Gå til innhold
Fiskersiden

Knute som bremser


Sven By
 Share

Recommended Posts

Skal du "dra på" så er fingerbeskyttelse uansett av det gode, men ja - problemet er noe større enn ved tykkere mono (i hvertfall for de av dere med kontorlanker og syltynn hud på fingerne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dette har eg lest tidlegere eg oxo, muligens i AoF, ellers fra Hr. Ørud et eller annet sted. Har ikke tørt dette sjøl enda. Er rett det glipper akkurat når det ikke skal glippe :)

Men gjør et forsøk nå med å knute det fast og bruke det slik som toppshot. Mye smidigere knytte hvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå hatt flere turer hvor eg bruker backing som toppshot, med knute. Funker utmerket og har dratt en par ganger skikkelig til og ingen vasser eller trøbbel av noe slag. :)

Har prøvt å file det over men det tåler mye juling, så dette skal eg fortsette med.

Anbefalles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Som sjokkfortom bruker jeg 80Ibs Tufline, med dobbel uni-knute i skjøten.

Finnes ingenting som bremser snøret da.

Trikset med tykkere multi som sjokkfortom kom fra Danny Mosekops (verdensrekord holder, 274,6 m.) som hadde kastekurs på Karmøy i fjor.

På ei karpestang kan du nok gå ned litt i dimensjon, jeg bruker 80Ibs til surfstengene.

For all del ikke bruk Fireline, bruk noe mykere, for eks.Tufline eller andre mykere multi snører.

Noen som fortsatt bruker tykk multi som sjokkfortom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.