Gå til innhold
Fiskersiden

Oss sportsfiskere imellom


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Rettet opp min siste forslag.

Jeg går for mitt første svar. Blodrandsfjerner. smile.gif

Den er grei- det er allikevel lov å gi 2 svar, bare de ikke er nølende, og nølende teller ikke som svar. Setter også pris på at man skriver ny post istedenfor å forandre allerede skrevet ( feks. retter post ..) , til de som kommer med nye forslag. Om ikke blir det vannskelig å kontrollere, dette er tross alt bare litt moro og hjernetrening mellom oss fiskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være "Lopez' Loop Tool" :) Den er spesielt nyttig ved knyting av tackler med tykk mono, der den frie enden vil krølle seg tilbake til opprinnelig spole-form. Man legger den "frie" delen av sena dobbelt (i en "loop") og fører den gjennom "ringen" på verktøyet, og hekter deretter mono-loop'en fast i den lille kroken. Deretter kan man henge Lopez' Loop Tool over en bordkant el.l. og få rettet ut den gjenstridige monoen. Man kan da f.eks. knyte en perfekt blodknute.

Helt sikkert! ;)

Edit: den er også meget velegnet til opphengerknute, ved oppstramming er man sikret å få like lang "opphengerløkke" hver gang (avstanden fra "loop" til krok).

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et verktøy man bruker når man har satt seg fast i bunnen.

Multisnøret er jo ikke noe å surre rundt armer og bein..da blir det fort noen dype sår/kutt

Så med dette verktøyet surrer du sena runt en av de to utstikkerne/eller begge,Snurr verktøyet et par ganger rundt og det sitter fast.

Håndtaket er flott utformet slik at du får godt tak selv med kalde og våte fingre.

bruke kraft fra deg selv eller båten...og vips så er du løs...

enkelt....og genialt. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på nytt......

Den er til for å holde den andre krokfortommen (med krok....) unna når du skal få stor fisk opp gjennom hullet.

Dette forklarer det med at man er stresset, at man kan bli spart for en tur på legevakt (stress pga landing av stor fisk, spres for legevakta ved at man ikke får stukket seg på de andre krokene under landingen. (Man fisker da ofte med opphenger eller liknende hvor det er kroker man må passe seg for som sitter ovenfor fisken man har på))

Dessuten er det intet galt med vinklene her i forbindelse med å surre sene på denne, det ser faktisk ganske praktisk ut. Jeg føler ståltrådene fjærer godt så man bare kan klemme dem mot hverandre når man skal ta av igjen sena man har surret opp på den. Dette går fort og er lettvint :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødstarter for påhengsmotorer med manuell starter.

Rød= Fare

Stresset= Redd, bekymret.

Ikke for fluefiskere= Båtmotor

Antar at denne saken er noe mer gjennomtenkt enn hva tidligere antatt.

Men jeg prøver igjen. :P

Når snora på påhengeren ryker kan man svette litt ekstra hvis man ikke har en medbakke å trille igang motoren. :D

Da er det kanskje greit med en hurtigløsning som kan redde deg fra å bli plukket opp av kystvakta.

Kanskje dette er verktøyet for å hente, tre startsnora på nytt uten å demontere for mye i grov sjø.

Samtidig kan den benyttes som grep for den avrevne snora som man har lirket ut.

Mulig det er et riktig langskudd, men nå er snart tenkeboksen tom for ideer.(gode ideer) :)

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer neste nøtta . Premien er 1 dags havfisketur for 2 og reglene er :

  • Kun 2 (ikke nølende )svar fra hver: Dette er ...... og brukes til.......
  • Ikke lov å forandre svaret
  • Om 1 medlemm har gitt 1 svar , kan ikke denne gjentas av andre
  • Tulle svar medfører til at 2. svar fra samme medlemm diskvalifiseres
  • Jeg gir daglig hint . Det er lov å spørre, men forbeholder meg retten til å la være å svarecool.gif
  • Den (om) som svarer riktig blir nevnt når svarfristen for nøtta er gått ut
  • Om ingen svarer riktig, er toget gått .... Da får dere vite hva det er den 30.02.10 eller når den legges frem på markedet
  • Svarfrist Lørdag den 30.01.10 kl. 15,00

Gir en liten hint idag: Fargen som er i skriften har noe med det å gjøre (ikke lar deg friste til å svare for rask)

PS: Det er kun en av FS lesere som vet hva det er. Jeg regner med at han holder tettph34r.gif

Januar%20n%C3%B8tt-FS.jpg

Skjønner at du er ivrig Potemkin, men som før nevnt , er det kun 2 svar fra hver medlemm som gjelder og da er kun de 2 av dine som gjelder.

Bringer frem nøtta med bilde på denne siden. Les reglene nøye , please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var mulig til å svare 1 gang for hver dag. smile.gif

Uansett, takk for litt hjernetrim. smile.gif

Da skal jeg være grei med deg : Velg bort 1 av svarene dine. blink.gif Tenk deg godt , hintene er ikke over!!

Ikke gi opp dere!! Kan hende at det klikker for meg en av de nærmeste dager og andre medlemmer får stemme på allerede gitte svar, med "trøste premie" som følge .

Kommer med dagens hint :

" Har noe med redskap i den ene enden av snøret å gjøre "

Gjentar at det er ikke sikker rett svar ligger inne allerede. Det er lett å bli lurt

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokholder til bruk ved bryning. Kroken festes i de to armene, hvor den på grunn disses stivhet holdes godt på plass, og man har lettere adkomst til kroken.

Dog, egentlig tror jeg ikke det er noe som helst. Kan levende se for meg at denne har blitt laget uten noe formål, og at Lopez bruker FS-brukernes fantasi til å komme fram til et nytt salgbart produkt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog, egentlig tror jeg ikke det er noe som helst. Kan levende se for meg at denne har blitt laget uten noe formål, og at Lopez bruker FS-brukernes fantasi til å komme fram til et nytt salgbart produkt smile.gif

Den var god !laugh.gif Lover deg at den har du og de fleste FS lesere bruk for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk en ny mulighet. :(

Jeg er trassig å stryker 2 av de første forslagene siden disse finnes fra før i et verktøy.

Jeg går for Nødverktøyet for avrevet startsnor.

Avrevet startsnor surres to runder rundt øyet og tres over kroken.

Snora er nå låst og det er bare å dra i håndtaket. Broom.

Årsaken til at jeg velger den er at den burde være et nyttig verktøy for en slik hendelse.

Dessuten er den innovativ og enkel å produsere.

Den kan selvsagt også brukes som blodrandsfjerner, men det får bli en bonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.