Gå til innhold
Fiskersiden

Hvitfinnet steinulke


Trond
 Share

Recommended Posts

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. :)

Kult!

Finnes det den minste ørlille mulighet for å ta den på flue tro?

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle være mulig, den første jeg var borti var så aggressiv at jeg tror den hadde angrepet en blank krok også. Når det er sagt, Vilhelm fiska lenge på en som ikke reagerte i det hele tatt selv om marken lå oppå hodet dens.

Fisken er jo en insektspiser så om du finner en og får lagt flua like foran hodet på den så tror jeg du skal ha god sjans.

Barnslig.

enig !

Fint at dere er åpent misunnelige og ikke baksnakker oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig kult ja, er litt stolt over å være den første faktisk :)

For å skille steinsmett og hvitfinnet steinulke (heretter kalt hfsu):

Steinsmett:

1. Bukfinne med tydelige tverrstriper.

2. Den innerste strålen i bukfinnene er under halvparten så lang som den ytterste.

3. Fremme på hakens underside sitter to porer i midtlinjen (lupe trengs).

Hfsu:

1. Bukfinne hvit, og når ikke bak til gattet (betydelig mindre enn steinsmettens)

2. Den innerste strålen i bukfinnene er over halvparten så lang som den ytterste

3. Fremme på hakens underside sitter en pore (lupe trengs).

Det er i hvertfall ingen tvil om artsbestemmelsen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakan, Hakan...

Moro å være først da. Regner med at det ble tøffe fighter og dramatiske landinger? Har bare stalket steinsmett sjøl, men de er ikke akkurat mest vriene å få til å ta et agn om man serverer en markbit foran nesa på de.

Ikke fritt for dramatikk nei, måtte stille bremsen løst og sette lit til karpehåven..

Er faktisk støl i "løfte-stein-armen", ikke en bevegelse jeg er vant med akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at både denne arten og steinsmett vil bli funnet mange steder etterhvert som det blir fler av oss som syns det er gøy å fiske etter små tullefisker der det ellers bare fiskes etter ørret.

Herrgud dere må da ikke prøve å få denne fisken på kroken i andre vann og vassdrag.

Tenk dere konklusjonen hos myndighetene: "kom med rotenonkanna gutter, denne fisken strømmer jo inn over grensen raskere enn asylsøkere"

Nei her må dere ta ansvar, tenk på de enorme kostnadene og konsekvensene når hele svenskegrensa skal rotenonbehandles. Dere kan ikke bli skyldige i noe slikt.

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten over dette mens jeg lette etter info om steinsmett og hfsu:

http://www.vanninfo.no/sider/dn15/Kapittel5_0.htm

Etter å ha lest det er det enda mer skremmende at det første som står i hodet på fiskeforvalteren er "ROTENON!!!".

Herrgud dere må da ikke prøve å få denne fisken på kroken i andre vann og vassdrag.

Tenk dere konklusjonen hos myndighetene: "kom med rotenonkanna gutter, denne fisken strømmer jo inn over grensen raskere enn asylsøkere"

Nei her må dere ta ansvar, tenk på de enorme kostnadene og konsekvensene når hele svenskegrensa skal rotenonbehandles. Dere kan ikke bli skyldige i noe slikt.

Dr.Fish

Enig, det beste er nok å bygge om hele skandinavia så det ser sånn ut sett fra Danmark:

norgesverige.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel vera ein trippel Berlinmur med firpelt piggtrådgjerde der òg.

På sjøsiden bør vi vel ha det ja, den høye fjellveggen kan vi jo bruke til å kvitte oss med asylsøkere og annet rask. Det er bare å lure dem opp på fjelltoppen ved å si at der selges det billig narkotika, også blir de dyttet over kanten av offentlig ansatte dyttere (også kjent som pushere).

Edit: Å himmel, nå har jeg drukket for mye kaffe kjenner jeg.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.