Gå til innhold
Fiskersiden

Oss sportsfiskere imellom


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Det er en sånn digns som skal forhindre at den der greia faller nedi hullet.

Preventivt tiltak eller noe sånn tror jeg at det heter smile.gif

Politisk korrekt svar som garderer deg, men feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike nøtter er morsomme :)

Ikke så lett å bedømme skalaen. Hvis den mer eller mindre retter seg ut når du åpner den, kunne den kanskje brukes som en liten klepp hvis isen ikke er for tykk... men har ikke så stor tro på det, for de iskrystallene indikerer kanskje at vi snakker om en relativt liten dingseboms.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin: Glemte å spørre: Hva er premien for å gjette riktig? En stk. "Deep Sea Magnet" i valgfri størrelse???? smile.gif

Du var 1. til å gjette rett, dog under tvil. Ja , det er en klepp " Lopez´s fjærklepp1" . Denne konstruerte jeg med tanke på at alle som fants på markedet den gang sviktet alltid når man trengte de og RASK. De fleste andre og teleskopiske frøys rask når det var kaldt eller kollapset. Fjæringen bidro også til at fisken aldri løsnet på tross av mye spretting og under løft fra hullet. Fungerte også som "priest" og fiskebærer. Mange ting på en gang og overgår kinderegget .Nett å ha med seg over alt også til vannlig fiske eller til mindre arter om bord i båten.

IMG_3965.JPG

Premien ja ?

Du blir en av de 1. til å motta en av hver vekt til Deep sea magnet wink.gif

Neste nøtt blir ikke så enkelt......ph34r.gif

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var 1. til å gjette rett, dog under tvil. Ja , det er en klepp " Lopez´s fjærklepp1" . Denne konstruerte jeg med tanke på at alle som fants på markedet den gang sviktet alltid når man trengte de og RASK. De fleste andre og teleskopiske frøys rask når det var kaldt eller kollapset. Fjæringen bidro også til at fisken aldri løsnet på tross av mye spretting og under løft fra hullet. Fungerte også som "priest" og fiskebærer. Mange ting på en gang og overgår kinderegget .Nett å ha med seg over alt også til vannlig fiske eller til mindre arter om bord i båten.

Premien ja ?

Du blir en av de 1. til å motta en av hver vekt til Deep sea magnet wink.gif

Neste nøtt blir ikke så enkelt......ph34r.gif

Skal innrømme at jeg var litt nølende ja!

Gleder meg til å se, og teste, Deep sea magnet :)

Keep'em coming! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se, og teste, Deep sea magnet smile.gif

Keep'em coming! wink.gif

Da er det bare å følge med på annonsør siden. Som sagt neste nøtta blir ikke lett og derfor blir premien 1 havfisketur for 2 stk. om noen greier å løse nøtta før fristen gårcool.gif . Som regel pleier jeg å miste alltid noe spennende i fiskevesken til de som er om bordwink.gif

Når bildene til "Deep Sea Magnet" og produksjonsgrunnlaget er klare, vil modellen bli fremvist her på FS med mulighet til forhåndsbestillinger. Registrerte kunder vil allikevel få eget nyhetsmail og mulighet til å bestille 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer neste nøtta . Premien er 1 dags havfisketur for 2 og reglene er :

  • Kun 2 (ikke nølende )svar fra hver: Dette er ...... og brukes til.......
  • Ikke lov å forandre svaret
  • Om 1 medlemm har gitt 1 svar , kan ikke denne gjentas av andre
  • Tulle svar medfører til at 2. svar fra samme medlemm diskvalifiseres
  • Jeg gir daglig hint . Det er lov å spørre, men forbeholder meg retten til å la være å svarecool.gif
  • Den (om) som svarer riktig blir nevnt når svarfristen for nøtta er gått ut
  • Om ingen svarer riktig, er toget gått .... Da får dere vite hva det er den 30.02.10 eller når den legges frem på markedet
  • Svarfrist Lørdag den 30.01.10 kl. 15,00

Gir en liten hint idag: Fargen som er i skriften har noe med det å gjøre (ikke lar deg friste til å svare for rask)

PS: Det er kun en av FS lesere som vet hva det er. Jeg regner med at han holder tettph34r.gif

Januar%20n%C3%B8tt-FS.jpg

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med nye hinter i dag:

Fluefiskere har neppe bruk for den og ved å bruke redskapen når den trengs , kan spare oss for tur til legevakta

Skal være grei i dag : Høyner anntall svar til 2 per medlemm.

Det betyr ikke at allerede leverte svar er feil eller riktig. Om noen gjentar samme og rett svar 1 gang til , blir det 2 turer istedenfor 1.

Tar til meg at flere av FS lesere kan ha problemer med å reise til Sørlandet og derfor kan premien gjøres om til varer vi produserer selv med samme verdi.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ett hjelpemiddel som kan brukes både til å fjerne kroker fra fisk, og også som ett hjelpemiddel når du skal f.eks knytte fast kroker og lignende.

Begge svar er allerede gitt av andre Dbrownie. I reglene står det at allerede gitte svar ikke kan gjentas av andre en den som kom 1. . Du får selvfølgelig 1 sjanse til smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en krokegner, og brukes til å holde fast både krok og agn mens man påfører bindetråd eller strips.

Dette er menneskeavkroker, og brukes til fjerne kroker som har satt seg fast i fingre, ører, kinn o.l. Den holder både sene og krokspiss i perfekt posisjon og vinkel mens man fører den kontrollert ut av huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt forslag:

Bladløs kniv.

Brukes til å sløye fisk.

Edit:

Skulle jeg velge mellom mine svar, går jeg for Blodrandsfjerner.

Ser faktisk ingen andre bruksomeråder siden vinkler på ting ikke står i stil til noe som har med krok å gjøre.

Skulle man bruke dette til å dra med hadde nok håndtaket vært formet annerledes.

Jigg for surring av agn utgår da krok ikke lar seg feste på en fornuftig måte.

Skulle denne brukes som pulleysøkke hadde den neppe vært laget av kork(noe jeg er rimelig sikker på at den er. :)

Så hvis ikke denne saken har noe med etterbehandling av dau fisk blir jeg overrasket. :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et søkke med agnklips.

Ringen er hvor hovedsenen festes evt med hempe, og den bøyde delen er der man fester kroken. Utstyret brukes spesielt ved kast med tyngre utstyr, og krokfestet kan hindre potensielle krok-i-nakken/øret situasjoner.

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan minne om ett hjelpemiddel når man skal ha fisk opp av hølet,kan jo fort bli litt selvkrokende når sprelsk fisk med ballanse pilk i kjeften gjør ett siste sprell.

Landet en makrell på 1125gr i går med ballanse pilk i kjeften som nesten gikk helt galt.

Uansett så blir det spennende å finne ut hva det egentlig brukes til. :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.