Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt juniortreff i Bergen


Hunter
 Share

Recommended Posts

Det er tydelig at det er interesse for et nytt FS-juniortreff i Bergen og jeg påtar meg gjerne jobben. Det betinger at jeg først må bli ferdig med hjortekvoten.

Jeg og PerH diskuterte tidligere et treff ved rødlia (hytten til BJFF ved Os). Vi luftet tankene om et helgetreff. Det kan jo være en ide, men jeg er usikker på om høsten er rette tiden for noe slikt. Eller hva sier du Per?

Et annet alternativ er et treff ved et av røyevarpene i Åsane.

Selvsagt går det an å gjenta suksessen fra forrige Bontelabotreff.

Kom med forslag så satser vi på et treff i løpet av 4-5 uker.

KIS går i dialog med noen av annonsørene om å få noen småting til treffet.

Selv skal jeg ta en runde med noen leverandører om de også kan bidra med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ordne noen barn til utlån, men husk at det er de som skal fiske, du får bare se på.

Uansett. Jeg er med, med et fiskende barn, et gurglende barn,en overivrig pappa og mamma og sikkert flere venner

Hva slags utstyr er det som vil være aktuelt i Liavannet? Langstenger eller dupp. Og hvor mye fisk får man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ordne noen barn til utlån, men husk at det er de som skal fiske, du får bare se på.

Uansett. Jeg er med, med et fiskende barn, et gurglende barn,en overivrig pappa og mamma og sikkert flere venner

Hva slags utstyr er det som vil være aktuelt i Liavannet? Langstenger eller dupp. Og hvor mye fisk får man?

Varpet ligger ved en liten berghylle hvor det er mellom 30 cm og 1 meters dyp. Agn og en liten klump bly er alt som skal til.

Men det er ikke gitt at det blir her.

Kom med forslag folkens.

Ellers har jeg et par juniorer til utlåns.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig lysst å komme oppover hvis tidsklemma spiller på lag (noe den relativt skjelden gjør).. Siden det dreier seg om et juniortreff vil jeg foreslå at vi satser på fiske i sjøen pga muligheten for artsmangfold, og et bredere spenn i størrelsene på fisken. Et godt Røyevarp vil nok også kunne gi bra tetthet mellom huggene, men kan kaaaanskje oppleves litt snevert for de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne før nå, har vært i det store utland en tid.

Jeg stiller med to barn uansett hvor vi drar. Dog, ferskvannsfiske på denne tiden kan være en lunefull affære. Hadde noen elever med meg inn i Rødlien for ca 14 dager siden, de sleit fælt med å få fisk. Ble noen ytterst få ørreter på over tre timers effektivt fiske, ikke var det noe i garna heller. Jeg vil derfor helst i saltvann med barna nå. Sjansen for å få opp noe er definitivt større der!

Går jo an å kombinere "kikkefiske" som f. eks. gyltemeite, kombinert med noen surfstenger i pods ladet for større fisk?

Bontelabo var en ubetinget suksess og kan absolutt gjentas. Er vel ikke hverken enkelt eller praktisk å samles på våte berg med små unger skvettende rundt? Nei, kaifiske i sjø er det jeg foreslår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaia på turøy er jo veldig idyllisk

Jepp, der ute skulle det vel også være muligheter for flere forskjellige arter? Sei, lyr, torsk, gylter, flatfisk, osv? Må vel ta høyde for at været kan endre seg kjapt så sent på året, det kan bli surt. Mine unger har som regel ingen problemer med det så lenge de hyres som astronauter, for noen napp & fisker i ny og ne holder dem gjerne varme nok... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.