Gå til innhold
Fiskersiden

hvor langt kaster dere??


heitmann
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg ser noen av påståtte kaste lengdene så må jeg bare innrømme at jeg rister litt på hodet [ :D ][ :D ]

Er det noen som vet hva lengde verdens rekorden for tohands haspel er? Den er faktisk 119.41 meter og satt så langt tilbake som 1996. Vi snakker her om castere som bruker spesial bygde stenger og sneller (kaste vekten er 18 gram) hvor allt er tunet for å oppnå maksimale kaste lengder og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min Berkley Fireflex og en 60 grams stingsild på min beastmaster 8000 går det på ca 60-110meter avhengig av om spolene er heeeelt full.

Min ørretstang Berkley lightning 5-20 stanga har jeg ikke testet lengden.. Med den er presisjonen det viktigste med denne stanga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Prikken

Kaster som ei kløne (noe lho kan bevitne), men får da fisk likevel....[ ;) ] Er vel den mest meningsløse tråden på lenge, og den som er mest full av litt overdrevne avstandsmålinger[ :D ]

Kan intyga att tröndertekniken är en upplevelse.

Backside topswing är väl en beskrivning som funkar[ :D ]

(Men förklaringen på varför tekniken är som den är är ännu bättre!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Erlend

Vi testet kastelengder med surfstenger for en stund siden, og målte kastelengden med gps... Selv om det så mye lenger ut, havnet blyloddene 120 meter unna.. (med 6m avvik på gps= reell lengde mellom 114-126 ett sted?) Kastevekt 170 og 210g

Men et par av kastene var jo skikkelig høye da.......[8D][ :D ]

Slik at distansen som søkket tilbakela var drøyt mye lengre...[ :D ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltok på en kastekonkuranse i World Carp Classic for 3 år siden.

Utstyret var Daiwa 3lb karpestang(litt for slakk), Daiwa infinity snelle, 0,30 sene og 100g bly.

Jeg kom på andre plass med 167m.

Har trent endel med en Centery Total tournement 14,6", og oppnådd lengder på 200+ med 175g.

Dere får stikke å trene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

sitat:Opprinnelig postet av Erlend

Vi testet kastelengder med surfstenger for en stund siden, og målte kastelengden med gps... Selv om det så mye lenger ut, havnet blyloddene 120 meter unna.. (med 6m avvik på gps= reell lengde mellom 114-126 ett sted?) Kastevekt 170 og 210g

Vel - du får nok dra av/legge til de 6 meterne i BEGGE endre, Erlend.

Ellers er det STOR forskjell på å kaste et enkelt snøre med søkke i enden og et ferdigagnet tackle. Om treffet neste år blir i nærheten av der jeg ser for meg, så er det ikke for langt unna til åpent område hvor de som vil kan få testet seg. Vi bør faktsik få det til, men det fordrer jo selvsagt at folk har med seg stenger til det, selv om de i utgangspunktet kanskje ikke skal bruke de stengene til praktisk fiske på treffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.