Gå til innhold
Fiskersiden

Måtehold


Chironomus
 Share

Recommended Posts

det var litt drøyt ja, burde i det MINSTE ha sluppet ut halvparten.

Nei nei. Å fiske ut seibeltet utenfor lakseelver er noe av det beste man kan gjøre. For all del ikke hiv ut noen ting. Bedre å drepe og grave ned enn å hive ut sei som patruljerer elvemunninger.

Masse spørsmål her. Skal man hive ut brunørret i lakselver?

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi?

Fordi sei patruljerer elvemunninger på jakt etter smolt. Catch and release er ikke alltid bra. Jeg husker et såkallt sportsfiskeprogram med sånne som dreiv å klinte med fisken før de heiv den ut. Der stod det en unggutt å kyssa på ei røyr på under hektoen før han nobelt og hjernedødt heiv den tilbake i et vann som nettopp hadde blitt beskrevet som et tusenbrødrevann :) .

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dermed er man "skyldfri"?? Det var da litt av en holdning

:)

Så lenge uttak ikke er i nærheten av å ville ha noen innvirkning på noen bestand og fisken benyttes, så ehhhh vil i hvertfall jeg si ja....

(Tipper bakgrunnen for at KISern tok opp f.eks agnfiskeksempelet er at det godt kan være de samme som "hyler" som samtidig bruker en stor mengde agnfisk og ville vise sammenheng....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge uttak ikke er i nærheten av å ville ha noen innvirkning på noen bestand og fisken benyttes, så ehhhh vil i hvertfall jeg si ja....

(Tipper bakgrunnen for at KISern tok opp f.eks agnfiskeksempelet er at det godt kan være de samme som "hyler" som samtidig bruker en stor mengde agnfisk og ville vise sammenheng....)

OK - fine den

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei. Å fiske ut seibeltet utenfor lakseelver er noe av det beste man kan gjøre. For all del ikke hiv ut noen ting. Bedre å drepe og grave ned enn å hive ut sei som patruljerer elvemunninger.

Masse spørsmål her. Skal man hive ut brunørret i lakselver?

mvh

bda

NEI!

Drep all laksen dere får! Hiv den på land og grav den ned! Den spiser jo opp all lodden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!

Drep all laksen dere får! Hiv den på land og grav den ned! Den spiser jo opp all lodden!

Hvis du mot formodning ikke spøker her og prøver å få fram et seriøst poeng så beklager jeg å måtte si at dette blir for dumt for meg.

Men hvis du sammenholder det jeg skriver med å lese artikkelen som er utgangspunktet for tråden så kan hvor vedkommende fisket gi en viktig pekepinn på hva det er jeg prøver å si.

mvh

bda

Endret av BDA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.