdagens fiske i kjerra gav en sjøørret på 4,3 kg! mistet en smålaks og en 5-6 kgs laks. Varmt vann men endel fisk. Så en 10-12 fisk på 10+ som hoppet på fossen. Ellers så kan jeg jo nevne at jeg gikk på ett ungt par under elskovsakten bak brua når jeg skulle gå opp til bilen etter endt fiske.. ble brått lyst når jeg rundet hjørnet med hodelykta! he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.